Opera splitskog Hrvatskog narodnog kazališta Split će u petak i subotu 16. i 17. ožujka izvesti koncert pod nazivom Gala Verdi. Pod ravnanjem maestra Harija Zlodre kao solisti će nastupiti sopranistica Valentina Fijačko, mezzosopranistica Terezija Kusanović, tenor Domagoj Dorotić, bariton Carmelo Corrado Caruso, bas Ivica Čikeš, uz Zbor i Orkestar splitske Opere. Na programu su arije, zborovi i uvertire iz opusa najvećeg opernog majstora svih vremena, čija se 200. obljetnicu rođenja obilježava slijedeće godine. Izvedba u petak započinjue u 18, a ona u subotu u 20 sati.
Opera splitskog Hrvatskog narodnog kazališta Split će u petak i subotu 16. i 17. ožujka izvesti koncert pod nazivom Gala Verdi. Pod ravnanjem maestra Harija Zlodre kao solisti će nastupiti sopranistica Valentina Fijačko, mezzosopranistica Terezija Kusanović, tenor Domagoj Dorotić, bariton Carmelo Corrado Caruso, bas Ivica Čikeš, uz Zbor i Orkestar splitske Opere. Na programu su arije, zborovi i uvertire iz opusa najvećeg opernog majstora svih vremena, čija se 200. obljetnicu rođenja obilježava slijedeće godine. Izvedba u petak započinjue u 18, a ona u subotu u 20 sati.
Koncert Gala Verdi donijet će pregršt opernih fragmenata iz bogatog Verdijeva opusa, s naglaskom na ona mjesta koja su rjeđe na repertoaru. Opera Sicilijanske večernje nije dosad postavljena u Hrvatskoj i ovo je prvo njezino pojavljivanje s nekoliko atraktivnih brojeva, uključujući virtuoznu uvertiru. Opere kao što su Macbeth, Don Carlo, Krabuljni ples i Moć sudbine nisu redovito na repertoarima ni većih opernih kuća, pa je ovo prilika da se splitska publika podsjeti popularnih brojeva iz opera koje su u Splitu već igrale. I dok je još svježe sjećanje na prve dvije opere iz spomenutog kvarteta djelâ, izvedbe Krabuljnog plesa i Moći sudbine od nas su danas odmaknute i po nekoliko desetljeća. Ernani nikad nije igrao u Splitu, a ovaj koncert donosi jednu od najljepših arija iz te opere.
Iz poznate Verdijeve "Latinske trilogije" (Rigoletto, Trubadur i Traviata) donosi se ona njezina strana koja se manje izvodi i koja nije uvijek u programima ovakvog profila koncerata, što nipošto neće umanjiti čar koju gledatelj osjeća prema konkretnim djelima. Remek-djelo s kraja opusa, Otello, predstavit će jedna od najlirskijih Verdijevih arija općenito ("Ave Maria"), a molitva Nabucca iz istoimene opere ("Dio di Giuda") podsjetit će nas i na Peristil s kojim se ona toliko suživjela.
Maestro Hari Zlodre debitirao je na splitskoj pozornici još 1992. i od tada izgradio bogati repertoar opernih, operetnih i baletnih dijela. Dobitnik je više vrijednih nagrada i priznanja, u svojoj je klarijeri bio i direktor Opere HNK Split, a trenutno je zaposlen kao sveučilišni profesor pri splitskoj Umjetničkoj akademiji.
Valentina Fijačko jedna je od najboljih mladih hrvatskih sopranictica. Solistica splitske Opere od 2007. na matičnoj je pozornici već realizirala čitav niz zapaženih opernih, ali i operetnih uloga. Dobitnica je brojnih vrijednih nagrada, između ostalihi one Hrvatskog glumišta, te nagrade Milka Trnina.
Mezzosopranistica Terezija Kusanović debtirala je na sceni splitske opere 2005. a vrhunac njene dosadašnje karijere svakako su nedavni nastupi u kazalištu Carlo Felice u Genovi u ulozi Zite u Puccinijevoj operi Gianni Schicchi.
Mladi tenor Domagoj Dorotić, solist Opere zagrebačkog HNK dobitnik je, između ostalih, i Nagrade hrvatskog glumišta. Splitsku je publiku osvojio svim svojim dosadašnjim nastupima na pozornici HNK Split, u operama Macbeth, Adel i Mara, te Nikola Šubić Zrinjski.
Talijanski bariton Carmelo Corado Caruso svakako je najzvučnije ime u uglednoj ruži solista ovoga koncerta. U njegovoj bogatoj karijeri izdvajaju se nastupi u milanskoj Scali, te drugim najvećim europskim opernim pozornicama, uz takve partnere kao što su, primjerice, Placido Domingo, Jose Carreras, te velikim dirigentskim imenima: M. Arena, B. Bartoletti, P. Maag, D. Oren, P. Carignani, D. Gatti, S. Ranzani, T. Severini…
Bas Ivica Čikeš nacionalni je operni prvak, i aktualni v. d. ravnatelja splitske Opere, pjevač koji je osim brojnih nastupa na matičnoj, splitskoj, pozornici svoj bogati repertoar iz svjetske , te praktički čitave hrvatske basovske operne literature izgrađivao nastupima i na svim ostalim hrvatskim opernim pozornicama. Dobitnik je niza vrijednih nagrada i priznanja, a među najvećim njegovim uspjesima ističe se nastup u Teatru Comunale u Bolonji, gdje je nastupio kao Stari Židov u operi Samson et Dalila Saint Saënsa kad mu je partner bio slavni tenor José Cura.