34. MD

Nagrada Marin Držić. Hrvatska drama 2022. / 2023.
Ostalo

Nagrada Marin Držić. Hrvatska drama 2022. / 2023.

Predstavljanje dramskih zbornika Nagrade Marin Držić za 2022. i 2023. godinu.

Nagrada Marin Držić. Hrvatska drama 2022. / 2023.

Dramski zbornik Nagrada Marin Držić. Hrvatska drama 2022. sadrži šest dramskih djela nagrađenih na natječaju Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske “Marin Držić” za 2022. godinu.
Prvonagrađena drama Žena himna Davora Špišića zrela je, dramaturški vješta i inovativno izgrađena biografska drama o Pauli Preradović, hrvatskoj pjesnikinji i književnici, unuci Petra Preradovića, koja je zapamćena kao autorica austrijske himne.
Drugu nagradu ravnopravno dijele Edi Matić i Espi Tomičić.
Dramski tekst Vulnera urbis, vulnera orbis (Rane grada, rane svijeta) Edija Matića vraća se u ratne devedesete i u prostore grada Splita te rastvara traume i zločine iz prošlosti kakvima se hrvatska dramska književnost dosad rjeđe bavila. Ples na broju 60 Espija Tomičića dirljiva je, intimistička, poetska drama o toplom odnosu punom ljubavi i razumijevanja između bake i unuka.
Treću nagradu ravnopravno dijele Katja Grcić, Hana Konsa i Ana Maras Harmander.
U fokusu dramskoga teksta Katje Grcić Prema podacima: Druga životne su ispovijesti triju žena podosta različitoga psihofizičkoga i socijalnointelektualnoga habitusa s naglaskom na njihove ljubavne odnose i iskustva u životnoj zajednici s muškarcima. Ostanak je uznemirujuća i potresna drama u kojoj Hana Konsa rastvara uzroke duboke traume koju dvoje protagonista nose od najranijega djetinjstva. Jesmo li ono što želimo postati ili nas određuje to od koga smo postali – temeljno je pitanje drame Nemaš samo ti ekskluzivu na patnju Ane Maras Harmander.

Dramski zbornik Nagrada Marin Držić. Hrvatska drama 2023. sadrži šest dramskih djela nagrađenih na natječaju Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske “Marin Držić” za 2023. godinu.
Prvonagrađena drama Tuđe topline Espija Tomičića komorna je, poetska drama za tri lika koja minuciozno i s kirurškom preciznošću, a istodobno vulkanski emotivno secira početak, trajanje i kraj ljubavnog odnosa između Njega i Nje.
Drugu nagradu ravnopravno dijele Lucija Marković i Antonela Tošić.
U drami 75 godina i Allah nije prozborio ni riječ Lucije Marković algoritmi autoricu dovode do potresnih svjedočanstava i strašnih slika rata u Gazi. Putujemo s njom kroz postove ljudi koji se svađaju oko države i Boga, pratimo dramatične sudbine i postajemo svjesni da nas “zakonitost svijeta u kojem živimo neće pustiti da mislimo o njima stalno”. Bolna djeca u cvijeću Antonele Tošić drama je koja kao formu bira sve prisutniji trend mlađe generacije suvremenog društva, a koji je sve naglašeniji i u dramskome pismu: instagramsku komunikaciju.
Treću nagradu ravnopravno dijele Nina Horvat, Matej Opolcer i Dorotea Šušak.
Delikatna dvojba između samoće i veze, i traženja osobe koja bi mogla razbiti osamljenost pogonsko je gorivo drame Nine Horvat Krivi spoj. Drama Mateja Opolcera Tigrice govori o mladim ljudima sa željama koje nemaju nikakvu potporu unutar njih samih da se realiziraju, stiješnjeni strahovima, učmalošću provincije, svedeni su na život koji počinje subotom i završava u ranim jutarnjim satima nedjelje. U dramskome tekstu Trenutak prije – poslije (ili Djeca odlaze nepomućenih očiju) Dorotea Šušak zapitana je nad svrhovitošću i osnovanošću civilizacije koja vlastitu djecu neprekidno i bezuvjetno pretvara u nevine žrtve.