Nagrade Marul 26. Marulićevih dana dobili su:
Marul za suvremeni dramski tekst drama Kašeta brokava (ili Mali Lear iz Veloga Varoša) Elvisa Bošnjaka u režiji Nenni Delmestre i izvedbi glumačkog ansambla Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu;
Marul za dramaturgiju predstave Jasna Žmak i Goran Ferčec za predstavu Mi smo kraljevi a ne ljudi u režiji Matije Ferlina i koprodukciji Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu i Kunstenfestivaldesarts, Bruxelles.
Marul za predstavu u cjelini predstava Kaberet tamne zvijezde Zlatka Burića u režiji grupe autora Kabareta tamne zvijezde.
Marul za režiju Nenni Delmestre za režiju predstave Kašeta brokava Elvisa Bošnjaka, u produkciji Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu.
Nagrade Marul za glumačka ostvarenja Mia Biondić za ulogu u predstaviKabaret tamne zvijezde Zlatka Burića u režiji grupe autora Kabareta tamne zvijezde i Goran Marković za ulogu Tome u predstavi Kašeta brokava Elvisa Bošnjaka i režiji Nenni Delmestre.
Marul za umjetničko ostvarenje Umjetnička organizacija Četveroruka i Plesni centar Puls za autentično promišljanje ambijentalnog teatra u izvedbi projekta Od terora. Od borbe. Od boli. RASPLITANJE.
O nagradama Marul odlučivao je Ocjenjivački sud u sastavu: Viktoria Franić Tomić, teatrologinja; Belmondo Miliša, glumac i prevoditelj; Mislav Brumec, dramski pisac; Davor Mojaš, novinar i redatelj; te, Katja Pegan, redateljica.
Osim nagrada Marul bit će dodijeljena i nagrada žirija dnevnog lista Slobodna Dalmacija, generalnog medijskog pokrovitelja Festivala, koji je kao najbolje glumačko ostvarenje 26. Marulićevih dana izdvojio ono Urše Raukara u autorskom projektu Od terora. Od borbe. Od boli. RASPLITANJE. O ovoj je nagradi odlučio žiri čitatelja u sastavu: Željko Fržop, Marin Popović, Maja Proso, Boška Krstulović i Miranda Vidović.
Gledatelji 26. Marulićevih dana ocjenjivali su viđene predstave ocjenama od 1 do 5. Najvišu prosječnu ocjenu pubike zavrijedila je predstava Sveto S. u izvedbi Bosanskog narodnog pozorišta iz Zenice.
Za nagrade na 26. Marulićevim danima je, po izboru kazališnog kritičara Igora Ružića, konkuriralo deset predstava u produkciji kazališta iz Hrvatske, jednog bosanskohercegovačkog kazališta, dok su dvije bile koprodukcije hrvatskih s inozemnim kazališnim kućama.
Nagrade Marul 26. Marulićevih dana dobili su:
Marul za suvremeni dramski tekst drama Kašeta brokava (ili Mali Lear iz Veloga Varoša) Elvisa Bošnjaka u režiji Nenni Delmestre i izvedbi glumačkog ansambla Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu;
Marul za dramaturgiju predstave Jasna Žmak i Goran Ferčec za predstavu Mi smo kraljevi a ne ljudi u režiji Matije Ferlina i koprodukciji Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu i Kunstenfestivaldesarts, Bruxelles.
Marul za predstavu u cjelini predstava Kaberet tamne zvijezde Zlatka Burića u režiji grupe autora Kabareta tamne zvijezde.
Marul za režiju Nenni Delmestre za režiju predstave Kašeta brokava Elvisa Bošnjaka, u produkciji Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu.
Nagrade Marul za glumačka ostvarenja Mia Biondić za ulogu u predstaviKabaret tamne zvijezde Zlatka Burića u režiji grupe autora Kabareta tamne zvijezde i Goran Marković za ulogu Tome u predstavi Kašeta brokava Elvisa Bošnjaka i režiji Nenni Delmestre.
Marul za umjetničko ostvarenje Umjetnička organizacija Četveroruka i Plesni centar Puls za autentično promišljanje ambijentalnog teatra u izvedbi projekta Od terora. Od borbe. Od boli. RASPLITANJE.
O nagradama Marul odlučivao je Ocjenjivački sud u sastavu: Viktoria Franić Tomić, teatrologinja; Belmondo Miliša, glumac i prevoditelj; Mislav Brumec, dramski pisac; Davor Mojaš, novinar i redatelj; te, Katja Pegan, redateljica.
