Violinistica Svjetlana Lucija Mandić, violončelist Robert Žburin i pijanistica Kristina Cvitanić će u foyeru Hrvatskog narodnog kazališta Split u ponedjeljak 8. veljače s početkom u 17 sati izvesti
koncert posvećen 110. obljetnici rođenja genijalnog hrvatskog skladatelja i dirigenta Borisa Papandopula . Na programu su djela Haydna, Rahmanjinova i samog Papandopula, a koncert je zamišljen kao svojevrsni performans, u kojem će sudjelovati balerine koje će, kao i glazbenice, nositi haljine modne dizajnerice i kiparice Lucije Myšičkove. Pokretne skulpture baletnih umjetnica, uz glazbu trija generacijski povezanih i višestruko nagrađivanih splitskih glazbenika spojit će tako umjetnosti glazbe, kiparstva, baleta i performansa, te modni dizajn.
Violinistica Svjetlana Lucija Mandić, violončelist Robert Žburin i pijanistica Kristina Cvitanić će u foyeru Hrvatskog narodnog kazališta Split u ponedjeljak 8. veljače s početkom u 17 sati izvesti
koncert posvećen 110. obljetnici rođenja genijalnog hrvatskog skladatelja i dirigenta Borisa Papandopula . Na programu su djela Haydna, Rahmanjinova i samog Papandopula, a koncert je zamišljen kao svojevrsni performans, u kojem će sudjelovati balerine koje će, kao i glazbenice, nositi haljine modne dizajnerice i kiparice Lucije Myšičkove. Pokretne skulpture baletnih umjetnica, uz glazbu trija generacijski povezanih i višestruko nagrađivanih splitskih glazbenika spojit će tako umjetnosti glazbe, kiparstva, baleta i performansa, te modni dizajn.
Violinistica Svjetlana Lucija Mandić, violončelist Robert Žburin i pijanistica Kristina Cvitanić će u foyeru Hrvatskog narodnog kazališta Split u ponedjeljak 8. veljače s početkom u 17 sati izvesti
koncert posvećen 110. obljetnici rođenja genijalnog hrvatskog skladatelja i dirigenta Borisa Papandopula . Na programu su djela Haydna, Rahmanjinova i samog Papandopula, a koncert je zamišljen kao svojevrsni performans, u kojem će sudjelovati balerine koje će, kao i glazbenice, nositi haljine modne dizajnerice i kiparice Lucije Myšičkove. Pokretne skulpture baletnih umjetnica, uz glazbu trija generacijski povezanih i višestruko nagrađivanih splitskih glazbenika spojit će tako umjetnosti glazbe, kiparstva, baleta i performansa, te modni dizajn.
Koncert otvara trostavačni Klavirski trio u G-duru Josepha Haydna, nazvan Gipsy. Nastao za Haydnova boravka u Engleskoj 1795. trio je postigao veliki uspjeh već u svom prvom izdanju. Haydn je veći dio života proveo u Mađarskoj gdje je često imao prilike slušati mađarsku i romsku narodnu glazbu na koje se često referirao u svojim djelima, a ovaj je trio najpoznatiji primjer takve njegove prakse.
Elegični trio u g-molu Sergeja Rahmanjinova, skladatelja poznatog kao jednog od najvećih pijanističkih virtuoza svog vremena i autora glasovitih klavirskih koncerata kao i drugih skladbi za orkestar. Njegova je komorna glazba manje poznata. Ovaj klavirski trio nastao je u prvoj polovini 1892. nakon čega je i po prvi put izveden. Iako je to njegovo rano djelo, trio pokazuje Rahmanjinovljevo vladanje tehnikom i začuđujuću sličnost s njegovim kasnijim skladbama.
Nakon pauze slijedi skladba Tri stavka za Orlando Borisa Papandopula (25. veljače 1906 – 16. listopada 1991), zadnje djelo našeg velikog skladatelja i dirigenta. Prva dva stavka Papandopulo je skladao 1990, a posljednji tijekom 1991. No, nije uspio dovršiti djelo, posebno klavirski dio, te je to poslije učinio Vladimir Krpan. Komad je posvećen triju Orlando koji ga je praizveo na Dubrovačkim ljetnim igrama u kolovozu 1991. Papandopulo je ovdje još jednom inspiraciju pronašao u različitim stilovima, koristeći barokne forme, kasnoromantičku strukturu, te plesne elemente.
Svjetlana Lucija Mandić, Robert Žburin i Kristina Cvitanić generacijski su povezani višestruko nagrađivani splitski glazbenici, svi potekli iz Glazbene škole Josipa Hatzea u kojoj su završili svoje osnovno i srednje glazbeno obrazovanje.
