HNK Split praizvodi tako i treći dio Dalmatinske trilogije Elvisa Bošnjaka. Nakon drama Nosi nas rijeka iz 2002. koja se bavila današnjicom Dalmatinske zagore i Kašete brokava, drame praizvedene 2015, smještene u splitski Varoš, radnja drame Usidrene zbiva se na neimenovanom srednjedalmatinskom, a istovremeno i bilo kojem, otoku. Na otok se vraća ostarjeli Antonio koji je davno dogovorno oženio mladu djevojku i ostavio je s djecom. “Usidrene donose čitav dijapazon različitih, kompleksnih odnosa, snažno portretirane likove, posebice ženske, među kojima se izdvaja glavni lik Jakovice, koju je život u maloj patrijahalnoj sredini ogrubio i osušio od svake emocije. Tekst je prožet nekom iskonskom, divljom otočkom ljepotom, no istovremeno i surovošću života njezinih žitelja čija su sidra nepovratno zapela na njegovome morskom dnu”, zapisano je u obrazloženju nagrade Marin Držić, koju su Usidrene dobile 2017.
Ili, riječima autora Bošnjaka: “Smatram da svaki pisac ima neko svoje poslanje, neku sudbinu koju treba realizirati. Kod mene se u jednom trenutku pojavila potreba da kao pisac vratim dug materi Dalmaciji. Zato sam znao da ću, nakon drama Nosi nas rijeka i Kašeta brokava, napisati tekst o otoku. Čekao sam dugo da napišem taj tekst, jer ga se ne može pisati iz glave već ga treba pisati srcem. Mi, u našim urbanim životima, često nismo svjesni sudbine otoka. Doživljavamo ih kao mjesto relaksacije i odmora, možda kao mjesto na kojemu ćemo uživati u mirovini. No, ono što je još jako živo, a možda nas upravo napušta, tisućljetna je sudbina otoka kao mjesta neizmjerne patnje koje su tamošnji ljudi proživjeli. Ta patnja nas je svih, i u Zagori i na otocima, izgradila. Birajući u moru mogućih tema o otoku izabrao sam to epsko čekanje koje se događalo pedesetih i šezdesetih godina prošlog stoljeća; vrijeme u kojem su se muškarci, muževi i očevi koji su otišli u prekomorske zemlje prije Drugog svjetskog rata, vraćali doma nakon trideset, pa i četrdeset godina. Sve te žene - koje tako dugo nisu vidjele svoje muževe i s djecom koja u nekim slučajevima vlastite očeve nisu vidjela nikad - otvarale su im vrata. U središtu moje drame jedna je žena koja učini drugačije. Ona odbija tek tako pustiti muža povratnika natrag u svoj život.”
Elvis Bošnjak je glumac, dramski pisac i scenarist rođen 1971. u Splitu. Odigrao je stotinjak kazališnih, televizijskih i filmskih uloga. Bio je član ansambla Hrvatske drame HNK Ivana pl. Zajca Rijeka i član ansambla Drame HNK Split. Od 2004. do 2006. vrši dužnost ravnatelja Drame HNK Split i dramskog programa Splitskog ljeta. Od 2008. do 20017. bio je umjetnički voditelj kazališta PlayDrama iz Splita. 2018. vraća se u ansambl Drame HNK Split. Napisao je dvanaest drama. Drame su mu prevođene na engleski, španjolski, njemački, slovenski, makedonski, bugarski, mađarski i češki jezik. Godine 2011. objavljena mu je knjiga Nosi nas rijeka i druge drame (u kojoj su pored naslovne sadržane i drame Otac, Hajdemo skakati po tim oblacima, Srce veće od ruku te Žice i žileti, a 2019. pod naslovom Dalmatinska trilogija objavljene su i njegove zavičajne drame: Nosi nas rijeka, Kašeta brokava i Usidrene. Za svoj rad dobio je niz nagrada među kojima nagradu Ministarstva kulture Republike Hrvatske Vladimir Nazor za dramu Nosi nas rijeka i ulogu Jerka u istoj drami, nagrade Marul za drame Otac, Nosi nas rijeka i Kašeta brokava, te za glumačku suigru u predstavi Hajdemo skakati po tim oblacima, nagrade Ministarstva kulture RH Marin Držić za drame Žice i žileti i Usidrene. Njegove drame Otac, Srce veće od ruku i Kašeta brokava bile su nominirane i za nagradu Hrvatskog društva dramskih umjetnika. Dobitnik je i glavne muške glumačke nagrade, na Danima satire za uloge u predstavama Bog Masakra i Metoda. Za doprinos hrvatskoj kulturi odlikovan je Redom Danice hrvatske s likom Marka Marulića.
Osim redateljice Jankovske autorski tim predstave čine još i: scenografkinja Vesna Režić, kostimografkinja Marita Ćopo, skladatelj Matija Antolić, koreograf Pravdan Devlahović, jezična savjetnica Marina Čapalija, te oblikovatelji svjetla i tona Srđan Barbarić i Petar Ivanišević. nakon premijere prva reprizna izvedba na programu je sljedećeg dana, u subotu 12. prosinca s početkom u 19 sati.