Što znači autorski projekt? Ili skupno osmišljeno kazalište? Tko su autori? Tko je autor dramskog teksta, ako teksta nema na prvoj probi? Što radi dramaturginja, što redateljica, a što glumac? Kako je biti scenograf ili kostimografkinja u autorskom procesu u kojem se radi “do zadnje”? Kako je skladatelju? Kako producenti projekt s toliko upitnika drže pod kontrolom? Što o svemu tome misli publika? Je li publici uopće važno da nešto nazovemo “autorskim projektom”? Što kad improvizacije trebaju postati strukturirane i naučene scene? Je li istina da pisci nikad ne bi napisali ono što se u autorskim projektima kolektivno osmisli? Zašto od 13 predstava na festivalu hrvatske drame čak na 5 tekst ne potpisuju dramatičke i dramatičari i zašto je prošlogodišnji pobjednik opet - autorski projekt?
Autorski projekt u kazalištu često zvuči kao potpuna umjetnička sloboda koja se doima privlačnom, ali nerijetko postane izazov. Na ovoj tribini otvaramo vrata kreativnog procesa - pričamo o nastanku autorskog projekta, svim njegovim fazama od ideje do premijere, svim preprekama koje nosi rad bez dramskog teksta, kako se ideja razvija kolektivno i kako se producira djelo za koje se još ne zna što je.
Gosti tribine, dramaturzi, redatelji, izvođači, producenti, iz prve ruke govorit će o specifičnosti autorskih projekata te će u razgovoru s publikom, koji će moderirati teatrologinja Višnja Kačić Rogošić, pokušati demistificirati kazališne postupke i alate, te raspodjelu uloga koji se razlikuju od one za klasične dramske predstave nastale po tekstu. Pridružite nam se na tribini i saznajte o autorskim projektima sve što ste uvijek htjeli znati, a niste se usudili pitati.
Gosti:
Romana Brajša, producentica predstave Jimmy Ćorak
Anja Pletikosa, dramaturginja predstave Smrt u Dubrovniku
Romano Nikolić, redatelj predstave Kućica za pse
Edi Ćelić, glumac iz predstave Soft Skills