Međunarodno priznati koreograf Leo Mujić, koji je u posljednjih je nekoliko godina na kazališnu scenu s velikim uspjehom postavio baletne priče temeljene na velikim književnim djelima, posegnuo je ovoga puta za romanom F. S. Fitzgeralda Veliki Gatsby. Negativni aspekti američkog sna i rigidnost visokih društvenih krugova New Yorka između dva velika rata, koji nisu dopuštali prijelaz iz jedne društvene klase u drugu, pozadina su pred kojom se odvija priča o tajanstvenom bogatašu koji postaje žrtva vlastitih vjerovanja i ljubavi. Američke dvadesete godine prošlog stoljeća, Jazz Age (doba jazza) svijet je glamura, nezamislivog bogatstva, opijenosti i mračnih opsesija u kojem vlada zastrašujuća moralna praznina. Slika društvenih odnosa, pohlepa za novcem i bogatstvima te kriminal pozadina su na kojoj se odvija intimna drama Jaya Gatsbyja o kojoj pripovijeda njegov najbolji prijatelj Nick Carraway.
„Mislim da je odabir ovog naslova izuzetno dobar za Split. Okruženi smo mnoštvom velikih Gatsbyja, svi se bave našom, hrvatskom verzijom ondašnjeg velikog američkog sna, žele zaraditi i proslaviti se izuzetno brzo i pritom srušiti sve te snove. Ne radim „po“ gospodinu Fitzgeraldu već nastojim da taj veliki roman rasplešem po sceni. Moram pohvaliti ovaj ansambl koji je međunarodni, iz svih mogućih dijelova svijeta. Mi plesači u našem neverbalnom teatru puno lakše ostvarujemo međunarodne karijere što je vidljivo i iz postave naše predstave. Važan element je i ambijentalni teatar čiji je zadatak da zagrli i oplemeni prostor koji treba prihvatiti sa svim njegovim redukcijama i ljepotama“, izjavio je na medijskoj konferenciji u splitskom HNK koreograf i redatelj Leo Mujić.
„U današnjem plesnom kazalištu dramaturzi, koliko god bili potrebni, nisu česta pojava. Kod ovakvog romana izuzetno je važno prebaciti ga na scenu na najoptimalniji način, od biranja glazbe, slaganja i povezivanja scena, iskomunicirati to s ostatkom kreativnog tima. Nastojali smo prebaciti roman u medij plesnog teatra, nismo ga adaptirali, prebacivali u drugo vrijeme, prostor ili tome slično. Uživamo u glamuru, stilu modi tog vremena i stoga smo sve to pokušali ostaviti autentičnim. Mnogo smo radili na glumačkom aspektu uloga s plesačima, ne samo na njihovim plesačkim vještinama, kako bi svojim tijelima ispričali priču na najbolji mogući način“, rekao je dramaturg i asistent koreografa Balint Rauscher.
Aubin Le Marchand, koji igra naslovnu ulogu Jaya Gatsbyja: „Koreografija je izuzetno zahtjevna i to ne samo tehnički. Plesač u ovakvom komadu treba biti cijelo vrijeme stopostotno prisutan u priči, nije dovoljno samo paziti na korake, i glumački zadaci su izuzetni. Koreografija je izuzetno sofisticirana“.
Lik Nicka Carravaya, naratora priče o svom najboljem prijatelju Jayu Gatsbyju tumači solist baleta HNK Split Aaron Kok koji je na nedavnom Međunarodnom baletnom natjecanju Slavenska 2022. dobio zlatnu medalju u seniorskoj kategoriji i priznanje za koreografsko stvaralaštvo: „Nick, lik kojeg interpretiram, čovjek je otvorenih pogleda i dobar slušatelj tako da mu mnogi povjeravaju svoje tajne, pa i svoje grijehe. Kako se radnja romana razvija, on je sve više razočaran naličjem američkog sna koji se pokazuje kao jako plitak, isprazan i lažan“.
Eva Karpilovska tumači ulogu Jordan Baker, djevojke Nicka Carrawaya: „Izuzetno mi je zadovoljstvo raditi s koreografom kao što je Leo Mujić koji plesača vidi kao da ima nekakav rentgen i silno nam pomaže u radu. Sretna sam što sam dio ove produkcije“.
„Jako sam sretna i zahvalna što plešem ovu ulogu i radujem se budućim suradnjama s Leom kojima se nadam. Već dugo se poznajemo i dugo sam iščekivala priliku da radim s njim. Način na koji Leo radi razbio je moju početnu nervozu oko ove uloge i ovaj je rad za mene izuzetno vrijedno iskustvo. Što se tiče mog lika, njene se emocije tijekom predstave mijenjaju i veliki je izazov bio izraziti ih. To smo postigli ne samo glumačkim sredstvima nego i čitavim nizom detalja, pokreta, koraka, načina na koji stojim na sceni. Nadam se da će nas publika razumijeti i da će uživati“, kazala je Hazuki Tanase o svom radu s koreografom Mujićem i o ulozi Daisy Buchanan koju tumači.
Autorski tim predstave, pored redatelja i koreografa Lea Mujića i njegovog asistenta i dramaturga Balinta Rauschera, čine i: scenograf Stefano Katunar, kostimografkinja Manuela Paladin Šabanović, oblikovatelj svjetla Aleksandar Čavlek, baletni majstori Albina Rahmatullina i Elena Nikolaeva, oblikovatelj glazbenih efekata Svebor Zgurić, glazbena voditeljica Irina Nikolenko, oblikovatelj tona Petar Ivanišević i asistentica produkcije Gorenka Žižić Jagar.
Uloge u ovoj velikoj ansambl-predstavi tumače: Aaron Kok, Aubin Le Marchand, Hazuki Tanase, Ivan Boiko, Eva Karpilovska, Irina Čaban Bilandžić, Scot Baldie, Patrick Blomberg , Yuto Mutai, Shinichiro Ebe , Ania Bartkowski, Rio Morisawa, Matea Milas, Antonio Escobedo , Monica Dinoni, Daniel Hoek, Sanja Bikić, Nikol Marčić, Svjetlana Dimache, Kristina Burić, Anastasija Boiko, Maja Lončar, Korana Bilan, Mario Buličić, Lev Šapošnikov, Remus Dimache, Romulus Dimache, Silviu Tanase, Tea Jelić, Daniel Jagar, Igor Gluškov, Minori Nakayama, Irene Tomassetti, Ajla Kadrić, Tiri Berge, Brianna Hicke, Alexandra Smeljanski, Lauritz Rendbæk, Daniel Širvinski, Benedict Lythgoe, Eva Kozina, Maša Jurišić te psić Chupi.