35. MD detalj predstave

Kraj svijeta u tri čina
Drama
Kristina Kegljen / Katja Gorečan / Tijana Grumić

180 minuta s pauzom

Kraj svijeta u tri čina

Zagrebačko kazalište mladih, Festivala Borštnikovo srečanje – SNG Maribor i Beogradsko dramsko pozorište Kraj svijeta u tri čina suvremeni je dramski omnibus koji suverenom izvedbom pokazuje snagu ženskog iskustva od prasvijeta do danas, od univerzalnog do usko teatarskog, upozoravajući nas da je s aktualnim, vladajućim vrijednostima, kraj svijeta davno stigao.

Kraj svijeta u tri čina

Omnibus predstava Kraj svijeta u tri čina nastaje prema tekstovima Pod suknjom Kristine Kegljen, Aktivistice Katje Gorečan i Svijet zaslužuje kraj svijeta Tijane Grumić. Sva tri teksta imaju snažan feministički i autorski pristup zadanoj temi iskustva nasilja nad ženama u pandemiji, stvarajući uzbudljiv univerzum značenjski bogat ženskim faktima i artefaktima, a aktivan u otporu neoliberalnom kapitalizmu i patrijarhatu. Otpor se ne odnosi samo na svijet tekstova već i na njihovu i našu poziciju autorica, kulturnih radnica, svjesnih da ovisimo stalno o nekom (rijetkom) natječaju, u ovom slučaju rigidnih odrednica europskog projekta. Aspekt kulturnih radnica proširen je i dokumentarnim materijalima u dijalogu s tekstom Aktivistice.

Otpor i ženska osveta otvaraju se kao ključna zajednička pitanja koja postaju režijska provodna nit, bilo da smo u svjetovima majki i kćeri, vještica i 18 prepariranih ptica, jedne svinje i 13 pupčanih vrpci, gromova i blata ili svijetu čisto bijele suvremene galerije ženske povijesti s trenutačnim postavom o radnicama u kulturi koje pozivaju na protest. Na kraju, sve je to jedan svijet, onaj onkraj patrijarhalnog, čiji proplamsaji katkad dobace i do kolektivne svijesti, a za koji ipak nismo sigurne postoji li zaista ili ga samo sanjamo. Taj svijet inzistira u usmjeravanju ogledala k nama samima – kako gledamo (na) žene dok se zauzimaju za svoje živote jest političko pitanje.

Kraj svijeta u tri čina suvremeni je dramski omnibus koji suverenom izvedbom pokazuje snagu ženskog iskustva od prasvijeta do danas, od univerzalnog do usko teatarskog, upozoravajući nas da je s aktualnim, vladajućim vrijednostima, kraj svijeta davno stigao.

Predstava van konkurencije.

Koprodukcija Zagrebačkog kazališta mladih (Hrvatska), Festivala Borštnikovo srečanje – SNG Maribor (Slovenija) i Beogradskog dramskog pozorišta (Srbija)

Projekt  Skriveni glasovi iz sjene pandemije bavi se problemom nasilja nad ženama tijekom lockdowna za vrijeme covid-19 pandemije. O tom, umnogome prešućenom problemu, koji je i sam po sebi imao pandemijske obilježja, projekt progovara s tri razine: razine dramskog teksta, kazališne predstave te dramskih radionica za mlade na temu nasilja.

Projekt Skriveni glasovi iz sjene pandemije podržan je iz fonda Creative Europe Programme (CREA).

Autorica

Kristina Kegljen

Redateljica

Selma Spahić

Dramaturginja

Ivana Vuković

Scenografkinja

Urša Vidic

Kostimografkinja

Belinda Radulović

Suradnica kostimografkinje za segment Pod suknjom

Marta Žegura

Skladatelj

Draško Adžić

Suradnica za scenski pokret

Ana Dubljević

Inspicijentica

Dina Ekštajn

Grafički oblikovatelj

Antonio Dolić

Fotografkinja

Dragana Udovičić

Igraju

 

Pod suknjom

Katarina Bistrović Darvaš, Anđela Ramljak

 

Aktivistice

Petja Golec Horvat, Nina Kuclar Stiković, Rina Pleteršek, Barbara Polajnar, Milena Pučnik, Špela Setničar, Gaja Višnar

Svijet zaslužuje kraj svijeta

Iva Ilinčić, Mirjana Karanović, Milica Stefanović, Bojana Stojković