34. MD

Leda
Drama

Leda

U jednoj noći koju bilježi drama govorilo se mnogo o politici i slikarstvu i još više je toga ostalo nedorečeno u krležijanskoj potrebi da se upravo u jednoj noći obuhvati svijet i ispiše njegova tragičnost. Od tada se svijet nije mnogo promijenio, pukotine, prorezi ili rane su postale možda uočljivije, mjera tragičnosti slična ili ista.

Leda

U jednoj noći koju bilježi drama govorilo se mnogo o politici i slikarstvu i još više je toga ostalo nedorečeno u krležijanskoj potrebi da se upravo u jednoj noći obuhvati svijet i ispiše njegova tragičnost. Od tada se svijet nije mnogo promijenio, pukotine, prorezi ili rane su postale možda uočljivije, mjera tragičnosti slična ili ista.

Očekuje li netko od ove predstave decentnog i školski urednog Krležu, ne treba ni dolaziti, jer kritika je već istaknula: “crnogorsko-hrvatska 'Leda' je predstava koja će teško zadovoljiti zagrižene ljubitelje Krleže“. I ne samo to: “Umjesto čistog teksta, redateljica i dramaturginja odlučile u se za, u odnosu na tradiciju salonske estetike i 'vjernog' insceniranja glembajevskog ciklusa, iskrivljenu sliku emocija i stanja Krležinih antijunaka, ispravno negirajući svaku objektivnost ili istinitost njegovih opisa agramerskog društva između svjetskih ratova... Dominacija i manipulacija, bez obzira jesi li vaginalne, falusne, financijske, artističke ili intelektualne, čine perverzan mehanizam koji 'Leda' pokazuje bolje od svojih parnjaka u trilogiji.“ (Igor Ružić). Otuda i zaključak da “u recentnom nizu regionalnih inscenacija Krleže, od Brezovca, preko Taufera, Markovića i Buljana, ova 'Leda' stoji u gornjem domu po širini zahvata i autorskoj invenciji.“

Redateljica Anica Tomić

Dramaturginja Jelena Kovačić

Kostimografkinja Doris Kristić

Glazba Frano Đurović

Izbor glazbe i scenografija Anica Tomić i Jelena Kovačić

Oblikovanje rasvjete Milan Kovačević

Jezična savjetnica Đurđa Škavić

Klara Ksenija Marinković

Melita Nataša Dorčić

Vitez Oliver Urban Srđan Grahovac

Aurel Dejan Ivanić

Klanfar Mirko Vlahović