Na sceni Gradskog kazališta lutaka s početkom u 18 sati GK Joze Ivakića i Hrvatsko kazalište iz Pečuha, Mađarska izvest će ljubavnu komediju Vrzino kolo hrvatskog književnika, kazališnog i filmskog redatelja Joze Ivakića (1879 – 1932). Predstava, u režiji istaknutog glumca i profesora glume Vjekoslava Jankovića, etnografski obrađuje nekoliko segmenata građanskog života između svjetskih ratova. Svevremenski suodnosi propituju se suvremenim teatarskim jezikom, kako bi priča svojom aktualnošću ostvarila davno piščevo htijenje i zaljubljenost u temeljne vrijednosti života u vinkovačkoj varoši. U svojevrsnoj sintezi kabarea, kazališta sjena, filma i glazbenog teatra, kojoj ne nedostaje ni folklornih kodova – sve u izvedbi izvrsne mlade glumačke ekipe - ostvarena je, po sudu Mire Muhoberac, izbornice ovogodišnjih Marulićevih dana, „predstava koja donosi kazališnu svježinu na hrvatski kazališni istok“. U predstavi igraju: Ivan Ćaćić, Matea Marušić, Katarina Baban, Denis Brižić, Hrvoje Seršić, Selena Andrić, Goran Smoljanović, Katarina Krištić, Vladimir Andrić, Zorko Bagić i Folklorni ansambl Lisinski iz Vinkovaca. Osim redatelja Jankovića autorski tim predstave čine: kostimograf, scenograf, i autor video projekcija Saša Došen, autor glazbe Igor Valeri, koreograf Danijel Šota, scenski pokret potpisuje Petra Blašković, harmonikaš Andrej Pezić, te snimatelj Davor Šarić.
U HNK Split s početkom u 20 sati ansambl splitske nacionalne kazališne kuće izvest će predstavu Aziz ili Svadba koja je spasila Zapad. Tragikomična alegorija prerano preminulog hrvatskog književnika, dramatičara, kazališnog redatelja i novinara Predraga Lucića, na 63. Splitskom ljetu nagrađena je Juditom kao najbolje dramsko ostvarenje festivala. Ovu duhovitu i mudru Lucićevu satiru o paranoičnom strahu od drugog i drugačijeg suvremen zapadne civilizacije na scenu je, s dramskim ansamblom HNK Split, postavio redatelj Dino Mustafić. U svojoj, kako ju je sam nazvao Comédie-franchise po motivima Pira malograđana Bertolta Brechta, Lucić se osvrće na planetarnu histeriju "rata protiv terorizma" i proizvođenje industrije straha. Na svadbeno slavlje gdje za stolom nalazimo likove koji su do nas potegli iz vremena Brechtovog Pira, stiže novi, nezvani gost. Različit, tamnije boje kože. Dakle, vjerojatno Arapin. I do tada veselo anarhična slika otkriva svoje malograđansko naličje koje pod utjecajem sveprisutne propagande ne zna više prihvatiti drugojačijost. U plesaču Azizu, očekivano i nažalost predvidljivo, vidi terorista. Duhovita, ali britka teatarska analiza toga stereotipa ruga se, ali i propituje mehanizme te industrije straha koja dodatno izluđuje već ionako pomahnitale stupove konzumerističkog društva. Satirična oštrica Lucićeva pera ubada duboko i precizno u bolna mjesta civilizacijskog trenutka. Bez namjere da promijeni svijet. Ali s jasnom odlukom da postavi pitanja. „Ono što uznemiruje u „Azizu“ stoga nije sam susret s Drugim, već – preko kontakta s Drugim (s 'Marokanerom' ili već nekim sličnim) – susret s vlastitom limitiranošću, mikroprizor jedne dubinski zarobljene civilizacije koja, koliko god himni slobodarstvu uspjela spjevati, nije kadra iskoračiti iz fundusa svojih predrasuda, stereotipa i samoobmana.“ napisao je o Azizu Viktor Ivančić.
U naslovnoj ulozi Aziza nastupa Nikša Arčanin, a ostale uloge tumače: Stipe Radoja, Katarina Romac, Nikola Ivošević, Monika Vuco, Tajana Jovanović, Marjan Nejašmić Banić, Nives Ivanković, Nenad Srdelić, Davor Pavić, Vicko Bilandžić, Ivo Perkušić, Ivan Baranović, Mia Čotić i Zdeslav Čotić. Osim redatelja Dine Mustafića autorski tim čine još: dramaturginja Željka Udovičić Pleština, scenograf Dragutin Broz, kostimografkinja Lejla Hodžić, koreograf Gjergi Prevazi, skladateljica scenske glazbe Tamara Obrovac, autor video-arta Rino Barbir, oblikovatelji svjetla Zoran Mihanović i Siniša Jakovčević, te oblikovatelj tona Tomislav Luetić. Songove je uvježbala Ana Šabašov.