MAROEVIĆ, Vinko (Split, 16. II. 1956.), hrvatski operni pjevač, tenor. Rođen je u Splitu, a podrijetlom je iz Staroga Grada na Hvaru. Solo-pjevanje je diplomirao na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, u klasi prof. Cynthije Hansell-Bakić. Prije toga završio je tečaj sviranja orgulja na Institutu za crkvenu glazbu u Zagrebu. Diplomirao je i na zagrebačkom Fakultetu strojarstva i brodogradnje.
Debitirao je u Hrvatskom glazbenom zavodu u Zagrebu ulogom Mengone u komičnoj operi Ljekarnik Josepha Haydna (1986.). Studij opernih uloga usavršavao je u Rimu kod prof. Maje Sunare, a jednu sezonu bio je član Opernhausa u Grazu. Na pozornici HNK Split prvi se put pojavio tumačeći ulogu Beppea u operi I Pagliacci R. Leoncavalla (1992.). Nakon toga naredao je čitav niz uloga u operama Verdija: La Traviata (Gastone), Nabucco (Abdallo), Attila (Uldino), Simon Boccanegra (Kapetan), Rigoletto (Borsa), Otello (Roderigo), Don Carlo (Kraljevski glasnik), Falstaff (Fenton), Macbeth (Malcolm), I Vespri Siciliani (Danieli), Ernani (Don Riccardo), Il Trovatore (Ruiz), I Lombardi alla prima crociata (Prior), Aida (Egipatski glasnik), La Forza del destino (Trabuco); Donizettija: Lucia di Lammermoor (Lord Arturo Bucklaw i Normanno); Rossinija: Il Turco in Italia (Albazar); Puccinija: Turandot (Pang), La Bohème (Parpignol), Tosca (Spoletta), Manon Lescaut (Učitelj plesa), Gianni Schicchi (Marco), Madama Butterfly (Goro); Ponchiellija: La Gioconda (Isepo); Bellinija: Norma (Flavio); Boita: Mefistofele (Nereo i Wagner); Bizeta: Carmen (Le Dancaïre); Offenbacha: Orfej u podzemlju (Merkur); Masseneta: Werther (Schmidt); Camillea Saint-Saënsa: Samson et Dalila (Filistejski glasnik); R. Straussa: Salomè (Četvrti Židov); Čajkovskog: Evgenij Onjegin (Triquet); Smetana: Prodana nevjesta (Glavni komedijaš); J. Straussa: Šišmiš (Dr. Blind).
Od domaćeg opernog repertoara pjevao je u operama Zajca: Nikola Šubić Zrinjski (Mehmed Sokolović); Gotovca: Petar Svačić (Knez Velja), Mila Gojsalića (Mujezin); Hatzea: Adel i Mara (Omer); F. Paraća: Judita (Ozija); Tijardovića: Mala Floramye (Mirko i Šjor Dane); Krstičevića: Krvava svadba (Zaručnik), Atlantida (Tarkul); Foretića: Maršal (Jugo).
Maroević je nastupao i kao koncertni pjevač u zemlji i inozemstvu, a posebice se isticao kao interpret djela sakralnog sadržaja, gdje važno mjesto zauzima solistička dionica u Psalmima Velikog tjedna Julija Bajamontija, te pogotovo uloga Evanđelista u oratoriju Muka Gospodina našega Isukrsta po Ivanu Borisa Papandopula, koju je i snimio s Gradskim zborom "Brodosplit". Nastupio je i u oratoriju don Šime Marovića, Križ, čija je praizvedba održana u Dubrovniku 5. prosinca 1997., u franjevačkoj crkvi Samostana male braće.
Program:
Vincenzo Bellini: Ma rendi pur contento, Špiro Boban
Francesco Paolo Tosti: Preghiera, Božo Župić
Blagoje Bersa: Seh duš dan, Antonija Teskera
Franz Schubert: Erlkönig D328, Bože Jurić Pešić
Sergej Rahmanjinov: romansa V molčanji noći tajnoj, Terezija Kusanović
Jakov Gotovac: Selim - beg, Mate Akrap
Antun Dobronić: U prozorju blijedom, Bože Jurić Pešić
Crnačka duhovna Nobody Knows the Trouble l've Seen, aranžman J. Rosamond Johnson, Mate Akrap
Sergej Rahmanjinov: romansa Nje poj krasavica pri mnje, Antonija Teskera
Josip Hatze: Lađa u noći, Terezija Kusanović
Alessandro Stradella: Pieta Signore, Vinko Maroević
Josip Hatze: Serenada, Ivica Čikeš