Sačinjen je na temelju Hoffmannove priče Der Sandmann, prepune nadrealnih tonova i tragičnog završetka, ali to Delibesa nije smetalo da je francuskoj publici predstavi u zabavnoj te verziji prepunoj plesnih travestija i glazbenih egzotičnosti. U radnji koja se vrti oko “lijepa kao lutka“ svjetonazorske paradigme, čija raširenost danas zacijelo nije manja nego što je bila nekad, zbivaju se klasični zaljubljenički zapleti i obrati, pa će se čas mlada Swanilda pretvarati u Coppeliju, a onda zaručnik Franz zaljubljivati čas u jednu, čas u drugu, sve do sveopćeg sretnog svadbenog završetka. Urnebesni zaplet prate i glazbene vratolomije izražene brojnim folklornim plesovima poput mazurke i čardaša u prvom činu, ili mehaničkog lutkastog valcera koji oponaša plesni automat u drugom činu.
Sve u svemu, pravi baletni izazov za koreografa poput Aivarsa Leimanisa čiju nedavnu maštovitu koreografiju Adamova Gusara još uvijek oduševljeno dočekujemo na splitskoj pozornici.