Maestro Ivo Lipanović ravna tradicionalnim Božićnim koncertom Zbora i Orkestra HNK Split, na kojem nastupaju četiri tenora: Vladimir Garić, Marko Pecotić, Đani Stipaničev i Marko Škugor, te gitarist Goran Listeš. Na programu su djela Čajkovskoga i Rodriga te popularne božićne pjesme koje će publiku uvesti u najsvečanije doba godine.
IZ PROGRAMA:
Petar Iljič Čajkovski (1840.-1893.) bio je uistinu svestran skladatelj, podjednako dobro osjećajući glazbenu scenu i koncertnu pozornicu i ostavljajući glasovita remek-djela na različitim područjima. Spajajući u svom opusu elemente ruskog nacionalnog stila i zapadnjačkog, akademskog pristupa kompoziciji, te tijekom života, a i nakon smrti, različito kritički ocrtavan i prihvaćan, do danas je jedan od najizvođenijih skladatelja, univerzalno prepoznat kao jedan od najvećih predstavnika romantizma i veliki glazbeni inovator koji je unaprijedio sva područja glazbe kojima se bavio.Prvi od svoja tri slavna baleta, Labuđe jezero op. 20 (Trnoružica i Orašar uslijedit će tek kasnije), piše 1875. i 1876. prema narudžbi Boljšoj teatra. Praksa je bila da se baletna glazba naručuje od „kućnih“ kazališnih skladatelja, koji su znali kako praktično odgovoriti na zahtjeve koreografa i plesača, ali nisu imali visoke umjetničke glazbene ambicije. No, Čajkovski nije razmišljao kao plesač, nego kao skladatelj, skladajući kompleksnu, sofisticiranu partituru, koju su doduše mnogi prvi plesači smatrali teškom za plesanje, ali koja na nov način koncipira baletnu glazbu, dajući joj visoku umjetničku vrijednost, s bogatom inovativnom orkestracijom, majstorski skladanim melodijama, dansante, koje odgovaraju psihologiji pokreta,dojmljivim temama koje prate likove i transformiraju se tijekom protoka radnje, ostvarujući kontinuitet i objedinjenost glazbe dotada neviđen u baletnoj glazbi konvencionalno građenoj od mnogih malih odjeljaka.
Premda sam klavirist, a ne gitarist, skladatelj Joaquin Rodrigo (1901.-1999.) bio je duboko uronjen u španjolsku glazbenu tradiciju, ostavivši za španjolski nacionalni instrument gitaru niz od četrdesetak djela. Njegov skladateljski jezik, premda se oblikovao u prvim desetljećima dvadesetog stoljeća, odjekuje ritmovima i melodijama španjolskog Zlatnog doba, noseći prepoznatljivu notu melankolije za udaljenom prošlosti. Najznačajniji u cjelokupnom Rodrigovom opusu je Concierto de Aranjuez, koji od prvih izvedbi postaje zaštitnim znakom španjolske glazbe i jednim od vrhunaca gitarističke literature uopće. Nastao je na poticaj gitarista Regina Sainza de al Maze, koji ga je i praizveo 1940. u Barceloni. Stilski, u Conciertu de Aranjuez, Rodrigo svojim elegantnim melodijama, melankoličnim ukrasima, raskoši boja, skladom i simetrijom... sasvim ostaje izvan tadašnjih avangardnih glazbenih trendova, tražeći svježinu i inovativnost u izvorima španjolske tradicije. (Zrinka Matić)
Program:
Petar Iljič Čajkovski: Suita iz baleta LABUĐE JEZERO
Scena (Tema labuda) – Valcer - Ples malih labudova – Scena – Finale: Allegro agitato
Joaquin Rodrigo: CONCIERTO DE ARANJUEZ za gitaru i orkestar
Allegro, ma non troppo – Adagio – Allegro gentile
Georg Friedrich Händel / Tonći Ćićerić: JOY TO THE WORLD
Cesar Franck / Osias Wilenski: PANIS ANGELICUS
Fermin Maria Alvarez / Tonći Ćićerić: PREGARIA
Jose Feliciano / Tonći Ćićerić: FELIZ NAVIDAD
Karl Jenkins: BENEDICTUS
Đelo Jusić: OČE NAŠ
Christopher Tin: BABA YETU
John Francis Wade / Osias Wilenski: ADESTE FIDELES
Adolph Adam / William Ryden: CANTIQUE DE NOEL
Irving Berlin / Tonći Ćićerić: WHITE CHRISTMAS
John Lennon / Tonći Ćićerić: HAPPY XMAS (WAR IS OVER)
O izvođačima:
Gitarist Goran Listeš profesor je gitare na Umjetničkoj akademiji u rodnom Splitu. Diplomirao je na Muzičkoj Akademiji u Zagrebu i na Hochschule für Musik u Grazu. Pobjednik je mnogih uglednih međuarodnih natjecanja. Nastupao je na brojnim međunarodnim festivalima i koncertnim podijima u Belgiji, Italiji, Španjolskoj, Kubi, Njemačkoj, Grčkoj, Poljskoj, Austriji i drugim zemljama, uključujući i nastupe u poznatim dvoranama: Wigmore Hall u Londonu, pariškoj Radio France Auditorium i znamenitoj moskovskoj dvorani Čajkovskog. Također se pojavljuje kao solist sa orkestrima Češke filharmonije, Zagrebačke filharmonije, orkestrom Splitske opere, s Madridskim orkestrom, Talijanskim komornim orkestrom „Solisti Aquilani te Belgijskim komornim orkestrom I Fiamminghi. Član je Zagrebačkog gitarskog tria, Talijanskog gitarskog dua i Talijanskog gitarskog kvarteta Leonardo s kojima vrlo često nastupa. Sa Zagrebačkim gitarskim triom dobitnik je niza značajnih priznanja. Osim što je redoviti profesor gitare na Splitskoj Umjetničkoj Akademiji, gost je profesor na Konzervatoriju u Monopoliju (Italija) te održava majstorske tečajeve u Austriji, Italiji, Njemačkoj i Hrvatskoj.
Četiri tenora (Đani Stipaničev, Marko Škugor, Vladimir Garić i Marko Pecotić) svoj su prvi nastup imali u travnju 2016. kao gosti na koncertu klapama u Lisinskom. Nakon tog koncerta postali su prava atrakcija profinjenog glazbenog izričaja kojeg je publika itekako željna. Svi njihovi koncerti rasprodani su, a izdvajaju se sjajni nastupi na Platou Gradec, Zagreb i posebno koncert u riječkom HNK Ivana pl. Zajca.
Publiku oduševljavaju izvedbama opernih arija, kancona i evergreen, te popularnih domaćih standarda.