Dobra glumačka energija, te „poznavanje naslaga povijesnih kazališnih praksi koje nisu nametnute u strukturu predstave nego razigrane ironiziranjem“, veliki su aduti ove predstave. Matiaš grabancijaš dijak spada u jedan od najintrigantnijih tekstova kako starije kajkavske drame, tako i hrvatske starije književnosti uopće. Za razliku od mnogih drugih drama starije kajkavske književnosti, ova je drama iznimno originalna, izmišljena od samog autora u cjelini, a utjecaji ili uzori iz drugih književnosti u najmanju su ruku toliko udaljeni da bismo mogli govoriti samo o motivskim elementima koji su zajednički cjelokupnoj zapadnoeuropskoj književnosti. Karnevalizacija, čudotvorstvo, racionalna kritika korumpiranog i iskvarenog društva, a sve pod snažnom vertikalom racionalizma, etike i kritičnog domoljublja, elementi su koji označuju ovu komediju.
U predstavi igraju: Dea Presečki, Robert Plemić, Denis Bosak, Robert Španić, Zdenko Brlek, Matko Buvač, Mladen Grof Jerneić Erdödy, Darko Plovanić i Vid Balog. Pored redatelja Krešimira Dolenčića, koji zajedno s Ozrenom Prohićem i Vidom Balogom potpisuje adaptaciju, autorski tim čine i: dramaturg Ozren Prohić, scenografkinja Irena Kraljić, kostimografkinja Martina Ptičar, skladatelj Ivan Josip Skender, oblikovatelj rasvjete Ivan Štrok, suradnica za scenski pokret Matea Bilosnić, jezični savjetnik Vid Balog, a Marta Dolenčić i Kristijan Popović potpisuju slikarsku i kiparsku obradu scenografije.