Drama Hrvatskog narodnog kazališta Split premijerno će, u petak 4. travnja izvesti Molièreovu komediju Učene žene. Na veliku scenu HNK Split predstavu postavlja redatelj Jagoš Marković, čija je ovo prva režija u splitskom teatru. Glavne uloge tumače Otokar Levaj, Doris Šarić Kukuljica, Ksenija Prohaska, Nenad Srdelić, Lara Živolić, Goran Marković, Roko Glavina, te Mijo Jurišić, Dara Vukić i Josip Zovko.
Drama Hrvatskog narodnog kazališta Split premijerno će, u petak 4. travnja izvesti Molièreovu komediju Učene žene. Na veliku scenu HNK Split predstavu postavlja redatelj Jagoš Marković, čija je ovo prva režija u splitskom teatru. Glavne uloge tumače Otokar Levaj, Doris Šarić Kukuljica, Ksenija Prohaska, Nenad Srdelić, Lara Živolić, Goran Marković, Roko Glavina, te Mijo Jurišić, Dara Vukić i Josip Zovko.
Dvoje zaljubljenih mladih, Henrietta i Clitandre, koje u najnovijoj splitskoj produkciji tumače Goran Marković i Lara Živolić, da bi se vjenčali moraju svladati prepreku zvanu Henriettina majka gospođa Philaminte (Doris Šarić Kukuljica). Jer, uzaludno je što se Henriettin otac i stric (Otokar Levaj i Roko Glavina) ne protive vjenčanju, kad kućom vladaju „učene žene“ Philaminte, njena starija kćerka Armande i Henriettina tetka Belise (Ksenija Prohaska i Nenad Srdelić) koje imaju drukčije planove. Osnova je to zapleta ove kasne Molièreove komdije, napisane nepunu godinu prije smrti najvećeg francuskog komediografa. A, po riječima umjetničke savjetnice produkcije Mani Gotovac: „Svi ključni Molièreovi motivi beskrajno su aktualni i danas. Jer, Molière se bavi muškarcem kao slabim subjektom, a svi znamo da se danas, na svim razinama, raspravlja o gubitku uloge muškarca kao jakog subjekta, da postoji neka obezglavljenost u identitetu i da je to jedno od naših dnevnih pitanja. S druge strane, predstava se bavi pitanjima jednog iskrivljenog feminizma, onoga feminizma koji drži da je ljubav tabu tema, feminizma koji isključuje materinstvo, feminizma koji oponaša ideologije koje su već poznate. Taj feminizam nije trenutno aktualan, ali latentno postoji.“
Redatelj Jagoš Marković koji predstojećom premijerom debitira u HNK Split, rođen u Podgorici 1966, diplomant je beogradske Akademije dramskih umetnosti. Dobitnik brojnih uglenih kazališnih nagrada, u karijeri je ostvario više od pedeset kazališnih režija u najznačajnjim srpskim kazališnim kućama, ali i u švedskom Kraljevskom dramskom kazalištu Dramaten, a hrvatskoj je kulturnoj javnosti poznat prvenstveno po svojim značajnim režijama u riječkom HNK Ivana pl. Zajca: Filomena Marturano, Galeb i Carmen. Na predstojećim Dubrovačkim ljetnim igrama postavit će Shakespeareovu tragediju Romeo i Julija.
Učene žene na sceni splitskog HNK igraju se u prijevodu Vladimira Gerića, a autorski tim osim redatelja, scenografa i autora izbora scenske glazbe Jagoša Markovića, te umjetničke savjetnice Mani Gotovac čine i kostimograf Leo Kulaš, jezična savjetnica Anita Runjić Stoilova, oblikovatelji svjetla i tona Zoran Mihanović i Željko Mravak, te asistent redatelja Aleksandar Švabić, kao i asistentica kostimografa Sanela Marković.
Premijerna je izvedba na programu u petak 4. travnja s početkom u 20:30, a prve reprize planirane su za 05, 7, 11, 14. i 16. travnja s početkom u 20 sati.