27. Marulićevi dani - Ljudi od voska i javno čitanje prvonagrađene drame na natječaju Marin Držić

27. Marulićevi dani - Ljudi od voska i javno čitanje prvonagrađene drame na natječaju Marin Držić

Trećeg festivalskog dana Festivala hrvatske drame 27. Marulićevi dani, 22. travnja s početkom u 20 sati, na sceni Hrvatskog narodnog kazališta Split HNK u Zagrebu izvest će dramu Mate Matišića Ljudi od voska u režiji Janusza Kice.

27. Marulićevi dani - Ljudi od voska i javno čitanje prvonagrađene drame na natječaju Marin Držić

Trećeg festivalskog dana Festivala hrvatske drame 27. Marulićevi dani, 22. travnja s početkom u 20 sati, na sceni Hrvatskog narodnog kazališta Split HNK u Zagrebu izvest će dramu Mate Matišića Ljudi od voska u režiji Janusza Kice. U popratnom dijelu programa na Sceni 55 HNK Split studenti četvrte  godine preddiplomskog studija glume na Umjetničkoj akademiji Split javno će pročitati dramski tekst Davora Špišića Zidarije, prvonagrađeni na natječaju Ministarstva kulture Republike Hrvatske Marin Držić za 2016. godinu.

Dramski triptih Ljudi od voska Mate Matišića sastoji se od tri samostalna i stilski različita dijela, čija je glavna poveznica Viktor, dramski pisac i scenarist, bivši rock gitarist i pop-rock zvijezda bivše države, svojevrsni pandan Mati Matišiću, dramskome piscu i scenaristu, nekadašnjemu gitaristi i zvijezdi jugoslavenskoga benda Prva ljubav.

U prvome dijelu, pod naslovom Obožavateljica, Viktor se neočekivano suočava sa svojom dalekom mladošću, otkrivajući kako sa zaboravljenom obožavateljicom iz svojih rockerskih dana, dijeli i više od sjećanja, a što kompromitira njegov danas uredan građanski život. U drugome dijelu naslovljenomu Prvi musliman u selu, Viktor se vraća u svoje rodno selo Ričice u Dalmatinskoj zagori, gdje ga sudbina jednoga deziluzioniranog bivšeg branitelja inspirira na pisanje drame. U završnome dijelu, pod naslovom Ispod perike, Viktor i njegova žena pristaju preuzeti skrb o djetetu čija majka umire od raka, no ta će odluka na neočekivan način raskrinkati potisnute konflikte koje Viktor nosi u sebi.

O predstavi je Igor Ružić, izbornik ovogodišnjih Marulićevih dana zapisao: „Novi tekst jednog od najboljih domaćih dramskih autora Mate Matišića nakon duge stanke, izazvao je oprečne reakcije, što se i moglo očekivati od majstora estetičke i političke provokacije. Ovoga puta Matišić iz političkog ide u osobno, kako bi ponovno pronašao ne više estetiku nego etiku i života i umjetnosti, a posebno etiku njihove povezanosti. Prepoznatljivog rukopisa, s obratima preuzetim iz žanrovske literature koliko i iz zbilje, i uz pomoć sigurne redateljske ruke Janusza Kice Matišić ponovno dokazuje da su ljudi ljudi samo onda kada o sebi tako misle, čak i kad se okolina s time ne slaže.“

U predstavi igraju: Goran Grgić, Ana Begić, Ksenija Marinković, Ivan Jončić, Slavko Juraga, Luka Dragić, Siniša Popović, Bojan Navojec, Ivan Glowatzky, Milan Pleština, Silvio Vovk, Kristijan Potočki, Alen Šalinović, Jelena Perčin, Alma Prica, Damir Markovina, Vanja Matujec, Iva Mihalić, Katija Zubčić, Barbara Vicković, Olga Pakalović, Ivana Boban i Dora Lipovčan. Autorski tim, pored redatelja Janusza Kice čine scenografi studio Numen i Ivana Jonke, kostimografkinja Doris Kristić, skladateljica Tamara Obrovac, oblikovatelj svjetla Aleksandar Čavlek, te asistentice redatelja, scenografa i kostimografkinje Arija Rizvić, Vanja Magić i Mia Rejc Prajninger.

Ministarstvo kulture Republike još od 1991. u svrhu poticanja hrvatskog dramskog i kazališnog stvaralaštva organizira natječaj Marin Držić. Prvu je nagradu za 2016. godinu dobio Davor Špišić, dramatičar iz Osijeka za svoju dramu Zidarije. Povjerenstvo Nagrade svoju je odluku obrazložilo sljedećim riječima: „Jasna u misli, ironična u postupku i duhovita u elaboraciji, Zidarija je jedna od onih drama koje vješto plove prostorom između potresnog i duhovitog, globalnog i intimnog, grubog i nježnog, a sve kako bi se gnjevno obrušila na društvo naopakih vrijednosti, čija je vlast neraskidivo sljubljena s kriminalom, a strukture nagrižene korupcijom. Društvena kritičnost ovdje, međutim, odbija biti doslovnom, već se radije poigrava stereotipima i očekivanostima, iznenađujući nas drskim rješenjima i izmještanjem emotivnog fokusa. Gorak je ovo, angažiran, cinično-zabrinuti poziv na kazališni ples, praćen mariachi-glazbom i koreografiran prizorima maloljetničkog nasilja.“ Studenti četvrte godine preddiplomskog studija glume na Umjetničkoj akademiji Split premijerno će, u formi javnog čitanja, izvesti nagrađeni tekst na Sceni 55 HNK Split s početkom u 12 sati. Ulaz na javno čitanje je slobodan.