Igor Kirov s plesačima Baleta riječkog HNK predstavlja svoj autorski projekt Pisma za njega utemeljen na pismima Leonarda Bernsteina. Njegova nam korespondencija otkriva Bernsteinovu kompleksnu osobnost, konstantnu borbu između konvencionalnog i nekonvencionalnog, burnu i kompleksnu seksualnost, beskrajnu radnu energiju, humanizam, toplinu i pronicljivost. Maša Kolar u svom koreografskom radu Allegro, u izvedbi plesača HNK Split, koristi probrane Beethovenove simfonije u izvedbi Njujorške filharmonije iz 1968. S obzirom na to da su izvedene pod dirigentskom palicom Leonarda Bernsteina, sjajna su pozadina za apstraktnu viziju autorice o Bernsteinovom identitetu, dirigentskom umijeću i plesnoj dimenziji njegovog rada.
O svom djelu diptiha Igor Kirov kaže: „Pisma za njega apstraktna je priča o tome tko je bio Leonard Bernstein te moja imaginativna vizija nadahnuta svim njegovim pismima koja sam pročitao, što mi je omogućilo uvid u to kako se razvijao njegov život od jedne priče do druge, od jednog putovanja do sljedećeg, od jedne avanture do neke nove. Kroz njih sam otkrio kako je živio i kako je postao tako jedinstven kao što je bio. Gradeći strukturu koreografske priče na isti način na koji je Bernstein skladao i dirigirao svoje remek djelo Serenadu, prema Platonovu Simpoziju u meni su se intenzivirali i produbili imaginativni i inspirativni motivi. Stoga sam otvorio vrata u vlastitu nutrinu, s čim će se publika, vjerujem, moći povezati. Ono što sam vidio, zamislio i htio izraziti otkrivajući plesačima slojeve vlastite ličnosti, polazišna je točka putovanja pod nazivom Pisma za njega – pri čemu se zapravo misli na pisma koja sam ja pisao Bernsteinu koristeći pri tome univerzalni jezik plesa. Moja pisma, pisana tijelima plesača, istinska su emotivna spona Bernsteinove glazbe i života.“
Maša Kolar o Allegru: „Karizmatični dirigent, slavljeni kompozitor, strastveni stanovnik Zemlje i najbolji javno-glazbeni pedagog, Leonard Bernstein, bio je pun ljubavi i vjere u ljudski svijet. Sve što je radio, radio je iz strasti i uvjerenja u dobrobit čovječanstva, a to je prenosio u svoju glazbu bilo direktno komponirajući ili interpretirajući je kao dirigent i pedagog. Upravo zbog tog vedrog, optimističnog i radosnog duha, allegro karaktera, te žustrosti u emocijama koje je iskazivao kroz glazbu, cijeli svijet ga je volio, slušao i pratio, a nama je upravo to postala polazišna točka za koreografski rad – allegro karakter. Allegro je plesna predstava koja ne priča određenu priču, ne šalje neku određenu poruku, ali zato isključivo slavi lik Leonarda Bernsteina vežući se za milieu u kojem se on najbolje izražavao, a to je glazba u svim njenim oblicima. Zbog toga izabiremo jedno od najznačajnijih njegovih dirigentskih interpretacija, a to je orkestralno vodstvo Beethovenovih devet simfonija. Osim glazbe, ovdje smo se fokusirali na Bernsteinovu živu izvedbu promatrajući njegovu dirigentsku gestu. Obzirom da je specifičnost dirigentske geste individualna i autentična za svakog dirigenta ponaosob, kod Bernsteina dolazi do izražaja sloboda u tjelesnom i gestualnom izrazu, gdje ponekad poput glumca, jasno tijelom i gestom, ne samo ruku već i lica, izražava duboko psihološko proživljavanje glazbe. Ta dva ključna pojma, allegro karakter i dirigentska gesta, postala su okosnica našeg rada. Prvo smo izabrali one dijelove simfonijskih stavaka koji su nosili allegro tempo, dajući cijeloj predstavi duh koji bi najbolje pristajao Bernsteinovom karakteru, a sadržajno i izvedbeno smo se koncentrirali na njegov gestualni rukopis.
U predstavi nastupaju: Anca Zgunić, Ksenija Duran Krutova, Laura Orlić, Ali Tabbouch, Daniele Romeo, Svebor Zgurić, Ricardo Campos Freire i Michele Pastorini (Pisma za njega); Matea Milas, Ajla Kadrić, Jaclyn Ann Higgins, Ingeborg Hendrikx, Eva Karpilovska, Salvatore Cerulli, Aaron Kok, Nikita Zdravković, Ivan Boiko i Eugen Dobrescu. Nakon premijerne izvedbe na Sustipanu 2. kolovoza, slijede dvije reprizne 3. i 4. kolovoza. Sve izvedbe započinju u 21:30.