Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split premijerno će, u četvrtak 9. travnja izvesti baletnu slikovnicu u sedam slika za velike i male Bruna Bjelinskog Mačak u čizmama. Koreografkinja i redateljica je Ljiljana Gvozdenović, a kao protagonisti na premijeri nastupit će Aleksandar Korjakovski u naslovnoj ulozi, Eva Karpilovska u ulozi Princeze, Artjom Žusov u ulozi Mlinara Ivice, a Lev Šapošnikov kao Stari mačak pokazat će, osim plesačkih, i svoje pjevačke kvalitete.
Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split premijerno će, u četvrtak 9. travnja izvesti baletnu slikovnicu u sedam slika za velike i male Bruna Bjelinskog Mačak u čizmama. Koreografkinja i redateljica je Ljiljana Gvozdenović, a kao protagonisti na premijeri nastupit će Aleksandar Korjakovski u naslovnoj ulozi, Eva Karpilovska u ulozi Princeze, Artjom Žusov u ulozi Mlinara Ivice, a Lev Šapošnikov kao Stari mačak pokazat će, osim plesačkih, i svoje pjevačke kvalitete.
Osim njih glavne uloge tumače solisti Baleta HNK Split: Katerina Kuznjecova, Ivan Boiko, Simona Caputo, Mihai Mezei, Mircea Munteanu, Silvio Tanase, Bojana Lipovšćak, Aleksandra Bertea, Matea Milas, Snježana Radica, Igor Gluškov, Nikša De Marchi, te ostali solisti i članovi ansambla splitskog Baleta, kao i polaznici Baletnog studija HNK Split.
Od svoje je zagrebačke praizvedbe 1977. Mačak u čizmama postigao mnogo uspjeha, ne samo na domaćim scenama već i u inozemstvu. Osnova libreta poznata je istoimena bajka Charlesa Perraulta o siromašnom mladom mlinaru i njegovom mudrom mačku koji svom gospodaru osigura život u blagostanju i ruku lijepe princeze, a sve koristeći navadu ljudi da sude prema vanjštini. Maštovita je to i razigrana priča o ljubavi, s porukom i poukom kako se i najveće životne poteškoće, neočekivane i često nepravedne nevolje mogu savladati ako se pred njima ne ustukne.
Bruno Bjelinski, rođen u Trstu 1909, a umro u Zagrebu 1992), suvremeni je hrvatski skladatelj vjerojatno najraznolikijeg i najbogatijeg opusa kojemu pripadaju i četiri baletne glazbe Pinocchio, Petar Pan, Karneval iluzija te Mačak u čizmama. Njegova je glazba pjevna, ritmički raznolika i polifona, a u najvećem broju njegovih djela prepoznaje se mediteranska vedrina i otvorenost. Slične osobine obilježavaju i njegovu baletnu glazbu, pa tako i Mačka u čizmama. Djelo je praizvedeno na sceni HNK Zagreb 1977. godine u koreografiji Melite Skorupski s Dinkom Bogdanićem u naslovnoj, a Irenom Pasarić u ulozi Princeze.
Predstojeća premijera je prva inscenacija Mačka u čizmama u splitskom teatru, a realizira je isti autorski tim koji je ovaj balet postavio 2003. u zagrebačkom HNK, odnosno koreografkinja i redateljica Ljiljane Gvozdenović, dramaturginja Tena Štivičić, scenografkinja Dinka Jeričević i kostimografkinja Barbara Bourek.
Premijerna izvedba u splitskom HNK na programu je 9. travnja s početkom u 20 sati, a sljedeće reprizne izvedbe planirane su za 11. travnja u 18, 13. travnja u 20, 14. travnja u 11, i 16. travnja u 20 sati.