Predstave za ovogodišnje, dvadeset i devete Marulićeve dane, Festival hrvatske drame u Splitu, od 23. do 30. travnja 2019., izabrala sam i koncepcijski osmislila s obzirom na visoke estetske kazališne kriterije, fokusirajući se na kvalitetu, slojevitost i aktualnost teksta, dramaturšku raznovrsnost i aktualizaciju, posebnost i originalnost redateljskog koda, ujednačenost i izvrsnost glume, visoke produkcijske standarde, uzevši u obzir različitosti teatarske poetike u Hrvatskoj i inozemstvu, posebnosti kazališnih kodova, kao i specifičnosti nastajanja predstava u institucionalnim i izvaninstitucionalnim kazalištima i grupama.

Kao izbornica ovoga prestižnoga međunarodnoga kazališnog festivala ove sam godine pogledala stotinu i osam tekstova baziranih na tekstovima hrvatskih autora: od toga rekordnih pedeset i pet na Marulićeve dane prijavljenih predstava iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Bugarske, Crne Gore, Češke, Mađarske, Makedonije, Norveške, Slovenije, Srbije i još pedeset i tri neprijavljene predstave nastale prema hrvatskim dramskim tekstovima koji obuhvaćaju raspon od renesanse do naših dana 21. stoljeća, dramatizacijama i autorskim koncepcijama.

Iznimno zadovoljna kvalitetom cjelokupne kazališne ponude u Hrvatskoj i drugim europskim kazalištima u 2018. godini, u stalnom kontaktu s v./o. d. intendanta Hrvatskoga narodnog kazališta Split i organizatorima, izabrala sam trinaest predstava različitih kazališnih estetika i referiranja na stvarnosnu dimenziju i drugosti našega vremena, a koje će se prikazivati u službenoj konkurenciji. Predstave u Split dolaze iz nekoliko zagrebačkih kazališta, iz Koprivnice, Osijeka, Pule, Splita, Šibenika, Ljubljane (Slovenija) i Bitole (Makedonija), a s obzirom na teme, tehničke zahtjeve i vrijeme trajanja rasporedila sam ih, slijedeći i strukturirajući dramaturšku logiku od početka do kraja festivala i dramatsko-dramaturške parove, u nekoliko kazališnih prostora u Splitu, sa sjedištem u Hrvatskom narodnom kazalištu, ujedno domaćinu ovoga prestižnoga hrvatskoga i međunarodnoga festivala.

Festival Marulićevi dani počinje predstavom Paralelni svjetovi prema drami Mira Gavrana, slijede po dvije predstave dnevno, uglavnom u 18 i 20 sati (kako bi svi zainteresirani gledatelji i povjerenstvo sve predstave mogli pogledati), a posljednji dan bit će dodjela nagrada za najbolju predstavu, najbolju glumicu, najboljega glumca, najbolji dramski tekst, adaptaciju/dramatizaciju, scenografiju, kostimografiju.... i izvedba završne predstave izvan konkurencije.

Na Marulićevim danima moći će se vidjeti iznimne predstave, pravi biseri, hrvatske praizvedbe ili čak svjetske praizvedbe tekstova: Paralelni svjetovi (izvedena prije Splita samo u Osijeku), Djevojčica sa žicama, Emet, Susret, Govori glasnije!, Ispravci ritma, Mala Moskva, Svaki tvoj rođendan, Ni prijatelj ni brat, Brodolomke, Furbaćona 2 ili kazališna uprizorenja filmskih hitova: Kako je počeo rat na mom otoku, Proba orkestra (također kazališne praizvedbe).

Na Svečanom otvaranju Festivala prikazuju se Gavranovi Paralelni svjetovi. Predstave koje se prikazuju do kraja Marulićevih dana povezane su tematski, dramaturški i izvedbeno na različite, intrigantne načine. Djevojčica sa žicama (Deklica s strunami) i Emet povezane su svojevrsnom infantilizacijom pogleda na obitelj i svijet teške egzistencije očima djevojčice, Susret i Govori glasnije! tematikom otuđenja i stigmatizacije. Predstave Ispravci ritma i Ni prijatelj ni brat preispituju urbanizam i ritam grada, Mala Moskva i Svaki tvoj rođendan obiteljska i rođendanska događanja. Poteškoće koje donosi alkohol i rat prikazuju Brodolomke i Kako je počeo rat na mom otoku. Mediteranizmom i ludičnošću povezane su predstave Furbaćona 2 i Proba orkestra.

Izbornica: dr. art. Mira Muhoberac, dramaturginja, teatrologinja, redateljica, urednica i kazališna kritičarka