Maštoviti zaplet drame slijedi dvije priče različitih žanrova s istim glumcima koji se, zavisno o pripovjedačevoj perspektivi, brzo izmjenjuju u različitim ulogama. Priča o ženi koja nakon pogibije sina odluta u prostore samoće isprepleće se s onom o glumcu koji, prerušen u svećenika, treba razotkriti zlodjela opasnog mafijaša. Vješto balansirajući na granici između stvarnosti i iluzije, Matišić u Balonu, kao i u drugim svojim dramama nastalim u zadnjih dvadesetak godina, ostvaruje začudan spoj emotivnog, društveno-kritičkog i crnohumornog dovodeći u pitanje i samu svrhu kazališta, percepciju kazališnih žanrova kakvih ih poznajemo i njihovu upitnu mogućnost djelovanja na suvremenog gledatelja. Drama, komedija karaktera, komedija zabune, melodrama, pučko kazalište žanrovi su koji se izmenjuju u predstavi stvarajući istovremeno koherentno kazališni događaj koji na kraju predstave stavlja gledatelja u sućutnu poziciju kako za glavnu junakinju tako i za kazalište samo.
Osim redatelja Zorana Mužića autorski tim predstave čine scenograf John Čolak, kostimografkinja Najda Bauk te sam autor drame Mate Matišić koji je skladao scensku glazbu.