„Kad smo stavljali u program dramatizaciju romana Okretište, nismo ni sanjali da će dobiti nagradu meša Selimović, jednu od najvažnijih na ovim prostorima“, naglasio je intendant Srećko Šestan na početku konferencije za medije održanoj u HNK Split. Autor Damir Karakaš: „Drago mi je što se moj tekst postavlja u Splitu, koji je i moj grad, nakon što su mi tekstovi igrani u kazalištima od Južne Amerike do Njemačke do gotovo svih teatara u Hrvatskoj. Po meni, ovo kazalište ima jedan od najboljih ansambala u zemlji, mnoge glumce poznajem budući da sam živio u ovom gradu a sad vidim da dolazi jedan novi val sjajnih mladih glumica i glumaca. U pisanju ovog romana držao sam se nekih savjeta meni formativnog bitnog pisca Meše Selimovića, po kojem se zove regionalna nagrada koju sam dobio, kako pisac nakon traumatičnih događaja ne treba žuriti i treba doći do neke opće emocije. U tom smislu ovo nije, zapravo, roman niti predstava o meni nego o nama. Ovo je gotovo kršćanski roman jer je, između ostalog, i roman o osveti i oprostu.“
„Moj prvi impuls nakon što sam pročitao roman, a prije nego sam znao da ću doboto priliku da ga postavljam na scenu, kako se radi o izuzetno potentnom ali ujedno i vrli kompleksnom kazališnom i filmskom materijalu“, rekao je redatelj Dino Mustafić. „Ozbiljan redateljski i glumački izazov ovdje je kako jedan unutrašnji svijet, lomljiv i fragilan, transponirati na pozornicu. U tom, za mene najvećem izazovu, imao sam pomoć u sjajnoj dramatizaciji i adaptaciji koju je napravio Darko Lukić, zajedno s Marinom Vujčić s kojom sam radio na dramaturgiji predstave. Ovaj roman ima čitavu paletu tema i podtema i jedan izuzetno aktualan kontekst, a to je fenomen nasilja s kojim smo mi danas suočeni na različitim razinama, od intimne do društvene. Kao pojedinci često smo pred dilemom kako s tim živjeti, kako kao žrtva tome se suprotstaviti, naći volje za život, preko toga preći, oprostiti ili se suprotstaviti. To je aktualno, egzistencijalno pitanje, s obzirom da živimo u vrlo nasilnom okruženju. Motivi za to nasilje mogu biti socijalni, politički, porodični, lokalni. Najveća vrijednost ovog romana, koju smo željeli istaknuti i u našoj predstavi, je da ne arbitrira, da ne nudi definitvne odgovore, već dovodi u pitanje, budi sumnju, preispituje. To je, čini mi se, i najveća vrijednost predstave. Nadam se da će predstava s publiko komunicirati na više nivoa i da će Okretište imati lijep scenski život, da će, upravo radi osobne i umjetničke osobnosti Damira Karakaša, intrigirati širi, hrvatski i regionalni, kulturni prostor.“
„Prvi moj dojam o Okretištu, dok još nisam znao da ću ga dramatizirati, je to da je to ljekovit roman. Damir pokazuje kako je moguće da jednu strašnu traumu nadrasti, ne tako da je zaboravimo, pravimo se da ne postoji, već da je prihvatimo kao dio svog identiteta, živimo s njom, ne zbog nje nego unatoč nje. Trenutak kad se odreknemo traume znači da smo ozdravili, da više nismo zarobljeni u traumatskom iskustvu. Teško mi je u svjetskoj literaturi naći roman koji to tako dobro pokazuje.“
Dramaturginja predstave Marina Vujčić: „Bilo mi je jako važno da se damirov jezik, zbog kojeg on i je tako veliki pisac, čuje u predstavi, i neke od mojih najvažnijih dramaturških intervencija su bile u tome da i sam roman, na neki način, postane lik u predstavi. Roman je, uvjetno rečeno, osveta počiniteljima tog brutalnog napada i naš, literarni i kazališni način, način borbe protiv nasilja u društvu. Ovo je priča o svima nama, svako od nas može sutra biti dočekan u mraku, bilo zbog svog stava, identiteta ili ni zbog čega“.
„Prvi dojam po čitanju teksta bio mi je da se radi o filmskom scenariju i glumački je izazov bio kako sa što manje glumačkih sredstava pokazati što više. Vjerujem da ćemo dobiti jednu punokrvnu predstavu u punom smislu riječi. Volio bih da je vidi što više ljudi. Iako može na prvu izgledati čudno jednu ovakvu predstavu davati u adventsko vrijeme, ona se primarno bavi temom oprosta, a i sam damir kaže kako mu je namjera bila napisati ljudski, kršćanski roman“, rekao je glumac Mijo Jurišić koji tumači glavnu ulogu Damira.
Tamara Obrovac, autorica glazbe: „Roman je višeslojan i počiva na istinitosti iskaza i na hrabrosti autora da pokaže tankoćutnosti koje svi u sebi nsoimo i preko njih pokaže arhetip oprosta, odnosa prema sebi i unutrašnjih komešanja svakog od nas. Za mene, u kreiranju scenske glazbe važno je bilo sačuvati tu istinitost i arhetipskost, most između izvora, zavičaja i onog urbanog koji je Damir sjajno napravio u romanu. Dino je majstor promjene atmosfere, promjene scene i glazba funkcionira tako da to podupire. Živa glazbena izvedba sjajnog gitariste Gorana Cetinića Koče tu je istovremeno i popratni element snimljene glazbe i kao transcedencija u promjenama koje se događaju na sceni.“
„Damirova supruga Mitra, koju ulogu tumačim na sceni, za mene je element balansa, veze s realnošću i velike snage. Damir, iako fizički tu, u velikom je problemu te mentalno i duševno odsutan. U tom smislu je ovo za mene i jedna velika priča o ljubavi“, kazala je glumica Petra kovačić Botić.
Protagonisti predstave su: Mijo Jurišić, Petra Kovačić Botić, Ana Marija Veselčić, Nenad Srdelić, Arijana Čulina, Tajana Jovanović, Pere Eranović, Anastasija Jankovska, Filip Radoš i Luka Čerjan. Glazbu Tamare Obrovac na sceni izvode Pere Eranović i Goran Cetinić Koča. Pored redatelja Dine Mustafića autorski tim predstave čine: dramaturginja Marina Vujčić, scenograf Dragutin Broz, kostimografkinja Maja Peruzović, skladateljica Tamara Obrovac, Alen Čelić zadužen je za scenski pokret, a oblikovatelji svjetla i tona su Srđan Barbarić i Tomislav Luetić.
Nakon premijere 8. prosinca Okretište će u prosincu na sceni HNK Split igrati 9. i 10. prosinca.