Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split će u srijedu, 17. listopada otvoriti kazališnu sezonu izvedbom baletâ Neostvareni susreti i Čudesni mandarin. Bit će to premijera na kazališnoj pozornici predstave koja je po prvi put izvedena otvorenoj sceni splitskog Sustipana na ovogodišnjem Splitskom ljetu. Neostvarene susrete režirala je i koreografirala Ljiljana Gvozdenović na glazbeni kolaž iz djela Petra Iljiča Čajkovskog, dok režiju i koreografiju Čudesnog mandarina Bele Bartoka potpisuje Milko Šparemblek.
Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split će u srijedu, 17. listopada otvoriti kazališnu sezonu izvedbom baletâ Neostvareni susreti i Čudesni mandarin. Bit će to premijera na kazališnoj pozornici predstave koja je po prvi put izvedena otvorenoj sceni splitskog Sustipana na ovogodišnjem Splitskom ljetu. Neostvarene susrete režirala je i koreografirala Ljiljana Gvozdenović na glazbeni kolaž iz djela Petra Iljiča Čajkovskog, dok režiju i koreografiju Čudesnog mandarina Bele Bartoka potpisuje Milko Šparemblek.
Neoklasična baletna fantazija Neostvareni susreti inspirirana je obimnom korespondecijom između skladatelja Čajkovskog i njegove bogate poštovateljice i pokroviteljice Nadežde von Meck, čiji je tajnoviti odnos trajao četrnaest godina, a da se nikad nisu susreli. Upravo ta „udaljena bliskost“ omogućila im je da jedno drugome povjeravaju najintimnija duševna stanja, ali i vlastite poglede na ljude, događaje, glazbu, umjetnost i život.
Ulogu Čajkovskog tumači Artjom Žusov, Nadežda von Meck Elena Nikolaeva, kostimografkinja je Ika Škomrlj, a izvedbu kostima potpisuje Dženisa Pecotić, scenograf je Nenad Fabijanić. Izbor iz Čajkovskijevih djela izvršili su Zlatko Mađar i Ljiljana Gvozdenović. Svjetla je oblikovao Miljenko Bengez.
Čudesni mandarin mađarskog skladatelja Béle Bartóka i libretista Melchiora Lengyela jedno je od najcjenjenijih i najzagonetnijih glazbeno-baletnih ostvarenja dvadesetog stoljeća, a na splitsku pozornicu dolazi u inscenaciji doajena i velikana hrvatske plesne scene, Milka Šparembleka. Sadržaj „Čudesnog mandarina“ svojevrsna je obrada istočnjačke priče o čovjekovu odnosu prema dobru i zlu. Simbol postojanosti i pravde, željan dobra a otporan i neosjetljiv na sva zla ljudske prirode, glavni junak paradoksalno propada tek u trenutku kad ostvari svoju ljubav. Milko Šparemblek ovom se ekspresionističkom djelu vraćao mnogo puta u karijeri, otkrivajući, kako je naglasio, stalno nove interpretativcne mogućnosti. „Ovo je kontroverzno djelo žudnje, čežnje i želje. Žudjeti za nečim i biti spreman umrijeti za to, o tome se radi u „Čudesnom mandarinu“. Balet HNK Split je danas pravi brand, s odličnim plesačima je bio užitak raditi. Postavlja se pitanje na koji način tu kvalitetu i prepoznatljivost sačuvati i u budućnosti“, poručio je poznati koreograf.
U glavnim ulogama pojavljuju se solisti splitskog Baleta Irina Čaban u ulozi Djevojke, te Shunsuke Amma koji tumači ulogu Mandarina. Scenograf je, kao i u Neobičnim susretima, Nenad Fabijanić, dok je kostimografkinja Dženisa Pecotić. Oblikovatelj svjetla je Miljenko Bengez.
Premijerna izvedba 17. listopada započinje u 20:30h, a reprizne su na programu 18, 19, 23. i 24. listopada s početkom u 20h.