Naše nasilje i vaše nasilje
Drama
Autorski projekt Olivera Frljića

oko 70 minuta

Naše nasilje i vaše nasilje

Navodni sraz civilizacija, čiji su rezultat vjerski ratovi, terorizam, fundamentalizam i redukcija građanskih sloboda, ova predstava čita iz brehtijanski antikapitalističkog ključa, a po sličnim principima odustaje i od suptilnije dramske forme. Međutim, snaga poruke koju nudi nije samo etička, nego se vještim režijskim domišljajima pretvara u estetiku – estetiku upozorenja i otpora, kako i glasi naslov romana Petera Weissa kojim je inspiriran ovaj međunarodni projekt

Naše nasilje i vaše nasilje

Međunarodna koprodukcija HNK Ivana pl. Zajca (Rijeka), HAU Hebbel am Ufer (Njemačka), Wiener Festwochen (Austrija), Slovensko mladinsko gledališče (Slovenija), Kunstfest Weimar (Njemačka), Zürcher Theater Spektakel (Švicarska) i Internacionalni teatarski festival MESS (BiH), uz podršku German Federal Cultural Foundation (Njemačka)

Inspirirana kultnim romanom Petera Weissa Estetika otpora, predstava Naše nasilje i vaše nasilje širom otvorenih očiju promatra Europu naivno zatečenu izbjegličkom krizom, Europu koja spremno zaboravlja na svoju kolonijalnu prošlost dok jednako tako spremno i s iskešenim zubima zatvara granice tisućama onih koji bježe upravo pred posljedicama europske i američke politike. Dvadeseto stoljeće kao da je uporno radilo samo na jednom – poticanju nacionalnih narcizama koji su jednu masu učili da je bolja od drugih, pri tom namjerno zaboravljajući da je već sama isključivost oblik nasilja. Dvadeset i prvo stoljeće nastavilo nas je učiti istim lekcijama, samo ubrzanim ritmom koristeći se nepogrešivim oružjem: strahom. Brižno građenu sliku snažne, sjajne Europe nepovratno nagriza rastuća paranoja od terorističkih napada i od svukud nam se šalje samo jedna poruka: nigdje više niste sigurni. Strah je ipak najsigurniji preduvjet za mržnju.
Stoga će nam predstava Naše nasilje i vaše nasilje postaviti neka možda vrlo neugodna pitanja: Jesmo li svjesni da naše blagostanje ovisi o tisućama mrtvih na Bliskom Istoku? Kupujemo li savjest svojom deklarativnom solidarnošću? U trenutku u kojem svjedočimo jednoj od najvećih svjetskih kriza nakon Drugog svjetskog rata, trebamo li se s ponosom nazivati Europljanima ili se Europe trebamo sramiti? Jesmo li spremni snositi posljedice europske stoljetne arogantne dominacije? Oplakujemo li jednako žrtve terorističkih napada u Parizu i Bruxellesu, kao i onih u Bagdadu? U kojem smo trenutku povjerovali da smo gospodari istine i da je naš Bog svemoćniji od drugih? I gdje se u svemu tome nalazimo mi, gledatelji ove predstave dok plačemo u polumraku dvorane pred fikcionalnim, odigranim prizorima, ali ostajemo ravnodušni pred stvarnim ljudima u izbjegličkim kampovima diljem Europe?

Ovoga puta Oliver Frljić secira temu koja naizgled nije domaća, iako je toliko globalna da je nemoguće ne razumjeti je i kao našu. Navodni sraz civilizacija, čiji su rezultat vjerski ratovi, terorizam, fundamentalizam i redukcija građanskih sloboda, ova predstava čita iz brehtijanski antikapitalističkog ključa, a po sličnim principima odustaje i od suptilnije dramske forme. Međutim, snaga poruke koju nudi nije samo etička, nego se vještim režijskim domišljajima pretvara u estetiku – estetiku upozorenja i otpora, kako i glasi naslov romana Petera Weissa kojim je inspiriran ovaj međunarodni projekt.

Igor Ružić, izbornik 27. Marulićevih dana

 

Trajanje predstave:oko 70 minuta

 

Redatelj Oliver Frljić
Dramaturg Marin Blažević
Scenograf Igor Pauška
Kostimografkinja Sandra Dekanić
Oblikovatelj svjetla Dalibor Fugošić
Stručna suradnica Aenne Quiñones
Asistentica redatelja Barbara Babačić
Izbor glazbe Oliver Frljić
Adaptacija svjetla David Cvelbar
Igraju Barbara Babačić
  Daša Doberšek
  Uroš Kaurin
  Dean Krivačić
  Jerko Marčić
  Nika Mišković
  Draga Potočnjak
  Matej Recer
  Blaž Šef