Moderno društvo se svakim danom sve više udaljuje od etike i humanih principa. Materijalni svijet se očajnički bori sa svojim krajem te nemilosrdno nasrće na duhovnost. Crkva je izgubila snagu te gubi poklonike. Sve to je plodan teren za sveprisutnost pojma sotone koji nadrasta religiju i uvlači se u sve pore društva. Mržnja, netolerancija, nacionalizam, fašizam, sebičnost, bezobzirnost, konformizam, sve su to poluge djelovanja sotonskog u svijetu u kojem se stalno povećava broj ubijenih, unesrećenih i gladnih. Odmicanje od suosjećanja, oprosta, tolerancije i iskrenosti smanjuje šansu za preživljavanje ove planete i nismo ni svjesni kako vlastitim negativnim djelovanjem hranimo sotonu i osnažujemo ga.
Slučaj djevojke Maše Artuković za koju se sumnja da bi mogla biti opsjednuta sotonom okuplja Svećenika posrnulog u vjeri koji se sprema napraviti svoj prvi egzorcizam, psihijatricu Sofiju s izraženom netrpeljivošću prema religiji, Lidiju, novinarku konzervativne crkvene televizije koja ima namjeru pred kamerama raskrinkati egzorcizam kao metodu kojoj nema mjesta u modernoj hrvatskoj crkvi, njenog snimatelja Borisa koji poznaje Mašu iz djetinjstva te Mašinu sestru Veru ogrezlu u religijski fanatizam koja dočekuje sve njih u nadi da će se stanje njene sestre popraviti. Podrum sestara Artuković postaje zona obračuna u kojoj se isprepliću međusobni stavovi i uvjerenja, no na površinu izlaze mračne tajne te postupci iz njihove prošlosti s kojima se likovi moraju suočiti. Kako se sotona osnažuje nahranjen njihovom nesrećom i posrnućima, tako će i likovi morati posegnuti duboko u sebe ne bi li se pročišćeni uspjeli uhvatiti u koštac s njim.
Proslavljeni filmski autor Dalibor Matanić ni u kazalištu ne može bez filma i kamere. Radikalno nadopisuje i kontekstualizira kultni naslov Williama Friedkina „Egzorcist“ kako bi pokazao da svaka vrsta vjerovanja u nadnaravno, a onda i u autoritet koji se hrani posljedičnim pravilima , ishodište ima u sasvim ovozemaljskim i ljudskim slabostima. Stilizacija je pritom bitan alat jer je, potpomognuta filmskim tehnikama i trikovima, segment stvaranja iluzije koja to na koncu nije. Predstava koja ostavlja bez daha, ali ne i bez straha, najprije od nas samih.
Igor Ružić, izbornik 27. Marulićevih dana
Trajanje predstave:oko 110 minuta