Osim nagrada Marul bit će dodijeljena i nagrada žirija dnevnog lista Slobodna Dalmacija, generalnog medijskog pokrovitelja Festivala, koji je kao najbolje glumačko ostvarenje 26. Marulićevih dana izdvojio ono Urše Raukara u autorskom projektu Od terora. Od borbe. Od boli. RASPLITANJE. O ovoj je nagradi odlučio žiri čitatelja u sastavu: Željko Fržop, Marin Popović, Maja Proso, Boška Krstulović i Miranda Vidović.
Gledatelji 26. Marulićevih dana ocjenjivali su viđene predstave ocjenama od 1 do 5. Najvišu prosječnu ocjenu pubike zavrijedila je predstava Sveto S. u izvedbi Bosanskog narodnog pozorišta iz Zenice.
Za nagrade na 26. Marulićevim danima je, po izboru kazališnog kritičara Igora Ružića, konkuriralo deset predstava u produkciji kazališta iz Hrvatske, jednog bosanskohercegovačkog kazališta, dok su dvije bile koprodukcije hrvatskih s inozemnim kazališnim kućama.
Cjelovita obrazloženja nagrada 26. Marulićevih dana
Obrazloženje ocjenjivačkog suda nagrade Marul
Žiri ovogodišnjeg 26. izdanja Marulićevih dana odgledao je izbor ponuđenih predstava koje su, svaka na svoj način, prepoznavale aktualnu društvenu i opću javnu zbilju i sučelile svoje različite kazališne poetike ocrtavajući tako suvremenu kazališnu praksu kojoj bi povod i ishod trebala biti hrvatska dramska riječ. Bogatstvo različitosti redateljskih rukopisa, autorskih posezanja, teatarskih razigranosti i avantura bile su neke od sastavnica predstavljenog i pokazanog izbora. Sa svim svojim inspirativnim, intrigantnim, diskutabilnim, provocirajućim i drugim razuđenostima koji bi trebali biti zrcalnim odrazom hrvatske dramske situacije i dijelom mozaika ugrađenog u sliku 26. festivalske sezone Marulićevih dana.
I ove godine nastavljeno je s pohvalnim slijedom javnih čitanja drama nagrađenih Nagradom Marin Držić uz prisutnost autora. Posebno izdvojiti i pohvaliti treba višednevni program poslijepodnevnih predstavljanja studija glume različitih generacija, klasa i mentorskih potpisa hrvatskih kazališnih akademija Osijeka, Zagreba, Rijeke i Splita. Komorni prostor Scene 55 postao je tako paralelnom alternativnom festivalskom pozornicom, smotrom, srazom i susretištem budućnosti hrvatskog glumišta.
Nagrada Marul za suvremeni dramski tekst dodjeljuje se drami Kašeta brokava (ili Mali Lear iz Veloga Varoša) Elvisa Bošnjaka u režiji Nenni Delmestre i izvedbi glumačkog ansambla Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu.
Posežući za klasičnim djelom najvećega svjetskog dramatičara autor je u vrlo duhovitoj i sjetnoj čakavštini poveo dobrohotni ali i razorni dijalog s prethodnicima literarne splićanistike kao i s plošnim predodžbama i konstrukcijama o Splitu i pripadajućem mu mentalitetu. U svojem Oproštaju ovaj tankoćutni autor dramatično dokida infantilizaciju dalmatinskoga prostora povezujući u svom dramskom pismu staro i novo, svjetsko i domaće, pučko i metafizičko. Najveća vrijednost Bošnjakovog teksta koja je vidljiva u ovoj predstavi a biti će i u svim budućim njegov je pirandelovski humorizam koji je ostvaren najuvjerljivijim dramaturškim i stilskim sredstvima mediteranske tragikomedije.
Nagrada Marul za dramaturgiju predstave dodjeljuje se Jasni Žmak i Goranu Ferčecu za predstavu Mi smo kraljevi a ne ljudi u režiji Matije Ferlina i koprodukciji Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu i Kunstenfestivaldesarts, Bruxelles.
Suptilnim odabirom i slijedom izvornih rečenica koje su izgovorila djeca, dramaturgija gradi začudnu i značenjski slojevitu konstrukciju predstave koja uspijeva pomaknuti granice upotrebe jezika u kazalištu te pomoći glumačkom ansamblu u ostvarivanju izuzetno sugestivnih uloga.
Nagrada Marul za predstavu u cjelini dodjeljuje se predstaviKaberet tamne zvijezde Zlatka Burića u režiji grupe autora Kabareta tamne zvijezde.
