Međunarodnu karijeru započeo je sedamdesetih godina. Ravnao je inozemnim ansamblima značajne reputacije: Nürnberškom filharmonijom, Orkestrom Teatra Kirov u Lenjingradu, Orkestrom Boljšoj teatra u Moskvi, Državne opere u Beču, u Parizu s ORF orkestrom, u Državnoj operi u Hamburgu, orkestrima opernih kuća u Zürichu i filharmonijama u Grazu gdje je deset godina bio šef dirigent te Orkestrom Teatra La Fenice u Veneciji. U Grazu je postavio integralnu verziju tetralogije Prsten Niebelunga R. Wagnera na kojoj je radio četiri godine. Izvedbe su proglašene glazbenim događajem, a austrijska televizija prvi put snima cjelokupnu izvedbu jedne tetralogije. Nakon toga maestru Barezi stižu brojni pozivi iz inozemstva.
U milanskoj Scali ravna izvedbama Wagnerovih Parsifala, Walküre, Siegfrieda i Sumraka bogova, Beethovenova Fidelija, Puccinijeve Manon Lescaut, Toscu (u novom kritičkom izdanju) i La Boheme. U okviru proslave stote obljetnice smrti Giuseppea Verdija uz maestra Mutija postavio je Trubadura. Od 1995. godine djeluje kao stalni gost dirigent u Nizozemskoj nacionalnoj operi gdje je ravnao nizom produkcija: Verdijevom Aidom i Moći sudbine, Puccinijevom Manon Lescaut, Janačekovom Katjom Kabanovom, Schönbergovim Iščekivanjem, Bartokóvim Dvorcem Modrobradog. Njegova postava najnovijeg djela priznatog suvremenog skladatelja Petera Oetwesa Tri sestre bila je prva izvedba tog djela u Nizozemskoj. Proglašena je najboljom izvedbom u cjelini jednog opernog djela u Nizozemskoj u posljednjih deset godina, a novinari su napisali da taj događaj ispisuje povijest opere na završetku 20. stoljeća.
Dobitnik je velikog broja nagrada i priznanja od kojih valja istaknuti nagradu koja nosi ime austrijskog baroknog skladatelja Johanna Josepha Fuxa. Nagradu je dobio kao prvi dobitnik odmah po njenom ustanovljavanju a dodijeljena mu je za zasluge na području glazbene umjetnosti u Austriji. Nagradu grada Graza dobio je za rad s FIlharmonijom i Operom , a u Hrvatskoj dobio je sve značajnije nagrade za glazbeno djelovanje, kao: Vladimir Nazor, Milka Trnina, Judita (tri puta), Josip Slavenski i mnoge druge.
Splitska će publika pamtiti brojne velike operne predstave i koncerte, primjerice operu G. Rossinija Turčin u Italiji koja je nagrađena Nagradom Hrvatskog glumišta glumišta kao najbolja operna predstava u Hrvatskoj, Offenbachovu operetu Orfej u podzemlju, praizvedbu Verdijeve opere Attila, Aida, Nabucco, Sicilijanske večernje, hrvatsku praizvedbu Boitove opere Mefistofele, premijeru Ere s onoga svijeta, danas najdugovječnije predstave ovog kazališta. Posvećen je bio velikim i dobro poznatim naslovima u kojima je uvijek pronalazio izazov autentičnog tumačenja ali nas je i obrazovao otkrivajući nam, u Hrvatskoj rijeđe izvođene, naslove kao što su Oedipus rex i Simfoniju psalama Stravinskog, Ponchiellijevu Giocondu, Vespri della beata vergine Monteverdija. Ravnao je praizvedbom opere Frane Paraća Judita, izvedbom oratorija don Šime Marovića Staro groblje na Sustipanu, Gotovčevog Stanca, Gluckova Orfeja i mnogih drugih.
Posvećenost maestra Nikše Bareze umjetnosti glazbe prelijevala se na glazbene ansamble kojima je ravnao a prisustvovati tim glazbenim svečanostima u svojstvu slušatelja bila je velika privilegija u kojoj smo imali sreću i čast uživati.
Hvala Vam na tome, poštovani i dragi Maestro!