Kompleksni svijet metafizičkog, mističkog Selimovićeva romana Derviš i smrt, čas svođenja računa sa životom i svijetom u kojem suštinska pitanja i odgovori uvijek ostaju nedohvatni, u baletni libreto pretočio je Sašo Dimoski. „Glavna se intervencija - u odnosu na Selimovićev roman - odnosi na uvođenje drugog i trećeg lika koji se u radnju uvode materijaliziranjem duše samoga protagonista, derviša Ahmeda Nurudina. Ova trijada - derviš, njegova duša, smrt - osnova je, temelj na kojemu se izgrađuju međusobni odnosi svih likova u libretu“, objasnio je u povodu premijere libretist Dimoski. Koreograf Kirov rekao je: „Derviš je simbol –simbol duše koja transcendira sve geografske i religijske i uopće, sve vanjske odrednice koje su nam nametnute rođenjem i bivanjem u određenom prostoru. Svojom koreografijom pokušavam zaroniti iza toga, u podsvjesno, u potragu za ljudskom biti. Bilo je zanimljivo postaviti tezu - koliko nas pripadanje nekom i nečemu, prostoru, vremenu, osobi, običaju... oslobađa, a koliko nas zarobljava, koliko nas ono čime smo određeni izvan nas zapravo gura, odvaja od onoga što želimo biti i što je naša bit.“
Predstava je tijekom prošle godine s velikim uspjehom gostovala na festivalu Sarajevska zima, te na Dubrovačkim ljetnim igrama kao prvo gostovanje splitskog baleta na festivalu.