Labuđe jezero
Ballet
Petar Iljič Čajkovski

100 minuta s pauzom

Labuđe jezero

Najpoznatiji bijeli balet u suvremenoj viziji koreografa Daniela Cardosa.

 

Labuđe jezero

Let iznad Cardosovog Labuđeg jezera

Klasično i Cardosovo Labuđe jezero u najvećoj mjeri povezuje ponajprije glazba Čajkovskoga, potom koncept skrivanja, pretvaranja i transformacije, zbog čega su naravno zadržani likovi bijelog i crnog labuda, a sve drugo je iz svijeta bajke transponirano u realitet čiji su sudionici ne prinčevi i princeze, nego ljudi čije su životne konstelacije sve samo ne bajkovite ili idilične.

Kako nema prinčeva i princeza, nema ni zlog čarobnjaka da na sebe preuzme odgovornost za sva postojeća zla, nego su ona posljedica naših vlastitih nagonskih pobuda i poriva koji naše živote najčešće čine teško razmrsivim labirintom.

Taj labirint naših protagonista u Cardosovoj verziji je azil / sirotište / zatvor kao mjesto opresije i manipulacije kojim rukovodi Rothbart, (n)i liječnik, (n)i znanstvenik, koji svoje inferiornosti i frustracije uspijeva prikrivati klasičnim divide et impera modelima. U njima su glavne medicinske sestre i kraljice i labudice, što ne znači da Rothbart i njima neće biti maćeha kad mu zatreba zamjena za vlastite ruke i noge.

U bezizlaznost svijeta - kroz čije nevesele prozore se vidi da možda postoji i svijet u kojem se ne mora samo bauljati nego se može čak i letjeti – kao deus ex machina upada Siegfried, neizvjesni vjesnik promjene i prijetnja po Rothbarta i njegov močvarni poredak. Naravno, uslijedit će bitka između dvaju principa u kojoj su dozvoljena sva sredstva tipična za srazove potpunih suprotnosti, i u kojoj leti perje i gube se glave, odnosno, ovisno o vlastitim afinitetima i stupnju smjelosti ostaje se u svijetu mrkline, privida i prijetvora, ili se izlijeće u neizvjestan ali tako privlačan svijet do tada vidljiv samo kroz rešetkaste azilske prozore…

Što će presuditi? Zavodljiva i očaravajuća moć glazbe koja nikad nije tlo i izvjesnost, ali jest nebeska slutnja koja onostranost čini bliskom poput danjeg svjetla?!

 

 

Koncept i koreograf

Daniel Cardoso

Asistentica koreografa

Kim Hiltl Potthoff

Scenografi Daniel Cardoso, Hugo Matos
Kostimografkinja Liliana Mendonca

Oblikovatelj svjetla

Daniel Cardoso
Baletni majstori

Albina Rahmatullina, Lev Šapošnikov

Oblikovatelj tona

Petar Ivanišević
Autor video projekcije

Antonio Cabrita

Asistentica produkcije

Gorenka Žižić Jagar

Inspicijentica

Irina Nikolenko

 Podjela 4. i 5. veljače 2022.

Odette

Irina Čaban Bilandžić

Odile

Eva Karpilovska

Siegfried

Aaron Kok

Rothbart

Ivan Boiko

Medicinske sestre

Matea Milas, Minori Nakayama

Četiri mala labuda Yezi Jung, Demelza Lesage, Nozomi Miura, Hazuki Tanase (4. 2.)
Tiri Berge, Demelza Lesage, Hazuki Tanase, Anastasija Boiko (5. 2.)
Četiri velika labuda Daniel Hoek, Yuto Mutai, Lien Geslin - Vinck, Scot Baldie (4. 2.)
Daniel Hoek, Yuto Mutai, Lien Geslin - Vinck,  Aubin Le Marchande (5. 2.)

Ansambl

Demelza Lesage, Daniel Hoek, Nozomi Miura, Yuto Mutai, Hazuki Tanase, Yezi Jung, Anastasiia Boiko, Lien Geslin-Vinck, Daniel Širvinski, Scot Baldie (4. 2.)

Demelza Lesage, Daniel Hoek,  Yuto Mutai, Hazuki Tanase,  Anastasiia Boiko, Lien Geslin-Vinck, Daniel Širvinski, Tiri Berge, Ania Bartkowski, Aubin Le Marchande (5. 2.)

Iz medija