Samson i Dalila
Opera
Camille Saint-Saëns

Samson i Dalila

Samson i Dalila

Najpoznatija i najuspjelija Saint-Saënsova opera snažno je djelo, puno zanosnog romantičnog žara, ali uravnoteženo klasicističkim elementima. Prvobitno zamišljena kao oratorij, poslije je prerađena u operu i mnogi je smatraju remek-djelom cjelokupnog Saint-Saënsova opusa.

Glazbeno gledano, biblijski motiv o snažnom Samsonu kojeg svladava ženska lukavost, poslužila je Saint-Saënsu ne toliko za razvijanje same radnje, koliko za oblikovanje dviju opsežnih solističkih uloga s velikim arijama i duetima.

Osobito je Dalila, povjerena izrazito dubokom ženskom glasu - altu, dobila arije koje se efektnom melodioznošću ističu u svekolikom altovskom repertoaru. No ključni, glazbeno još snažniji i izvorniji prizor pripao je Samsonu, kada u filistejskom mlinu slijep okreće mlinski kamen, pokušavajući još jednom 'pregovarati' s Bogom i ponuditi vlastitu žrtvu za spas svog naroda.

“Na novo splitsko uprizorenje ovoga veličanstvenog djela čekali smo više od pedeset godina, ali isplatilo se čekati.“ Tako je kritika ispratila pojavljivanje Samsona i Dalile na 61. Splitskom ljetu. Da je doista tako, u to ćete se moći uvjeriti i u kazališnoj sezoni.

Dirigent Hari Zlodre

Redatelj Krešimir Dolenčić

Scenografkinja Irena Kraljić

Kostimografkinja Tea Bašić

Koreografkinja Larisa Navojec

Video Willem Miličević

Zborovođa Ana Šabašov

Samson Leonardo Caimi (17. i 20. listopada), Vladimir Garić (4. i 21. studenog)

Dalila Terezija Kusanović, Ivana Srbljan (4. i 21. studenog)

Daganov veliki svećenik Giorgio Surian

Abimelech Ivan Šarić, Božo Župić (4. i 21. studenog)

Stari Židov Ivica Šarić, Mate Akrap (4. i 21. studenog)

Filistejski glasnik Vinko Maroević

Prvi Filistejac Špiro Boban (4. studenog), Saša Jakelić (21. studenog)

Drugi Filistejac Mate Akrap, Joško Tranfić (4. i 21. studenog)