Faust Charlesa Gounoda, premijerno izvedena u veljači 2008. ponovno će biti prikazana na sceni HNK Split u četvrtak i subotu, 28. i 30. siječnja. Predstava je to koju je, u dosadašnjih deset izvedbi vidjelo preko pet tisuća gledatelja, a operne su kritike, kao rijetko kad, gotovo unisono dijelile birane komplimente podjednako izvođačima i autorskom timu. Tomislav Mužek za tumačenje naslovne uloge zavrijedio je Nagradu hrvatskog glumišta, a čitava je produkcija dobila čak pet nominacija za tu prestižnu kazališnu nagradu.
Faust Charlesa Gounoda, premijerno izvedena u veljači 2008. ponovno će biti prikazana na sceni HNK Split u četvrtak i subotu, 28. i 30. siječnja. Predstava je to koju je, u dosadašnjih deset izvedbi vidjelo preko pet tisuća gledatelja, a operne su kritike, kao rijetko kad, gotovo unisono dijelile birane komplimente podjednako izvođačima i autorskom timu. Tomislav Mužek za tumačenje naslovne uloge zavrijedio je Nagradu hrvatskog glumišta, a čitava je produkcija dobila čak pet nominacija za tu prestižnu kazališnu nagradu.
Faust Charlesa Gounoda, premijerno izvedena u veljači 2008. ponovno će biti prikazana na sceni HNK Split u četvrtak i subotu, 28. i 30. siječnja. Predstava je to koju je, u dosadašnjih deset izvedbi vidjelo preko pet tisuća gledatelja, a operne su kritike, kao rijetko kad, gotovo unisono dijelile birane komplimente podjednako izvođačima i autorskom timu. Tomislav Mužek za tumačenje naslovne uloge zavrijedio je Nagradu hrvatskog glumišta, a čitava je produkcija dobila čak pet nominacija za tu prestižnu kazališnu nagradu.
O dometima onog što se moglo vidjeti i čuti na premijeri dovoljna su ilustracija naslovi osvrta u domaćem tisku: „Još jedan glazbenoscenski trijumf splitskog kazališta“ (Jutarnji list), „Predstava za gledanje i slušanje“ (Novi list), „Gounodov Faust za pamćenje“ (Vjesnik), „Sve za uzbuđenje“ (Vijenac), „Spektakularni operni svijet o sveprisutnom zlu“ (Večernji list), „Faust – grandiozna opera u HNK Split“ (Nacional). I u predstojeće dvije izvedbe glavni protagonisti su isti kao i na premijeri. Izvedbama će tako ravnati maestro Ivan Repušić („Istančanom osjećajnošću postigao je uravnotežen i koherentan zvuk bez izvedbenih posrtaja.“, napisao je za njega Tonči Šitin u Vijencu). Predstavu je režirao Krešimir Dolenčić („...samo o njegovoj metafizičkoj koncepciji trebalo bi napisati barem još jedan ovoliki tekst. Čovjek je bez svake sumnje trenutno hrvatski operni režiser broj jedan“, nakon premijere u Jutarnjem listu napisao je Branimir Pofuk, a Bosilojka Perić Kempf u Novom listu: „Dolenčić se ponovo pokazao redateljem praktičarom, ne samo s mnogo mašte, nego i s pravim instinktom da zamisli ciljanu režiju određene predstave, za određeno kazalište određene sredine“). Tomislav Mužek u naslovnoj je ulozi Mefista. „Tomislav Mužek ostvario je kreaciju predstave. Može ga se nazvati pjevačem večeri, a njegov glazbeno fino izgrađeni lik Fausta dao je naslutiti još uvijek nesagledivu granicu njegova pjevačkog potencijala“ napisala je Bosiljka Perić Kempf u Novom listu. Pohvale nisu zaobišle ni Valentinu Fijačko u ulozi Margarete, pa tako primjerice Miljenko Grgić u Vjesniku piše: „Valentina Fijačko ostvarila je ulogu Margarete s uzbuđenjem i osjećajnošću kakva dolikuje njenoj životnoj dobi i temperamentnoj prirodi. U izričajnom zanosu znala je dodirnuti ekstremna raspoloženja, ali nikada da bi zapala u neprimjerena patološka stanja. Sve je nudila u dozi koja nikoga nije mogla ničim opteretiti, već je nasuprot tomu dodatno uspijevala pobuditi iskrena i duboka čuvstva.“. No, najugodnije otkriće premijere bio je, splitskoj publici do tad nepoznat, gost iz Slovačke Ondrej Mraz u ulozi Mefista. O njemu Bosiljka Perić Kempf u Novom listu kaže: „Polazeći od glumačke komponente lika Ondrej Mraz učinio je od Mefista pokretača drame, krečući se po sceni lakoćom klizača na ledu.“, Branimir Pofuk u Jutarnjem listu: „Taj Slovak iz Košica svojim je moćnim, a lijepo artikuliranim glasom pri prvom susretu osvojio Splićane, a k tome je baš kao kod kuće bio i izgledao u ulozi đavolskog zavodnika“, da bi Jana Haluza u Nacionalu zaključila „Savršena gluma i sjajna scenska okretnost tog bivšeg plesača postavile su nove standarde operne umjetnosti u Hrvatskoj“.Osim Tomislava Mužeka, laureata Nagrade hrvatskog glumišta, nominaciju za nagradu zaslužila je i predstava u cjelini, maestro Ivan Repušić, Valentina Fijačko, te kostimografkinja Ana Savić Gecan.
Osim navedenih, u slijedećim će izvedbama Fausta nastupiti Alen Ruško u ulozi Margaretinog brata Valentina, Terezija Kusanović kao Siebel, Božo Župić bit će Wagner, Žana Marendić Bučević tumačit će ulogu Marte, a u isključivo glumačkim ulogama Starog Fausta i Mefistovog pomoćnika pojavit će se Pero Vrca i Dario Tvrdić. Svakako nije zanemariv ni vizualni aspekt ove, u svakom pogledu, atraktivne predstave, a koji potpisuju Deni Šesnić, koji je kreirao svjetlo i video projekcije, scenografkinja Dinka Jeričević, kostimografkinja je već spomenuta Ana Savić Gecan. Koreografkinja je Snježana Abramović Milković, a zbor je uvježbao zborovođa HNK Split Domeniko Briški.Miljenko Grgić svoj osvrt u Vjesniku započinje slijedećim riječima: „U splitskoj Operi novi spektakl. Predstava za pamćenje koju su pratile burne aklamacije kroz cijelo trajanje izvedbe. Završnicu ne treba niti opisivati. »Faust« Charlesa Gounoda osvojio je osjetljivu splitsku publiku. Dobro bi bilo da se izvede izvan Splita, jer radi se o projektu vrijednom udivljenja.“. Ima li boljeg poziva da u četvrtak i subotu dođete u kazalište i priuštite si privilegiju gledanja i slušanja ove antologijske predstave.