Velika američka pjesmarica
Concert

Velika američka pjesmarica

I GOT RHYTHM - Girl Crazy, 1930

NICE WORK IF YOU CAN GET IT - A Damsel in Distress, 1937

THEY CAN'T TAKE THAT AWAY FROM ME - Shall We Dance, 1937

SOMEONE TO WATCH OVER ME - Oh, Kay!, 1926

OH, LADY BE GOOD - Lady, Be Good, 1924

EMBRACEABLE YOU - Girl Crazy, 1930

THE MAN I LOVE - Lady, Be Good, 1924

FASCINATING RHYTHM - Lady, Be Good, 1924

SLAP THAT BASS - Shall We Dance, 1937

(all lyrics above by Ira Gershwin)

Porgy And Bess (lyrics by Ira Gershwin and DuBose Heyward)

MY MAN'S GONE NOW - aria Serena

IT AIN'T NECESSARILY SO - aria Sportin' Life

I LOVES YOU PORGY - aria Bess

THERE'S A BOAT DAT'S LEAVIN' SOON FOR NEW YORK - aria Sportin' Life

SUMMERTIME - aria Clara

Velika američka pjesmarica

I GOT RHYTHM - Girl Crazy, 1930

NICE WORK IF YOU CAN GET IT - A Damsel in Distress, 1937

THEY CAN'T TAKE THAT AWAY FROM ME - Shall We Dance, 1937

SOMEONE TO WATCH OVER ME - Oh, Kay!, 1926

OH, LADY BE GOOD - Lady, Be Good, 1924

EMBRACEABLE YOU - Girl Crazy, 1930

THE MAN I LOVE - Lady, Be Good, 1924

FASCINATING RHYTHM - Lady, Be Good, 1924

SLAP THAT BASS - Shall We Dance, 1937

(all lyrics above by Ira Gershwin)

Porgy And Bess (lyrics by Ira Gershwin and DuBose Heyward)

MY MAN'S GONE NOW - aria Serena

IT AIN'T NECESSARILY SO - aria Sportin' Life

I LOVES YOU PORGY - aria Bess

THERE'S A BOAT DAT'S LEAVIN' SOON FOR NEW YORK - aria Sportin' Life

SUMMERTIME - aria Clara

George Gershwin (1898 - 1937) čuveni je američki skladatelj i pijanist, najaktivniji dvadesetih i tridesetih godina prošlog stoljeća. Na klaviru je prvo naučio svirati popularne melodije, a tek je kasnije upoznao skladbe Bacha, Lizsta, Debussyja i drugih skladatelja. Prvi veliki uspjeh bila mu je pjesma Swanee (1919), koju je pjevao u to vrijeme jako popularni Al Jolson (glavni junak prvog zvučnog filma). Dvadesetih i tridesetih godina zajedno s bratom Irom, koji je pisao stihove, Gershwin sklada brojne brodvejske mjuzikle poput Lady, Be Good, Funny face, Of Thee I Sing. Mnoge pjesme iz njegovih mjuzikla postale su evergreen melodije. Svjetsku slavu postigao je Rapsodijom u plavom (1924), skladbom za klavir i orkestar. Ova je skladba najpoznatiji primjer simfonijskog jazza, u kojemu su spojeni jazz i klasična glazba. Kroz njegovo stvaralaštvo američka glazba dobila je vlastiti stil, različit od europskog.

Osim Rapsodije u plavom poznati su mu još Klavirski koncert u F-duru (1925), Amerikanac u Parizu (1928), Druga rapsodija (1932) i Kubanska uvertira (1934).

Gershwin je autor i prve američke opere, Porgy i Bess (1935), premijerno izvedene u Bostonu, a tek potom na Broadwayu. Od tada se izvodi diljem svijeta.

Većina njegovih pjesama postala je neizostavnim glazbenim korpusom, objedinjenim u takozvanoj Velikoj američkoj pjesmarici, kako je glazbenici uobičajeno nazivaju

