U sklopu 58. Splitskog ljeta u srijedu, 25. srpnja u 21 sat koncertom ansambla Cantus nazvanim Splitski skladatelji u glazbi 20. i 21. stoljaća započinje ciklus koncerata u Meštrovićevim Crikvinama - Kaštilcu. Na programu su djela splitskog skladateljskog kruga, i to Olje Jelaske, Rubena Radice, Mirele Ivičević i Frane Paraću. Izvedbom će ravnati maestro Berislav Šipuš, umjetnički voditelj Cantusa, jednog od najboljih hrvatskih ansambala specijaliziranog za izvedbu širokog raspona suvremene glazbe. Kao solistica nastupit će mezzospranistica Martina Gojčeta Silić..
U sklopu 58. Splitskog ljeta u srijedu, 25. srpnja u 21 sat koncertom ansambla Cantus nazvanim Splitski skladatelji u glazbi 20. i 21. stoljaća započinje ciklus koncerata u Meštrovićevim Crikvinama - Kaštilcu. Na programu su djela splitskog skladateljskog kruga, i to Olje Jelaske, Rubena Radice, Mirele Ivičević i Frane Paraću. Izvedbom će ravnati maestro Berislav Šipuš, umjetnički voditelj Cantusa, jednog od najboljih hrvatskih ansambala specijaliziranog za izvedbu širokog raspona suvremene glazbe. Kao solistica nastupit će mezzospranistica Martina Gojčeta Silić..
U sklopu 58. Splitskog ljeta u srijedu, 25. srpnja u 21 sat koncertom ansambla Cantus nazvanim Splitski skladatelji u glazbi 20. i 21. stoljaća započinje ciklus koncerata u Meštrovićevim Crikvinama - Kaštilcu. Na programu su djela splitskog skladateljskog kruga, i to Olje Jelaske, Rubena Radice, Mirele Ivičević i Frane Paraću. Izvedbom će ravnati maestro Berislav Šipuš, umjetnički voditelj Cantusa, jednog od najboljih hrvatskih ansambala specijaliziranog za izvedbu širokog raspona suvremene glazbe. Kao solistica nastupit će mezzospranistica Martina Gojčeta Silić..
Cantus osnovan je 2001. kao komorni ansambl specijaliziran za izvođenje glazbe 20. i 21. stoljeća. "Cantus je i...želja da suvremenoj glazbi pristupimo s visokim izvođačkim i profesionalnim kriterijima, to je želja za otkrivanjem Novog i Nepoznatog, ona nas je i sastavila u zajednišvo", rekao je prilikom osnivanja Berislav Šipuš. Danas je Cantus postao jedan od hrvatskih brendova kojima u svijetu predstavljamo našu kulturu. O uspjehu ansambla svjedoče i brojke: više od osamdeset ostvarenih praizvedbi, od čega su četrdesetak praizvedbe hrvatskih autora, dvjestotinjak izvedenih opusa, brojne suradnje sa glasovitim svjetskim solistima dirigentima te preko trideset inozemnih gostovanja. Ansambl Cantus ovaj put omogućit će nam da u Splitu uživamo u vrhunskim dosezima skladateljskog kruga koji dolazi upravo iz grada pod Marjanom. I sami autori bit će prisutni na koncertu.
Ravnatelj 58. Splitskog ljeta u povodu predstojećeg koncerta naglasio je: "Ova večer na simboličan treba pokazati drugačiju sliku Splita od one o kojoj slušamo svakodnevno, odnosno o gradu koji se nosi s velikim problemima i manjkom u proračunu. Split ima toliko kvalitetnih umjetnika u raznim područjima, izuzetnih glazbenika, slikara, pisaca i to ne smijemo zanemariti".
Koncert će započeti izvedbom skladbe Leptiri - tri stavka za sedam instrumenata (flauta, klarinet, fagot i gudački kvartet) Olje Jelaske. Slijede Litanije svih svetih za papu Ivana Pavla Rubena Radice, 72 zaziva komornog instrumentalnog ansambla, da bi nakon pauze bila izvedena skladba Mirele Ivičević Dominosa FF00FF. Kao posljednju skladbu u programu Cantus će izvesti Memorie za glas i komorni ansambl Frane Paraća.
Trostavačna skladba Leptiri splitske skladateljice Olje Jelaske (Split, 1667), posvećena Cantus Ansamblu, nastajala je kao svojevrsni work in progress. Koncem lipnja 2005, Cantus je prvo praizveo posljednji stavak Ružine latice u okviru zagrebačkog festivala na Sceni Amadeo, a potom je cjelovit opus praizveo u studenom 2005. na inaugurativnom koncertu ciklusa Gradovi glazbe Europske radijske unije koji je izravno emitiran na dvanaest europskih radio postaja.
Skladba Rubena Radice (Split, 1931) Litanije svih svetih za papu Ivana Pavla , 72 zaziva komornog instrumentalnog ansambla (2005.) napisana je za Cantus Ansambl i Berislava Šipuša te praizvedena na festivalu Osorske glazbene večeri 2006. Model zaziva i odgovora povjeren puhačima odnosno gudačima preuzet je u cijelosti (četiri tonske visine, jednoglasje, “plagalne kadence”, ritamski obrazac), a varira u luku unutrašnje gradacije uvijek novim izborom instrumenata te pokretom dinamike. Solemnost je sabrana u intenzitetu, čiji minimalistički okvir podjednako reminiscira neposrednost ingenioznosti predloška kao što pulsira dahom suvremenog osjećanja glazbenog govora.
Kompozicija Mirele Ivičević (Split, 1980) Dominosa FF00FF za instrumentalni ansambl, dio je ciklusa Dominosa, u kojemu se upotrebljava igra Domina za građenje glazbene forme. Svima dobro poznata igra korištena je u obje skladbe kao osnovno načelo komponiranja i izgradnje formalnog okvira. Njima se ne narušava programnost druge po redu DOMINOSA FF00FF. Štoviše, skladba sjajno objedinjuje igru i slučajnost sljedećeg motiva, s pomalo košmarnim, ali povezanim slijedom zvučnih slika. Da bi objasnila nastanak kompozicije sama skladateljica uvodi “lik vještice“ koja čita kompozitorove misli i pretvara ih u glazbu, slažući ih prema domino principu: u vremenske pločice, od kojih je svaka podijeljena na dva polja.
Ciklus Memorie Frane Paraća (Split, 1948) otkriva skladateljev credo, put “povratka“, jednostavnost strukture, preglednost forme, tonalitetnost, emotivnost, zvučnost koja zadovoljava kanone klasične ljepote i kao posljedicu, komunikativnost. Prva pjesma pregnantnošću ritma i gustim slogom evocira “buku malih mjesta“, druga prozračnom teksturom opisuje nepomičnost zraka i specifičnu tišinu užarenog ljetnog dana, a treća podsjeća na ljepotu i pjevnost ljudskog glasa. Pjesme su mezzosopranistica Martina Gojčeta Silić i pijanistica Leda Parać u verziji za glas i glasovir praizvele 13. kolovoza 2010. na 35. Osorskim glazbenim večerima, a prema narudžbi Cantus Ansambla skladatelj je instrumentirao ciklus za glas i komorni ansambl i ista ga je pjevačica praizvela 15. svibnja 2011. u povodu desetog rođendana Cantus Ansambla.