Bellinijeva Norma opera je iznimne lirske i dramatične ljepote. Ovim belkantističkim remek-djelom klasične mirnoće ispod koje kuljaju najsnažnije strasti, Vincenzo Bellini dosegao je vrhunac svog razvoja. Pozadina na kojoj se odvija drama ljubavi i izdaje borba je za slobodu Galije od rimskih zavojevača. Moćna druidska svećenica Norma (Daniela Schillaci) vodi svoj narod u pobuni protiv Rimljana. Pollione, rimski prokonzul (Bože Jurić Pešić) s kojim Norma ima dvoje djece, sada ljubi mladu hramsku svećenicu Adalgisu (Antonija Teskera). Očajna Norma prevarena je od voljenog muškarca zbog kojeg je prekršila zavjet nevinosti. Kazna koju će joj za to izreći vlastiti sunarodnjaci samo je jedna - smrt. Očajna, planira žrtvovati se u lomači, a prije toga svojom rukom ubiti djecu. U posljednjem trenutku Pollione shvaća da, nakon svega, ipak voli Normu i njih dvoje zajedno odlaze na pogrebnu lomaču. Sama Bellinijeva glazba je zadivljujuća je to kombinacija belkanta i teških, dramatskih trenutaka. Najpoznatija arija svakako je jedinstvena arija Casta Diva, ali čitava opera obiluje istinskim muzičkim draguljima.
Po riječima dirigenta Pirollija „likove Norme odlikuje iznimna psihološka slojevitost likova neviđena u dotadašnjim opernim djelima. Može se reći da time Bellini tako otvara vrata opernog romantizma.“ Redatelj Romanowski naglašava kako se zbog toga pred pjevačima postavljaju veliki zadaci koji nisu samo vokalni nego i glumački. „U ovoj se operi pojavljuju dvije razine. Na jednoj su individualne sudbine troje protagonista, a na drugoj društvo. Rimska civilizacija i način života susreću se s arhaično magijskim društvenim poretkom Gala. Norma, kći druidskoga svećenika Orovesa, ima moć nad muškarcima, oni joj se dive, štuju je i nje se boje. Njen je konflikt stoga nerješiv. Ona, svećenica kojoj je svaki ljubavni odnos zabranjen, voli jednoga muškarca. Još gore: ona ljubi neprijatelja.“ „Zadovoljna sam da ponovo imam priliku raditi u splitskom kazalištu u kojem sam u posljednje dvije i po godine ostvarila niz dragih mi uloga, ovaj put s ulogom za koju vjerujem kako je najteža sopranska uloga ikad napisana. Dodatnu odgovornost osjećam jer sam i sam iz Catanije kao i Bellini“ naglasila je Daniela Schillaci.
Osim navedenih protagonista u nekim od predstojećih repriznih izvedbi ulogu Orovesea tumačit će bas Mate Akrap, u ulozi Clotilde izmjenjivat će se Marija Buzdovačić Peručić i Ivona Bosančić Lasić, a ulogu Flavija tumačit će Vinko Maroević i Špiro Boban. Autorski tim osim dirigenta Pirollija i redatelja i scenografa Christiana Romanowskog čine kostimografkinje Dženiza Pecotić i Sanja Jureško, zborovođa i asistent dirigenta je Frane Kuss, a oblikovatelj svjetla je Srđan Barbarić. Nakon premijere u subotu 9. veljače koja započinje u 20 sati, prve reprizne izvedbe na programu su 11, 14, 16, te 26. i 28. veljače.