Ovaj multidisciplinarni projekt predstavlja pravi primjer kazališta koje spaja ludičku nepredvidivost i discipliniranu promišljenost. Autorski rukopis kultnog Kugla glumišta uspješno je prilagođen današnjem vremenu ne gubeći nekadašnju cirkusku sjetu unatoč disonantnim tonovima ovovremene stvarnosti. Čitav ansambl predstave jedinstven je u razumijevanju i dosljednjom provođenju šarolikih scenskih zadataka u igri destrukcije koja ne plaši već razgaljuje.
Nagrada Marul za režiju dodjeljuje se Nenni Delmestre, za režiju predstave Kašeta brokava Elvisa Bošnjaka, u produkciji Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu.
Predstava je uspješno naglasila sve i komične i dramske elemente koje je ponudio dramski predložak. Sigurnim vođenjem predanog ansambla te dobrim korištenjem bogate scenografije, redateljica je poigravanjem planovima kao i efektnim kombiniranjem realizma i nadrealističkih momenata, uspjela oživotvoriti svojevrsnu odu gradu Splitu, kakav je bio nekad i kakav je danas.
Nagrade Marul za glumačka ostvarenja dodjeljuju se Miji Biondić za ulogu u predstavi Kabaret tamne zvijezde Zlatka Burića u režiji grupe autora Kabareta tamne zvijezde i Goranu Markoviću za ulogu Tome u predstavi Kašeta brokava Elvisa Bošnjaka i režiji Nenni Delmestre.
Mia Biondić u Kabaretu tamne zvijezde zadivljuje glumačkom fleksibilnošću koja joj omogućuje da od minimalističko dokumentarnog glumačkog stila, trenutaka u kojima gotovo ukida kazališnu iluziju, spretno i neosjetno prelazi u registre kabaretske artificijelnosti.
Goran Marković u ulozi Tome ostvaruje duboko dirljivu gotovo arhetipsku sliku mediteranskog osobenjaka, koji je ujedno glas istine, nadvremena proročka luda. Uz minimalna vanjska sredstva svoju scensku prezentnost Marković postiže najzahtjevnijim glumačkim sredstvom - stapanjem s likom i impostiranjem njegove osnovne note iz koje gradi svaku scensku radnju.
Nagrada Marul za umjetničko ostvarenje dodjeljuje se Umjetničkoj organizaciji Četveroruka i Plesnom centru Puls za autentično promišljanje ambijentalnog teatra u izvedbi projekta Od terora. Od borbe. Od boli. RASPLITANJE. Ambijentalna predstava koja, ciljano odabranim napuštenim i ostavljenim prostorima koji pamte ljudske usude, svoje drugačije noći i dane bolje upitne prošlosti, otvara kronologije sudbina izgubljenih u svijetu iznuđene tišine i osuđene samoće. Autorica i redateljica Marina Petković Liker, sa suradnicima i okupljenim akterima, stvara novu, neponovlju autentičnu verziju dogođenih priča i svjedočenja tamnih tonova, izgubljenih iluzija i bolnih posljedica. Dramu oprosta, samoće, odustajanja i tišine. One sasvim drugačije od derutnih enterijera bivše ambulante splitskog Brodogradlišta gdje je Rasplitanje, na trenutak, bilo zaustavljeno.
Obrazloženje ocjenjivačkog suda Čitatelja Slobodne Dalmacije
Urša Raukar u predstavi Od terora. Od borbe. Od boli. RASPLITANJE. svojom izvedbom precizno skicira i secira društvenu realnost oronulih i napuštenih prostora koji zjape u tišini. Pritom, Raukar uspijeva, primarno kroz verbalni izričaj, prikazati svakodnevnicu života malog čovjeka u njegovoj obiteljskoj čahuri koji trpi pod teretom te iste tišine. Svojim nastupom kroz različite likove različitih dobnih skupina Raukar upečatljivo djeluje na publiku te dočarava trenutnu nemoć pojedinca pred prazninom beživotnih prostora. Ali i pojedinčevu sposobnost za promjenom tih prostora, kako privatnih, tako i javnih. Iz tih razloga žiri čitatelja Slobodne Dalmacije dodjeljuje nagradu za najbolje glumačko ostvarenje na ovim 26. Marulićevim danima Gđi. Urši Raukar.
Ocjene publike
Najvećom prosječnom ocjenom od 4,54 gledatelji 26. Marulićevih dana ocjenili su predstavu Sveto S Tanje Miletić Oručević u izvedbi zeničkog Bosanskog narodnog pozorišta. Drugoplasirana Kašeta brokava (Mali Lear iz Velog Varoša) Elvisa Bošnjaka u izvedbi HNK Split dobila je prosječnu ocjenu 4,36, a treći je autorski projekt Od terora. Od borbe. Od boli. RASPLITANJE. Marine Petković Liker u produkciji Umjetničke organizacije Četveroruka i Plesnog centra Puls 4,27