Carlo Goldoni, reformator talijanske commedia dell' arte, u 18. je stoljeću napisao komediju o mladoj krčmarici Mirandolini koja vješto balansira između brojnih udvarača koji je obilaze. Suvremeni austrijski dramatičar Peter Turrini (1944) Goldonijevoj Krčmarici pristupio je iz današnjeg vremena i raskošni mediteranski izričaj ogolio, sveo ga na svijet suvremenog kapitalizma. „Moj komad prikazuje vezu između ljubavi i ekonomije“, zapisao je Turrini. „Turrinijeva Gazdarica je modernija, kod njega su stvari jednostavne - sve je sex & drugs & rock & roll. Goldonijevu ideju o ljubavi koja sve pobjeđuje zamijenio je tezom da vulgarni kapitalizam sve proždire“, kaže renomirani redatelj Samo M. Strelec. „Predstava nas navodi da razmišljamo o turizmu koji za sobom povlači pohlepu za novcem. O pohlepi koja za sobom povlači podvaljivanje jeftine hrane, pića i seksa pod tobožnju autentičnost, o položaju žene u takvom društvu, koje je promatra isključivo kroz njezinu ženskost ili ženstvenost“, kaže Petra Kovačić Botić koja tumači ulogu gazdarice/krčmarice Mirandoline.
Radnja Turrinijeve Gazdarice događa se na gradilištu, na baušteli pa je i najavna medijska konferencija upriličena u radionicama splitskog kazališta, pokraj pozornice na kojoj će se igrati predstava. „Presicu smo organizirali u ovakvom ambijentu, nismo htjeli ići u pozlaćeni prostor kazališnog foyera, ova atmosfera korespondira s onim što ćemo vidjeti u predstavi“, započeo je ravnatelj Dramskog programa 69. Splitskog ljeta Ivan Plazibat. „To je rohbau estetika betonjare, nedovršenog zdanja apartmana koji se na kraju pokazuje kao iluzija. Ideja redatelja Same M. Streleca bila je suvremena predstava o srazu ljubavi i novca, kapitala u 21. stoljeću, u svijetu kojim vladaju novac i muškarci.“
“Mirandolina je dobro poznat motiv, skoro mit, svi znamo da je to žena koja dobro upravlja muškarcima. Scena je gotovo gola, težište je na glumcima i njihovoj igri. Jako me veseli mogućnost da radim sa sedam predanih glumaca i glumica“, naglasio je redatelj i scenograf predstave Samo M. Strelec.
Glumica Petra Kovačić Botić je Mirandolina, gazdarica u istoimenoj predstavi: „Svoju sam Mirandolinu željela odmaknuti od tog mita isključivo koketne žene koja uživa u zavođenju svojih gostiju. Nju najviše smeta muškarac koji je potcjenjuje samo zbog toga što je žena, objektivizacija žene koju svakodnevno susrećemo u današnjim medijima. Splitsko ljeto redovito inzistira na ambijentalnosti predstava. Ovdje smo stavljeni u ambijent gradilišta. Vjerujem da će publika u tom zveckanju vilica i časa, prevladavajućem mirisu pečenjare, ćevapa i seksa koji se može kupiti, prepoznati i današnji Split.“
„Glumac je uvijek radostan kad ima priliku raditi s maštovitim redateljem koji poštuje glumčevu intuiciju i slobodu. Lik kojeg igram pun je iznenađenja, tipična je to priča čovjeka kojeg je život prinudio da se snalazi. Lukav je, inteligentan i šarmantan, a i seljačina kad zatreba. Uz Mirandolinu je to jedini iskreni lik u ovoj drami koji ima puno zaštitnih oklopa na sebi“, rekao je Pere Eranović koji tumači ulogu konobara Fabrizia.
Duje Grubišić, u predstavi vitez di Rippafratta: „Ripafratta naočigled odbija Mirandolininu ljubav. No, u njemu ima možda najviše ljubavi koja se ne vidi dok se, na kraju predstave, ne otvori.“ Ulogu siromašnog plemića, markiza di Albafiorita tumači Mijo Juišić: „Albafiorita, kao i grof di Forlinpolopi kojeg igra kolega Donat Zeko, bori se za naklonost Mirandoline, svaki iz nekih svojih poriva. Sve to završi fijaskom.“
Autorski tim predstave, pored redatelja i scenografa Streleca, čine kostimografkinja Sanja Jureško, asistentica scenografa Tina Vukasović Đaković, oblikovatelji svjetla i tona Srđan Barbarić i Tomislav Marković. Nakon reprize 9. kolovoza reprizne su predstave na programu 69. Splitskog ljeta 11., 12. i 14. kolovoza u 21h.