Eter nad Berlinom i Pad na programu 27. Marulićevih dana

Eter nad Berlinom i Pad na programu 27. Marulićevih dana

U srijedu 26. travnja na programu Festivala hrvatske drame 27. Marulićevi dani dvije su predstave. U 19h u Foyeru i na Sceni 55 Hrvatskog narodnog kazališta Split Multimedijalna koliba i berlinsko kazalište Ballhaus Ost izvest će autorski projekt Pavlice Bajsić Brazzoduro Eter nad Berlinom. U 21h Zagrebačko kazalište mladih će na pozornici HNK Split izvesti autorski projekt Mirana Kurspahića Pad

Eter nad Berlinom i Pad na programu 27. Marulićevih dana

Eter nad Berlinom naziv je novog kazališnog projekta o radiju Pavlice Bajsić Brazzoduro koji je premijerno izveden u veljači 2016-e u produkciji Multimedijalne kolibe iz Zagreba u suradnji s berlinskim kazalištem Ballhaus Ost. Nastao je nakon uspjeha popularne predstave Hoerspiel- mala igra za slušanje (gledanje) koja zbog neprekinutog interesa publike igra već četvrtu godinu na zagrebačkoj nezavisnoj sceni.

Projekti kao što su Hoerspiel i Eter nad Berlinom dio su autoričine šire ideje odnosno njenog hommagea stoljeću radija u kojem „male ljude iz radijske kutije” ona izvodi pred svjetla reflektora gdje publici otkrivaju skrivene radijskemehanizme, lokalne radijske povijesti, kao i autentičnu, zaboravljenu, umjetničku snagu ovog medija.  Za Eter nad Berlinom autorica je inspiraciju tražila prije svega u djelima svojeg pokojnog oca Zvonimira Bajsića, ali i Heinricha Bölla, Bertolta Brechta, Alfreda Brauna, te u radijskim snimkama koje se čuvaju već skoro cijelo stoljeće u berlinskom Rundfunk Archivu.  U predstavi igraju: Artemis Chalkidou, Andreas Nickl , Michael Ihnow, Ivana Rushaidat, Dino Brazzoduro, Ljubica Letinić, Matija Antolić, Ivor Plužarić i Pavlica Bajsić Brazzoduro.

Autorski projekt Pad Mirana Kurspahića dolazi nam u produkciji i izvedbi Zagrebačkog kazališta mladih. Intrigantni i nagrađivani redatelj Kurspahić četvrt stoljeća nakon pada Vukovara, najveće tragedije hrvatskog domovinskog rata pita se, na osnovu činjenica i maštom obogaćene persiflaže, što nam ona danas znači i jesmo li u to značenje sigurni. Koliko god to pitanje bilo bolno, predstava nudi i zabavnu mogućnost izbora pogleda na povijest, dakle i pogleda na sadašnjost. Predstava se paralelno odvija na dvije odvojene scene s odijeljenim publikama. Jedan dio prati događaje iz vinkovačkog stožera,  a druga iz Zagreba, Ureda predsjednika. U Konačnome padu sva publika prelazi u novi prostor, u kojem se i zbiva čitav drugi dio predstave.

Pad Vukovara svojevrsna je tabu tema koji su se rijetki umjetnici prihvatili. Glumci u predstavi tumače uloge stvarnih povijesnih osoba, primjerice: Dr. Franje Tuđmana, Ankice Tuđman, Mile Dedakovića Jastreba, Gojka Šuška, Hrvoja Šarinića, generala Tusa, Josipa Manolića, Antuna Vrdoljaka... izgovarajući uglavnom replike dokumentirane u javnim zabilješkama i transkriptima iz tog vremena.

Uloge tumače: Milivoj Beader, Danijel Ljuboja, Zoran Čubrilo, Barbara Prpić, Pjer Meničanin, Sreten Mokrović, Suzana Nikolić, Nadežda Perišić Radović, Adrian Pezdirc, Filip Nola, Damir Šaban, Jasmin Telalović, Dajana Čuljak i Karlo Mlinar.