Violinistica Svjetlana Lucija Mandić rođena je u Splitu 1989. godine. Sa 10 godina upisuje glazbenu školu Josipa Hatzea u Splitu u klasi prof. Grete Kittl. Godine 2004. paralelno upisuje opću gimnaziju Marka Marulića i srednju glazbenu školu Josipa Hatzea u klasi prof. Loris Grubišić. Maturira 2008. godine te upisuje „Umjetničku akademiju Sveučilišta u Splitu“ u klasi prof. Violete Smailović – Huart. Godine 2013. završava diplomski studij pod mentorstvom prof. Evgenije Epshtein i stječe titulu magistra muzike.
Tijekom svojeg obrazovanja sudjelovala je na brojnim natjecanjima - I. nagrada „Daleki akordi“ 2001. god, III. regionalna nagrada 2002. godine, a najbitnije nagrade je osvojila na državnom natjecanju komornih sastava 2010. i 2011. godine kao članica klavirskog trija pod mentorstvom prof. Wladimira Kossjanenka. Te obe godine je pobijedila u kategoriji, a 2010. trio je nagrađen i posebnom nagradom „Liburnija rivijera hoteli“. Godine 2013. sudjeluje na Međunarodnom gudačkom natjecanju „Rudolf Matz“. Dvije godine zaredom (2013. i 2014.) dobiva „Dekanovu nagradu“ za najboljeg studenta.
Nastupa diljem Hrvatske i inozemstva. Ističu se sljedeći nastupi: recital na „Solinskom kulturnom ljetu“ (2012.), nastup na „Sarajevo chamber music festivalu“ (2012.), recitali u sklopu ciklusa „Vinko Lesić“ (2013. i 2014.), recital u sklopu „Splitskih glazbenih večeri“ (2014.), nastup na festivalu „Papandopulijana“ u Tribunju (2014.) i u sklopu „MAG festivala komorne glazbe“ u Splitu (2014.).
Pohodila seminare u Hrvatskoj, Italiji, Bosni i Hercegovini (Violeta Smailović-Huart, Susan Dubois, Dora Schwarzberg, Igor Coretti, Evgenia Epshtein, Manhattan string quartett, The Garth Newel piano quartett), a sa svojim klavirskim trijom 2010. sudjeluje na poznatom seminaru komorne glazbe u Njemačkoj (Weikersheim) gdje surađuje s „Casals kvartetom“, Heime Müllerom (Artemis kvartet) i Konradom Elserom.
Godine 2012. položila audiciju za novoosnovani gudački sastav „Splitski virtuozi“ gdje djeluje kao vođa dionice II.violina. Surađuje i sa opernim orkestrima Hrvatskih Narodnih Kazališta u Splitu i u Rijeci. Trenutno djeluje kao nastavnik violine u glazbenoj školi Josipa Hatzea u Trogiru. Svira na violini francuskog majstora Germaina Trumpfa prema modelu „Guarneri – Leduc“.
Violončelist Robert Žburin, rođen 2. studenog 1985. godine u Zadru, osnovno i srednje glazbeno obrazovanje stekao je u glazbenoj školi Josipa Hatzea - Split u klasi prof. Vladimira Lukasa. Maturirao je 2004. godine. Tijekom školovanja osvojio je niz nagrada na županijskim, regionalnim i državnim natjecanjima (šest prvih, četiri druge i dvije treće nagrade), te nastupio na svečanim koncertima u splitskom HNK-u, završnim koncertima natjecanja u HNK Zadar i u Hrvatskom glazbenom zavodu u Zagrebu. Od ostalih nastupa valja spomenuti i nastupe na natjecanjima i koncertima u sljedećim gradovima: Dubrovnik, Split, Trogir, Imotski, Šibenik, Zadar, Rijeka, Opatija, Samobor, Zagreb, Osijek i Široki Brijeg (BIH). Odmah na početku glazbenog obrazovanja, 1997. godine, osvaja prvu nagradu na tadašnjem županijskom natjecanju mladih glazbenika „Daleki akordi“. 2004. godine upisuje studij violončela na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu u klasi prof. Miljenka Šajfara. Tijekom studija pohađao je seminare prof. Sergia da Simonea u komornim sastavima i prof. Manfreda Stilza kao solist. 2005. godine nastupa na koncertu najboljih studenata u splitskom HNK u orkestru, u kvintetu i kao solist. Iste godine nastupa na međunarodnom susretu mladih gudača u Osijeku u triu pod vodstvom prof. Olge Cinkoburove. Dobitnik je stipendije Sveučilišta 2006. godine i državne stipendije za izrazito nadarene studente 2007. godine. Iste godine u Rijeci na koncertu najboljih studenata u dvorani Filodrammatica sudjeluje na predstavljanju splitske Umjetničke akademije. Dobitnik je tri prve državne nagrade u disciplinama trio, kvartet i kvintet, te druge državne nagrade u disciplini trio. Diplomirao je 2008. godine s pohvalom i nagradom za izvanredne rezultate postignute tijekom studija. Od 2008. do 2014. godine stalni je član Zadarskog komornog orkestra i redovno nastupa na svim koncertima orkestra. Od 2011. godine aktivno se bavi ugađanjem glasovira, te kao štimer dobiva redovan angažman u glazbenoj školi Blagoja Berse u Zadru, angažman u glazbenoj školi Josipa Hatzea u Splitu i Trogiru, te na Umjetničkoj akademiji u Splitu. Kao štimer radi i za tvrtku Euro Unit d.o.o. (Yamaha centar – Hrvatska). Od 2013. stalni je zaposlenik glazbene škole Josipa Hatzea u Trogiru kao prof. violončela gdje stječe svoje pedagoško iskustvo. 2013. godine na koncertu profesora u Trogiru praizveo je djelo „Sanjarenje“ Blagoja Berse za violončelo i klavir. Od 2015. godine član je novoosnovanog klavirskog trija sa violinisticom Svjetlanom Mandić i pijanisticom Kristinom Cvitanić.
