Koncert komornog orkestra HNK Split
Concert

Koncert komornog orkestra HNK Split

Novooformljeni Komorni orkestar Hrvatskog narodnog kazališta Split nakon što je svoj koncertni život započeo programom baroknih pa potom klasičnih skladatelja ovog  se puta prihvatio izvedbe djelâ kasnog romantizma.

Koncert komornog orkestra HNK Split

Program

Aleksandar Glazunov Tema s varijacijama
Moderato / Poco piu mosso / Tranquillo / Moderato scherzando / Allegro moderato / Allegretto

Gyula Beliczay Serenada u d-molu, op.36
Moderato non troppo / Allegretto vivace / Adagio cantabile / Allegro con fuoco

Edward Elgar Serenada za gudački orkestar u e-molu, op.20
Allegro piacevole / Larghetto /
Allegretto

Igor Frolov Divertimento, aranžman: Pavel Kandrusevich
solisti Valter Lovričević (violina), Pavel Kandrusevich (viola)

Aleksandr Konstantinovič Glazunov (1865 - 1936), ruski skladatelj i dirigent, najznačajnija je ličnost među skladateljima okupljenim oko Rimski-Korsakova. Usavršio je rusku simfonijsku glazbu, u koju je unio mogućnosti polifonog oblikovanja, potpuniju uglađenost forme i monumentalnost faktura, radi čega je ponekad nazivan i ruskim Brahmsom, a pridonio je i daljem izgrađivanu ruske koncertne, komorne, klavirske glazbe te baleta. Temu i varijacije u g-molu skladao je 1895. za gudački kvintet, a dvadesetak godina kasnije preradio ih je za gudački orkestar, ostvarivši niz od šest varijacija na mirnu, elegantnu temu folklornoga prizvuka.

Gyula Beliczay (1835 - 1893), poznat u zemljama njemačkog i engleskog govornog područja i kao Julius, mađarski je skladatelj, dirigent i pijanist čijem su se muziciranju divili Ferenz Liszt i Anton Rubinstein. Glazba mu pokazuje utjecaj Schuberta, Mendelssohna i Schumanna, ali i mađarskih skladatelja Monsonyija i Erkela. Serenada u d-molu za gudače nastala je 1873. i sastoji se od četiri stavka. Prvi, moderato ma non troppo, molski je i s motivom koji se ponavlja u svim stavcima, a ritmički karakter nastavka daje mu izrazit mađarski kolorit. Sljedeći stavak počinje optimističnim allegro vivace, ali kontrastni trio risoluto ponovo stvara mađarski ugođaj. Treći stavak čini iznimno romantičan i ljupki adagio cantabile, a završni stavak, allegro con fuoco, zapravo je rondo, prepun dovitljivih bravura, pa čak i vrhunske fuge.

Edward William Elgar (1857 – 1934), engleski je skladatelj čija su mnoga djela ušla međunarodni repertoar klasičnih koncerata. Među njegovim najpoznatijim skladbama orkestralna su djela uključujući varijacije, marševe, koncerte za violinu i violončelo i dvije simfonije. Serenada za gudače u e-molu, op. 20, komad je za gudački orkestar u tri kratka stavka, napisan 1892. a prvi put izveden 1896. i jedna je od njegovih najranijih kompozicija koja je opstala na standardnom repertoaru. Skladba odiše istodobno mladenačkim šarmom i zrelošću, s najefektnijim središnjim larghetto stavkom.

Divertimento ruskog violinskog virtuoza i skladatelja Igora Aleksandroviča Frolova (1937 – 2013), učenika Davida Ojstraha, izvorno je pisan za dvije violine i klavir, a Pavel Kandrusevich preradio ga je za violinu, violu i gudački orkestar. U izvornoj verziji često je i rado izvođen kao efektan završetak mnogih komornih koncerata. Započinje vivaldijevski dražesno ponirući potom u prave gypsy pasaže, zbog čega glazbeni znalci neizmjerno žale što Frolov nije mnogo češće komponirao nego što je to bio slučaj.

Dirigent

Jure Bučević

 

Koncert majstor

Valter Lovričević

Komorni orkestar HNK Split

Prve violine

Valter Lovričević , Barbara Udovčić, Ana Tošić d'Ambra , Lovrenzo Jakičević, Anita Mišetić

Druge violine

Donja Rakos, Ema Ivković , Alla Kandrusevich, Dakica Sanko

Viole

 Igor Smoday, Pavel Kandrusevich, Jasenka Novaković, Boris Mitov, Nikola Milašević

Violončela

Sunčana Tušek, Marija Mračević, Tonćo Ćavar , Dubravko Geić

Kontrabas

Piero Malkoč