Kroćenje goropadnice
Drama
William Shakespeare

Kroćenje goropadnice

Da je napisana danas, popularna bardova komedija o "kroćenju" svojeglave žene, zasigurno bi izazvala brojne polemike. 

Kroćenje goropadnice

Komad Kroćenje goropadnice je napisan početkom 1590ih i jedan je od Shakespeareovih najranijih i najkontroverznijih drama. Dvije sestre, goropadnica - Katarina i slatkica Bianca, nalaze se izložene pogledima u nasilnom muškom svijetu ove predstave. Ljubav, oko koje se  natječu njihovi prosci, samo je izlika za dobro proračunate novčane transakcije oca Baptiste.

Koliko smo spremni platiti za vlastitu slobodu? Suvremena adaptacija ovoga komada govori o toj slobodi kao o neukroćenim predjelima divljine, ulice, grada. Prostor je to svakodnevnice u kojim se Shakespeare samo pojavljuje kao draga i daleka uspomena koja gledatelja nasmijava, rastužuje i otvara brojna pitanja.

 

"Taj je tekst – a riječ je o Shakespearovom 'Kroćenju goropadnice' – režiser Ivan Plazibat pretvorio u politički najintrigantniju hrvatsku predstavu koju sam u posljednje vrijeme vidio. To je predstava koja se bavi generacijom današnjih dvadesetogodišnjaka, naraštajem razapetim između neokonzervativne obnove i kapitalističke industrije raskalašenosti. To je predstava koja žvače, reciklira i – na koncu ispljune Shakespearea, pretvarajući njegov davni tekst u nešto beskrajno suvremeno. U tekst o naraštaju after krizma partyja, pirova s bengalkama, TV Pinka, 'Moj Poslita', Karleuše i Rihanne, u tekst o kulturi influencerica, torcidašica i novih urbanih teen-amazonki. U predstavi Ivana Plazbata, Shakespeare na ravnoj nozi susreće 'splitsku cipu'"
Jurica Pavičić, Shakespeare za Jadran 2020, Jutarnji list, 2. 6. 2018.

Redatelj

Ivan Plazibat

Prijevod

Milan Bogdanović

Dramaturgija /adaptacija prijevoda

Mila Pavićević

Scenograf

Ozren Bakotić

Kostimografkinja

Ana Marin

Autorska glazba

Damir Šimunović

Izbor glazbe Ivan Plazibat

Scenski pokret

Damir Klemenić

Oblikovatelj svjetla Srđan Barbarić
Oblikovatelj tona Marko Mandić

Inspicijent

Frane Smoljo

U predstavi su korišteni tekstovi Euripida, Gillesa Deleuzea i Félixa Guattarija, Marka Pogačara

Baptista Minola

Filip Radoš

Katarina

Katarina Romac

Petruccio

Goran Marković

Grumio

Marjan Nejašmić Banić

Bianca

Ana Marija Veselčić*

Gremio

Nenad Srdelić

Hortensio

Pere Eranović

Lucenzio

Stipe Radoja

Tranio

Nikša Arčanin

Biondello

Luka Čerjan*

Vicenzio

Vicko Bilandžić

studenti Umjetničke akademije u Splitu

Iz medija