Kemal Gekić, glasovir
Concert

Kemal Gekić, glasovir

FREDERIC CHOPIN (1810-1849)Poloneza - fantazija u As - duru, op. 61 Balada br. 1 u g - molu, op. 23 Balada br. 2 u F - duru, op. 38 Balada br. 3 u As - duru, op. 47 Balada br. 4 u f - molu, op 52 MAURICE RAVEL (1875 -1937) Gaspard De La Nuit Tri stavka za glasovir na poemu Alovsiusa BertrandaOndine/Le gibet/ScarboFRANZUSZT (1811-1886)Španjolska rapsodija

Kemal Gekić, glasovir

FREDERIC CHOPIN (1810-1849)Poloneza - fantazija u As - duru, op. 61 Balada br. 1 u g - molu, op. 23 Balada br. 2 u F - duru, op. 38 Balada br. 3 u As - duru, op. 47 Balada br. 4 u f - molu, op 52 MAURICE RAVEL (1875 -1937) Gaspard De La Nuit Tri stavka za glasovir na poemu Alovsiusa BertrandaOndine/Le gibet/ScarboFRANZUSZT (1811-1886)Španjolska rapsodija

Kemal Gekić - pijanist je svjetske reputacije izgrađene na istančanim interpretacijama Handela, Mozarta, Chopina, Skrjabina, Liszta... Put ga je od rodnog Splita, preko Zagreba i Novog Sada, vodio sve do SAD-a gdje je uz pijanističku karijeru od 1999. profesor na Međunarodnom sveučilištu na Floridi te na Glazbenoj akademiji u Tokiju.Kemal Gekić jedan od najistaknutijih pijanista današnjiceKemal Gekić jedan je od najistaknutijih pijanista današnjice. Odlike su njegova muziciranja snažna originalnost, snaga interpretacije i savršeno vladanje instrumentom. Njegov kontroverzni, hrabri pristup zvuku, agogika i forma obilježile su ga kao nekonformista u svijetu glazbe, što ni sam ne krije: upravo je snaga njegovog umjetničkog pristupa to što provocira i intrigira. Rođen u Splitu 1962. Njegova teta, profesorica Lorenza Batturina, pružila mu je prva glazbena znanja, a 1978. u klasi profesorice Jokuton Mihajlović započinje studij na Umjetničkoj akademiji u Novom Sadu. Kao jedan od najboljih studenata u njegovoj povijesti, ostaje raditi na istom fakultetu na odsjeku za klavir, kojim je rukovodio do 1999, a danas radi kao profesor klavira na Međunarodnom sveučilištu u Floridi.Na Chopinovom natjecanju u Varšavi 1985. počele su kontroverze koje će Gekića pratiti i u narednim desetljećima. Njegovo osebujno i spektakularno sviranje izazvalo je podijeljeno mišljenje kod konzervativnih članova žirija, međutim, osvojio je srca publike i kritičara. Istovremeno je započeo svirati po čitavoj Europi, Bliskom istoku, Kanadi i SSSR, Japanu, Jugoistočnom Pacifiku, a prenosile su ga sve veće TV kuće. Natjecanje u Varšavi vodilo je ka ugovoru s JVC Japan, koji je snimio natjecanje i prezentirao ga kao prvo u seriji nosača zvuka što su nastajali narednih godina.Povijest se ponovila i 1988. kada je Gekić eliminiran s montrealskog međunarodnog natjecanja nakon polufinala. Publika je bila tako ogorčena da su njegovi obožavatelji organizirali prodajni protestni recital, te mu sakupljeni novac dodijelili kao Nagradu publike. Ranih devedesetih Gekić se povukao iz javnosti kako bi se posvetio daljnjem usavršavanju i snimanju, težeći još većim interpretacijskom dometima. Jedan od rezultata takvog opredjeljenja, njegov je peti CD sa svim Lisztovim Transcendentalnim etidama, koje mnogi vide kao njegov povratak među vodeće pijaniste svoje generacije.