Par stranica iz klavirskih koncerata Mozarta temelj su Maladainovog djela prvotno nazvanog Bal solitude. Bal, vrhunac društvenog života nekih prošlih epoha ujedno je mjesto neizdržive usamljenost kad god ljubav ne znači zauvijek. Mozart à 2 kroz pet parova istražuje fizionomiju ljubavi koja se ponekad može mjeriti po osjetljivosti praznine.
Prolaznost ljubavi Malandain istražuje i u Don Juanu, najpoznatijem literarnom zavodniku koji pažljivo pleše na granici ljubavi i smrti. Naspram osjetljivosti Mozart à 2, Don Juan pun je nezasitne energije. On ne traži vječnu ljubav već neumorno lovi trenutke jednokratnog zadovoljstva.
Thierry Malandain oduvijek se odupirao konvencijama. Iako je slijedio, naoko, uobičajeni put klasičnog plesača, umjesto usavršavanja u poznatim institucijama, Malandain se usavršavao kod najvećih znalaca klasičnog baleta kao što su Jacques Chaurand, Monique Le Dily, René Bon, Daniel Franck, Gilbert Mayer i Raymond Franchetti. 1978. godine, na poziv Violette Verdy, Malandain se pridružuje baletu Pariške opere gdje upoznaje baletnog majstora Jeana Sarellija s kojim kasnije prelazi u Ballet du Rhin. Dvije godine kasnije prelazi u Lorraine balet te tamo prvi put radi i kao koreograf. Nakon šest godina u Lorrainu završava karijeru kao plesač i osniva Compagnie Temps Présent u Parizu. Tijekom sljedećih dvanaest godina, njegov će rad odlikovati Nagrada zaklade Vocation, Nagrada zaklade Francuske, Nagrada zaklade Oulmont i Nova nagrada plesa za talente SACD-a. Njegovu izvrsnost dokazuje i činjenica da je grad Biarritz 1997. ponudio otvoriti nacionalni centar za plesnu umjetnost pod njegovim vodstvom, nazvan Center Chorégraphique National - Biarritz Ballet. Centar je ubrzo postao najvažnija Malandainova radionica.
Autor je više od osamdeset neoklasičnih koreografija, od kojih je nekoliko na repertoaru drugih poznatih kazališta kao što su Bečka državna opera, Bečka narodna opera, Kraljevski švedski ballet, Nacionalni balet de Marseille, Latvijska nacionalna opera, Singapursko plesno kazalište... Okušao se u lirskom teatru te ostvario značajne suradnje s Robertom Fortuneom, Peterom Busseom, Albertom Fassinijem, Jean-Louisom Pichonom, Giancarlom Del Monacom...Višestruko nagrađeni, Malandainovi baleti redovito oduševljavaju kritiku i publiku diljem svijeta. Posljednjih godina Malandain predaje i na Umjetničkoj akademiji u Parizu, a njegov doprinos baletu priznalo je i ugledno Društvo francuskih autora i skladatelja te mu 2020. godine dodijelilo Nagradu za koreografiju.