Strast i ljubav ključne su riječi koje označavaju oba baletna djela, te ujedno osjećaji koji prožimaju i značajno obilježavaju čitav opus Thieryja Malandaina, cijenjenog i višestruko nagrađivanog francuskog koreografa, osnivača i voditelja Centre Choreographique National - Ballet Biarritz, prvog koreografskog centra za klasični balet u francuskom gradu Biarritzu. U nizu priznanja za njegov umjetnički rad, imenovanje u koreografsku sekciju Francuske akademije (Académie des Beaux-Arts) samo je kruna impresivne umjetničke karijere.
Mozart à 2 prvi je dio baletnog diptiha čiji je glazbeni temelj nekoliko stranica iz Mozartovih klavirskih koncerata. Bal, mjesto kao stvoreno za slavlje ljubavi, postaje mjesto osamljenosti u trenutku spoznaje kako ljubav nije vječna. Kroz ples pet parova, ovo se djelo bavi promjenjivom fizionomijom ljubavi, osjećaja koji se ponekad može mjeriti osjećajima tuge, praznine i napuštenosti. Komad je praizvela Compagnie Temps Présent 1997. u Saint-Etienne-u.
Prolaznost ljubavi istražuje i drugi komad ove baletne večeri, nazvan Don Juan. Najpoznatiji literarni zavodnik pažljivo pleše na granici ljubavi i smrti u lovu na trenutke jednokratnog zadovoljstva. Za razliku od suptilnosti Mozarta... Don Juan je pun nezasitne energije. Po prvi put postavljen u Biarritzu na Gluckovu glazbu, balet se bavi likom Don Juana, rođenog u vrijeme španjolskog Zlatnog doba. Svaka žena za njega bila je objekt zavođenja. Blizak commediji dell’arte, smatrali su ga slobodnim misliocem, melankoličnim ženskarom u potrazi za absolutnim. Sam Thiery Malandaine kaže: „Za mene on je mistik koji, umjesto da nalazi ispunjenje u nečem jedinstvenom i postojanom, neprestano juri kako bi uživao u svemu, u mnoštvu. Čovjek od akcije koji se hrani isključivo trenucima provedenim uz tuđe tijelo. Senzualnost je za njega način upoznavanja vječnosti koji obitava u njemu samome i nigdje drugdje. Ne zaustavlja se sve dok ga Zapovjednikova ruka ne pozove u kraljevstvo Smrti. Može li tek tada sve zastati u ekstatičnom počinku?“
Predstavu je sa splitskim baletnim ansamblom pripremio blizak Malandainov suradnik, talijanski koreograf Giuseppe Chiavaro. Na premijernoj i prve dvije reprizne izvedbe plesat će Minori Nakayama, Aaron Kok, Ania Bartkowski, Aubin Le Marchand, Hazuki Tanase, Yuto Mutai, Eva Karpilovska, Daniel Hoek, Irina Čaban Bilandžić, Ivan Boiko, Lien Geslin-Vinck, Nozomi Miura, Matea Milas, Demelza Lesage, Sanja Bikić, Scot Baldie, Daniel Širvinski i Bojana Lipovšćak