Nabucco Giuseppea Verdija na Peristilu, pored Aide najizvođenija i najomiljenija predstava Splitskih ljeta, na programu je 65. festivalskog izdanja u utorak i četvrtak 30. srpnja i 1. kolovoza s početkom u 21 sat. Izvedbama opere koja je po mnogima presudno odredila Verdijevu karijeru najvećeg opernog skladatelja ravnat će maestro Hari Zlodre. Redateljica Jelena Bosančić premijerno je predstavu postavila prošle godine, za tu priliku prigodno obnovivši režiju Georgija Para iz 2003. godine te na taj način odala počast svom profesoru i jednom od najznačajnijih hrvatskih redatelja. Veći dio protagonista isti je kao i na prošlogodišnjoj premijernoj izvedbi pa će tako naslovnu ulogu tumačiti talijanski bariton Devid Cecconi, Abigaille je talijanska sopranistica Daniela Schillaci, Ismaele tenor Bože Jurić Pešić, Zaccaria nacionalni prvak bas Ivica Čikeš, a Fenena solistica splitske Opere, sopranistica Antonija Teskera uz ostale soliste, Zbor, Orkestar i Balet HNK Split.
Po mnogima tek s Nabuccom opera postaje umjetnost popularna i u najširim narodnim slojevima. Mjeri li se ta popularnost “metrom“ naše sredine, onda toj tvrdnji treba još samo dodati da za izvođenje Nabucca nema primjerenije pozornice od splitskog Peristila. Verdi je Nabucca skladao s 28 godina. Bila je to njegova istinska životna i profesionalna prekretnica, te se amblematskima smatraju njegove riječi upućene izdavaču Giuliju Ricordiju: "S ovom je operom počela moja karijera". Uistinu, mladi je Verdi, nakon što mu prve dvije opere nisu polučile uspjeh kojem se nadao te nakon osobnih tragedija kada su mu u tek nekoliko godina umrli dvoje djece i žena, zapao u životnu i kreativnu depresiju. I tada, na narudžbu milanske Scale, piše Nabucca koji ga lansira u orbitu kao novu, a uskoro će se pokazati i najveću svih vremena, zvijezdu opernog neba. Glazbena priča o tragediji židovskog naroda u vrijeme babilonskog kralja Nabukodonosora poklopila se s aktualnim sudbonosnim političkim previranjima vezanim za ujedinjenje Italije. Verdi je Italiji donio glazbu koja je izrazila strast i žudnju nacije za ujedinjenjem i postala važan dio talijanskog nacionalnog identiteta. No, vrijeme je pokazalo da je Nabucco mnogo više od agitacijske drame i opera do današnjih dana uživa nepodijeljenu globalnu popularnost.
Autorski tim, pored dirigenta maestra Zlodre i redateljice Bosančić čine još i: scenografkinja Dinka Jeričević, kostimografkinja Sonja Obradović (prema idejnim rješenjima Irene Sušac i Lea Kulaša), koreografi Miljenko Vikić i Ljiljana Gvozdenović, zborovođa i asistent dirigenta Frane Kuss te oblikovatelj svjetla Srđan Barbarić.