Opera Hrvatskog narodnog kazališta Split će u petak, 25. listopada premijerno izvesti operu Traviata Giuseppea Verdija. Izvedbom će ravnati maestro Loris Voltolini, a režiju Janusza Kice na pozornicu splitskog teatra prenosi Petar Vujačić. U naslovnoj će ulozi nastupiti Lana Kos, mlada hrvatska sopranistica zavidne međunarodne karijere, a pored nje protagonisti na premijernoj će izvedbi biti tenor Domagoj Dorotić u ulozi Alfreda Germonta, te bariton Vitomir Marof koji će tumačiti ulogu Giorgia Germonta. Scenografija, kostimi, te predstava u cijelosti splitski je HNK realizirao u suradnji HNK Ivana pl. Zajca iz Rijeke.
Opera Hrvatskog narodnog kazališta Split će u petak, 25. listopada premijerno izvesti operu Traviata Giuseppea Verdija. Izvedbom će ravnati maestro Loris Voltolini, a režiju Janusza Kice na pozornicu splitskog teatra prenosi Petar Vujačić. U naslovnoj će ulozi nastupiti Lana Kos, mlada hrvatska sopranistica zavidne međunarodne karijere, a pored nje protagonisti na premijernoj će izvedbi biti tenor Domagoj Dorotić u ulozi Alfreda Germonta, te bariton Vitomir Marof koji će tumačiti ulogu Giorgia Germonta. Scenografija, kostimi, te predstava u cijelosti splitski je HNK realizirao u suradnji HNK Ivana pl. Zajca iz Rijeke.
U repriznim će se predstavama u ulozi Violette Valéry s Lanom kosom izmjenjivati moldavska sopranistica Natalia Roman, Alfreda će tumačiti i slovenski tenor Aljaž Farasin, dok će ulogu Giorgia Germonta osim Marofa utjeloviti i talijanski bariton Oliviero Giorgiutti. Sopranistica Lana Kos među brojnim zapaženim nastupima na nekim od najuglednijih svjetskih opernih pozornica bilježi i nastupe u Areni di Verona gdje je 2011. i započela njena velika svjetska karijera upravo ulogom Violette Valéry pod dirigentskim vodstvom Carla Rizzija u režiji glasovitog argentinskog redatelja, scenografa i kostimografa Huga de Ane. Istu je ulogu Lana Kos tumačila između ostalog i u Teatro Massimo u Palermu, te ponovo u veronskoj Areni u ljetu ove godine. Voce universale – kako su Lanu Kos prozvali dirigenti s kojima je surađivala i ugledni vokalni pedagozi, umjetnica posebna, osebujna glasa, snažnog senzibiliteta i atraktivnog scenskog nastupa, na najboljem je putu da postane jedna od najzanimljivijih glazbeno-scenskih osobnosti operne reprodukcije danas.
Traviata je jedan od najpopularnijih naslova cjelokupne svjetske operne literature, pa je tako u protekloj sezoni bila najizvođenija opera na svjetskim opernim pozornicama. Praizvedena je 1853. u venecijanskom kazalištu La Fenice. Libretist Francesco Maria Piave libreto je napravio na osnovu Dame s kamelijama, dramatizacije romana Alexandra Dumasa (sina). Priča je to o žrtvi i iskupljenju, hipokriziji konvencionalnog buržoaskog morala, no nadasve o ljubavi. U središtu radnje je pariška kurtizana Violetta Valéry i njena ljubav s Alfredom Germontom koje se ona, na molbu njegova oca, odriče kako bi sačuvala obiteljski ugled Germontovih. Traviata je, uz Rigoletta i Trubadura, općenito smatrana „najzrelijom žetvom talijanske romantične melodrame“ s tim da je ova opera najelegantnija i najprofinjenija od spomenute tri.
U ostalim solističkim ulogama pojavljuju se i Terezija Kusanović, Marko Lasić, Armando Puklavec, Vinko Maroević, Božo Župić, Antonija Teskera, Miroslav Ljubičić i Tonči Banov uz Zbor i Orkestar Opere HNK Split.
Janusz Kica je u riječkom kazalištu Ivana pl. Zajca 2009. postavio Traviatu, a njegovu režiju na scenu splitskog teatra prenosi Petar Vujačić. Scenograf je Marko Japelj, kostimografkinja Irena Sušac, koreografkinja i suradnica za scenski pokret Blaženka Kovač Carić, oblikovatelj svjetla Zoran Mihanović, zborovođa Domeniko Briški. Nakon premijere 25. listopada slijede reprizne izvedbe 26. i 28. listopada, te 5, 7. i 9. studenog.