34. MD

2. Split klarinet festival
Koncert
HNK Split i Umjetnička akademija u Splitu

2. Split klarinet festival

Gratis ulaznice mogu se predignuti na blagajni HNK Split.

Umjetnička akademija u Splitu predstavlja drugo izdanje Split klarinet festivala. Nakon prvog izdanja u kojem su predstavljeni splitski skladatelji i izvođači, u suradnji s HNK Split i uz pokroviteljstvo grada Splita i Buffet Crampona, gostuju prof. Tadej Kenig i Branimir Norac.

2. Split klarinet festival

Tadej Kenig prvi je klarinet Opere i baleta Ljubljane te profesor na Akademiji za glasbo u Ljubljani, a za otvaranje je pomno izabrao skladbe iz klasičnog i suvremenog klarinetskog repertoara. Branimir Norac predstavnik je hrvatske suvremene autorske scene, a za festival je pripremio poseban program uz jednu praizvedbu. 

 

2.12. Otvaranje: adej Kenig (klarinet) i Ivan Bratoš (klavir)

J. Brahms: Sonata za klarinet i klavir br. 1 u f molu, op. 120/1

Allegro appassionato / Andante un poco adagio / Allegretto grazioso / Vivace

R. Schumann: Adagio i allegro za klarinet i klavir, op. 70 (arr. Kenig)

Landsam, mit innigem Ausdruck / Rasch und feuerig

Luciano BerioSequenza IX za klarinet solo

L. Bassi: Fantasia da concerto su motivi del "Rigoletto" di G. Verdi

3.12. New in: Tamo gdje su nekad bili ljudi, a sad su samo krijesnice
autorska večer Branimira Norca

Tamo gdje su nekad bili ljudi, a sad su samo krijesnice

Fanfare za krišku sunca

Tri meditacije za klarinet solo

Skulptura od zraka

Improvizacija (uz klarinetski ansambl srednjoškolaca i studenata)

Branimir Norac o programu:
„Slično autorskom konceptu iz 2021. pod imenom Krletka za proljeće, ovaj koncert autorskih kompozicija za solo klarinet zamišljam kao cjelovito putovanje unutrašnjim emocionalnim krajolicima u kojem se jedna kompozicija pretapa u drugu, a prethodno zapisane kompozicije isprepliću s improvizacijama. Koncertni prostor je prostor introspekcije i dijeljenja, izoliran od svega vanjskog. Moj cilj je, putem ogoljenosti i ranjivosti, slušatelja odvesti unutra, u pronalazak onog lijepog i svetog što čuči u svakom čovjeku, često začahureno pred kaosom svakodnevnog.

Klarinetu prilazim iz neke druge i nesvakidašnje točke. Uvijek sam u potrazi za novim pristupima i čitanjima instrumenta kojeg imam u rukama. Svjestan sam da način na koji se klarinet koristi ne obuhvaća sve mogućnosti instrumenta. Kad sviram klarinet, zanima me ideja višeglasja, dugih kontinuiranih fraza koje podsjećaju na sekvence u elektroničkoj glazbi. U svom najnovijem djelu pod imenom Skulptura od zraka koje ću praizvesti na koncertu u Foyeru, bavim se i drastičnim promjenama boje zvuka, a sve samo kako bih iz klarineta izvukao maksimum glazbe koje želim izraziti.“