Kao svoju posljednju ovosezonsku dramsku premijeru Hrvatsko narodno kazalište Split će u četvrtak, 12. travnja s početkom u 20:30 sati izvesti dramu Edwarda Albeeja Tko se boji Virginije Woolf?. Glasovitu američku psiholoku dramu na scenu splitskog teatra postavlja redateljica Vlatka Vorkapić, a uloge tumače Ksenija Prohaska, Žarko Radić, Anastasija Jankovska i Vladimir Posavec Tušek. Predstava se igra u prijevodu Gordane V. Popović, a osim redateljice autorski tim čine još i scenografkinja i kostimografkinja Tanja Lacko, te autori glazbe Ivanka Mazurkijević i Stanislav Kovačić.
Kao svoju posljednju ovosezonsku dramsku premijeru Hrvatsko narodno kazalište Split će u četvrtak, 12. travnja s početkom u 20:30 sati izvesti dramu Edwarda Albeeja Tko se boji Virginije Woolf?. Glasovitu američku psiholoku dramu na scenu splitskog teatra postavlja redateljica Vlatka Vorkapić, a uloge tumače Ksenija Prohaska, Žarko Radić, Anastasija Jankovska i Vladimir Posavec Tušek. Predstava se igra u prijevodu Gordane V. Popović, a osim redateljice autorski tim čine još i scenografkinja i kostimografkinja Tanja Lacko, te autori glazbe Ivanka Mazurkijević i Stanislav Kovačić.
Realistička psihološka drama Tko se boji Virginije Woolf? Edwarda Albeeja, praizvedena u New Yorku 1962., oblikuje i razobličava svijet američke visoke srednje klase. Kroz okrutan i surov dijalog dvojice sveučilišnih profesora i njihovih supruga, kroz cjelonoćno opijanje i “ispovijedanje” - četvero ljudi koji su naizgled uspješno ostvarili američki san - razotkrivaju svoje ponore i patnje, svoje tajne i svoje laži. Ponikao na valu avangarde off-Broadwaya, Edward Albee ovom dramom čini iznimku u svojem opusu: protagonistima Georgeu i Marthi Edward Albee cinično je nadjenuo imena prema legendarnome predsjedničkom bračnom paru Washington. George i Martha istodobno su šokantno vulgarni ali i posve bespomoćni, osamljeni u neutaživoj želji da imaju vlastito dijete. Antologijska američka drama, crna, mračna i divlja komedija Tko se boji Virginije Woolf? u prvome sloju čitanja bavi se potisnutim čežnjama, nikad savladanim frustracijama, perverznom i zvjerskom bračnom borbom. Ipak, u idućim slojevima razotkriva besmislene i isprazne, jalove odnose koji su trebali biti ljubavni i topli, a američki im je kontekst, odnosno opterećenost američkim mitom o uspjehu – razorio supstrat emotivne povezanosti.
Praizvedba je šokirala kazališni svijet, pa je tako kritičar Daily Mirrora napisao kako "nijedan pravi Amerikanac neće svoju ženu dovesti na ovu predstavu", a Daily News je konstatirao kako je to predstava "samo za nastrane žene". No, većina je ipak bila uz Richarda Wattsa iz New York Posta koji je izjavio da je to "najpotresnija drama od Dugog putovanja u noć".
Ovo je drugo postavljanje ove drame na pozornici splitskog teatra. Nedugo nakon brodvejske praizvedbe, 1966. godine na eksperimentalnoj sceni Tko se boji Virginije Woolf postavio je redatelj Feđa Šehović.
Nakon premijere 12. 4. prve reprizne izvedbe na programu HNK SDplit su 13. i 14, te 19. i 28. travnja.