Pijanistica Kristina Cvitanić ođena godine 1981.; završila je osnovnu i srednju glazbenu školu “Josip Hatze” u Splitu. Tijekom deset godina školovanja osvojila je niz prvih nagrada na županijskim i državnim natjecanjima. 1999. godine upisuje Muzičku Akademiju u Zagrebu. 2002. g. osvaja drugu nagradu na međunarodnom natjecanju “Zlatko Grgošević” za klavir u Sesvetama. Diplomirala je 2003., te kao jedna od najboljih studenata svoje generacije dobiva Rektorovu nagradu za iznimnu izvedbu “III. Beethovenov koncert za klavir i orkestar u c-molu, op. 37″. Za vrijeme studija započela je djelovati i kao komorni glazbenik u klasi prof. Mladena Janjanina te 2001. g. praizvela se njezina kompozicija “Livada”, koncert za klavir četveroručno kojom osvaja prvu nagradu na županijskom natjecanju u sastavu za klavirski duo u Zagrebu. Najveći broj bodova u svim kategorijama i prvo mjesto i nagradu osvaja na državnom natjecanju komorne glazbe u Vinkovcima. 2002. g. nastavlja studirati komornu glazbu u klasi prof. Lidije Horvat Dunjko i osvaja drugu nagradu na državnom natjecanju komorne glazbe u sastavu vokalno-instrumentalni kvartet u maloj dvorani V.Lisinski u Zagrebu. Nakon diplome, 2003.g. upisuje magisterij na Muzičkoj Akademiji u Zagrebu u klasi prof. Đorđe Stanettija. Svoj prvi magistarski koncert pod nazivom “Večer sonata” izvela je u Ilirskoj Dvorani u Zagrebu. Drugi magistarski koncert pod nazivom “Religiozna klavirska glazba” izvela je osim u Zagrebu i u Stadtsalonu u Beču te Foyeru HNK u Splitu. Za vrijeme magisterija izvela je Bachov koncert s Komornim orkestrom mladih Gospe od zdravlja pod ravnanjem maestra fra Stipice Grgata. Godinu dana poslije (2005.g.) s Komornim orkestrom studenata Umjetničke akademije izvela je koncert u A-duru KV 414 W.A.Mozarta. Godine 2006. izvela je Mozartov koncert u G-duru KV 453 pod ravnanjem maestra Harija Zlodre. Osim u Hrvatskoj (Split, Zagreb, Osijek, Dubrovnik, Zadar, Rijeka, Trogir, Makarska, Lovran, Poreč, Vinkovci, Sisak, Sesvete, Velika Gorica, Samobor, otoci Hvar, Brač i Rab) nastupala je i u inozemstvu (Francuska, Italija, Austrija, Rumunjska, Slovenija, Srbija). Njezina simfonijska pjesma “Spring” praizvedena na prvi dan proljeća 2005. u GHZ-u u Zagrebu doživjela je nezaustavljiv pljesak te je izvedena jos jednom u cijelosti kao dodatak iako to do tada nije bilo uobičajeno na koncertima ciklusa “Virtuoso”. U tri navrata bila je sudionik “Tribine Darko Lukić”, kao korepetitor 2005. godine, kao solistica 2006. godine i kao komorni glazbenik 2009. godine u maloj dvorani V.Lisinski u Zagrebu. Istakla se također i u pedagogiji, posebno školske godine 2008./2009. kada je predavala u Glazbenoj skoli “Blagoje Bersa” i s učenicima osvojila veliki broj nagrada na državnim i međunarodnim natjecanjima. Istovremeno je i sama sudjelovala na međunarodnim natjecanjima te osvojila specijalnu nagradu Fundacije “Bela Bartok” na međunarodnom natjecanju u Timisoara u Rumunjskoj, studeni 2008.g.