Hrvatsko narodno kazalište Split program u novoj 2016. godini započet će u četvrtak i petak 7. i 8. siječnja na Sceni 55 izvedbama monodrame Priče iz Vukovara Pere Eranovića. Mladi je glumac zapise Siniše Glavaševića, njegove nezaboravne ratne izvještaje iz ubijanog grada, ali i njegova lirska sjećanja na život prije rata, spojio u dojmljivu, potresnu i duboko proživljenu scensku čaroliju koja o ovoj bolnoj temi progovara sa srcem i bez velikih fraza i patetike.
Na velikoj sceni Balet HNK Split izvest će Minkusovog Don Quijotea u subotu i ponedjeljak 9. i 11. siječnja. Jedan od velikih naslova klasične baletne literature premijerno je izveden prije tri godine. Besmrtni Cervantesov junak idealistički se zalaže i bori za mladi par Quitri i Basilija i njihovu ljubav. Koreograf i redatelj je Dinko Bogdanić, a u glavnim ulogama nastupit će Irina Čaban Bilandžić i Eva Karpilovska kao Quitri, Artjom Žusov i Ivan Boiko izmjenjivat će se u ulozi Basilija, dok će naslovnu ulogu viteza tužnog lika Don Quijotea tumačiti Lev Šapošnikov. Na početku godine splitsko kazalište odlučilo je počastiti svoju publiku i cijene ulaznica za ovaj biser bijelog baleta ponuditi po jedinstvenoj cijeni od samo 30 kuna.
Glavni događaj mjeseca svakako je premijera drame Strašni roditelji Jeana Cocteaua, jednog od najutjecajnijih umjetnika pariške avangarde u razdoblju između dva rata. Veliki pisac, dramatičar, sineast, svestrani genijalni umjetnik nije prihvaćao konvencije. Strašni roditelji, njegov je naoko lagan „bulevarski“ komad iz 1938. godine koji zapravo subverzivno zadire u tkivo obiteljskih odnosa. Unatoč cenzorskim zabranama francuske su produkcije igrane u nekoliko stotina izvedaba, a kazališni svijet nanovo ga otkriva devedesetih godina prošloga stoljeća, kad je produkcija iz londonskoga Nacionalnog kazališta prenesena na Broadway. Komično-sentimentalni zaplet s pet lica i tri ljubavna trokuta iz pera osebujnoga i svestranog umjetnika obećava intrigantan kazališni doživljaj koji na pozornicu splitskog HNK donosi redatelj Goran Golovko, dok uloge tumače Bruna Bebić, Arijana Čulina, Nikola Ivošević, Nikša Arčanin i Anastasija Jankovska. Predstava se odvija na kazališnoj pozornici na kojoj je je i gledalište. Premijera je na programu 14. siječnja.
Kušeta brokava ili Mali Lear iz Velog Varoša u prosincu je punila gledalište splitskog teatra. Mediteranski topla i kolerična priča i osebujni karakteri iz pera najznačajnijeg recentnog splitskog dramatičara Elvisa Bošnjaka, besmrtni rock standardi u prepjevu i obradi Željka Brodarića Jappe, glumačke kreacije ansambla predvođenog Trpimirom Jurkićem u glavnoj ulozi Rodoljuba koji na kraju puta prteispituje vlastiti život i, naizgled neupitne, odnose s bližnjima, redateljska poetika Nenni Delmestre i rafinirana estetika Line Vengoechee… rezultirala je novim splitskim kazališnim hitom koji se ponovno može vidjeti 16. i 29. siječnja.
Splitska operna publika imat će u siječnju jedinstvenu priliku da na sceni svog teatra vidi i čuje najbolju korejsku sopranisticu Mi-Seon Oh, koja će tumačiti Puccinijevu heroinu Cio Cio San u četiri izvedbe opere Madama Butterfly 19, 21, 25. i 27. siječnja. Mi-Seon Oh nedavno je za svoju interpretaciju osvojila Osmu korejsku opernu nagradu, a u splitskim će nastupima kojima će ravnati maestro Ivo Lipanović. U ulozi Pinkertona ponovno je sjajni mladi tenor splitske Opere Mikheil Sheshaberidze, a u ulozi Suzuki izmijenit će se Terezija Kusanović i Barbara Sumić.
Na samom kraju mjeseca, 30. siječnja Orkestar HNK Split koncertom nazvanim jednostavno Beethoven odat će počast jednom od ključnih skladatelja cjelokupne zapadne glazbene tradicije. Pod ravnanjem maestra Alana Bjelinskog izvest će posljednji, Peti klavirski koncert “Carski” s Vesnom Podrugom kao solisticom na klaviru, te Četvrtu simfoniju u B-duru Ludwiga van Beethovena.