Cynthia Hansell-Bakić, prvakinja Opere Hrvatskoga narodnog kazališta u Splitu, rođena je u Sjedinjenim američkim državama. Od jedanaeste godine života nastupa kao solistica u brojnim programima organiziranima diljem države New Jersey, uči klavir i pohađa tečajeve klasičnoga baleta. U srednjoj školi osvaja niz nagrada, državnih i regionalnih. Nakon završetka opče gimnazije dodijeljena joj je četverogodišnja stipendija Trustees, New England Conservatory of Music in Boston, kao najtalentiranijoj mladoj pjevačici. Ta stipendija omogućila joj je studiranje na jednoj od najuglednijih glazbenih institucija u SAD-u. Tjekom studija stalno je nastupala s Boston Symphony Orchestrom pod ravnanjem najvećih svjetskih dirigenata: Erich Leinsdorf, Seiji Ozawa, Zubin Mehta, Sir Michael Tilson Thomas i mnogi drugi. Diplomirala je Bachelor of Arts na New England Conservatory of Music u Bostonu, Massachusets u SAD u klasi profesora Lava Vrbanića. Godine 1971. dodijeljena joj je stipendija za postdiplomski studij u Austriji, specijalnost njemački LIED na Mozarteumu u Salzburgu. Iste godine postaje stalnom članicom Opere HNK Split. Godine 1976. postaje stalnom članicom SNG Opere u Ljubljani. Ponovo se 1977. vraća u HNK Split gdje ostaje kao vodeći solist do 2001. U svojoj bogatoj opernoj karijeri odigrala je više od šezdeset glavnih uloga u operama Puccinija, Verdija, Giordana, Leoncavalla, Donizettija, Mozarta, Čajkovskog, Monteverdija, Smetane i drugih, te hrvatskih autora Jakova Gotovca, Ivana pl. Zajca, Josipa Hatzea, Borisa Papandopula, Silvija Bombardellija i drugih. Maestro Papandopulo pisao je za nju brojne skladbe, a maestro Silvije Bombardelli napisao je za nju operu Bakonja fra Brne. Gostovala je u svim domaćim opernim kućama te u inozemstvu (Europa i SAD). Također nastupa s velikim simfonijskim orkestrima u standardnom i modernom koncertnom repetoaru. Česta je gošća glazbenig programa radija i TV. Snimala je nekoliko samostalnih CD-a za CROATIA RECORDS, ORFEO i HTV. Cynthia Hansell-Bakić kao cjelovita glazbeno-scenska osobnost visoke muzikalnosti i snažne izražajnosti obilježila je 2013. godine 40. obljetnicu svoje umjetničke karijere koju i danas njeguje, ali i nadopunjava je i proširuje kao redovna profesorica pjevanja na Umjetničkoj akademiji u Splitu i Muzičkoj akademiji u Zagrebu.

Zoran Velić (Split, 1985) diplomirao je 2008. na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof.Đorđa Stanettija i gostujućeg profesora K. H. Kammerlinga, kod kojeg je 2009. završio i postdiplomski studij na Mozarteumu u Salzburgu. U Splitu je učio klavir u klasi prof. Kosovke Čudine (GŠ Josip Hatze) i već tada osvojio brojne nagrade : dvostruki je laureat natjecanja Daleki akordi (Split, 1996. i 1998), pobjednik državnih natjecanja solo pijanista (Sisak, 1997; Dubrovnik, 2003), a zajedno s Marinom Limićem pobijedio je i na natjecanju klavirskih dua (Vinkovci, 2001); pobjednik je u svojim kategorijama na međunarodnom natjecanju Zlatko Grgošević (Zagreb, 2000. i 2002.) i apsolutni pobjednik na međunarodnom natjecanju Etide i skale (Zagreb, 2002), prvonagrađeni je na državnom natjecanju u Dubrovniku (2005), dobitnik je Yamaha nagrade na Akademiji u Zagrebu (2005). Od brojnih koncertnih nastupa ističu se koncerti u Zagrebu (diplomski koncert u Hrvatskom glazbenom zavodu, recital u maloj dvorani Vatroslava Lisinskog, recital u Matici Hrvatskoj…), Splitu (recitali i nastupi na velikoj sceni i foyeru HNK , Galerija Meštrović), Osijeku (na memorijalu Darko Lukić), Zadru (na Donatskim večerima), Rijeci i Samoboru (na festivalu Samoborska glazbena jesen)….U prosincu 2012. godine nastupio je na humanitarnom koncertu "Koncert s predsjednikom" za udrugu "Most" u splitskom HNK. U travnju 2014. godine izveo je Mozartov koncert u A - duru KV 414, u splitskom HNK, pod dirigentskom palicom Pavla Dešpalja. Nastupao je sa Splitskim komornim orkestrom pod ravnanjem Ivana Repušića, zatim sa Zagrebačkom filharmonijom pod ravnanjem Vjekoslava Šuteja te Simfonijskim orkestrom HRT-a pod ravnanjem Tomislava Fačinija. Kao solist nastupio je i uz i Zagrebačke soliste. Usavršavao se na seminarima eminentnih pedagoga – K. H. Kammerlinga, K. Bogina, V. Krpana, Đ. Tikvice, A. Valdme, D. Cikojevića, I. Kordić, C. Stanczyka. Član je udruge MAG (mladi akademski glazbenici), od 2010. godine radi kao profesor glasovira u glazbenoj školi Josip Hatze u Splitu, a od 2014. kao korepetitor na pjevačkom odsjeku na Muzičkoj akademiji u Splitu.

Cynthia Hansell Bakić - sopranZoran Velić - glasovir