The Stranger Within je lirsko istraživanje o utjecaju identiteta i civilizacije na pojedinca i društvo. Govori o mogućnosti putovanja do neviđenih visina, ali i do najmračnijih ponora ljudskog djelovanja. Vizija razuma, čistoće I hijerarhije je sjaj u tami, isrka, vrhunac, onaj "aha" trenutak spoznaje koji se ukaže u traženju.
Taj trenutak, ta mala spoznaja mjesto je gdje se čini da stvarnost dobija novu, višu dimenziju. Iskra reda spaja ljude u zajedničku nit, u sveobuhvatne uzorke slika, narativa, sudjelovanja i igre. Ako nismo oprezni, možda nam promakne da, baš kao što svjetlo proizvodi sjenu, spoznaja dobra dolazi sa spoznajom o zlu i mogućim negativnim sjenkama koje ostaju kao talog identiteta i djelovanja. Svaki prostor ima unutarnje i vanjsko. Svaka kreativna radnja ostavlja mračni višak koji se ne uklapa. Isti mehanizmi kojima djelujemo kao društvo i postižemo civilizacijska čuda ujedno su i oni kojima marginaliziramo, izopčavamo i osuđujemo vanjsko. Na isti način, spoznaja vlastitih mogućnosti i sposobnosti da se organiziramo, usmjerimo i utječemo na svijet oko sebe, također može probuditi loše navike, mračne mogućnosti i opsesije koje nas mogu uništiti i kojima možemo uništiti druge. Ovaj proces identiteta i marginalizacije prisutan je na svim razinama. Od pojedinca, do skupina i nacija. On je neizbježan. Toliko je neizbježan da će pokušaj da se ovakav obrazac prekine, često dovesti do još radikalnije verzije istog. Dakle, kad marginalizirani pokušaju eliminirati marginalizaciju, nesvjesno će se naći u koži tiranina.
Kroz prekrasnu glazbu, zajedno sa slobodom i lirizmom animacije možemo doživjeti različite aspekte ovog obrasca oblikovanja identiteta, njegovih mogućnosti i opasnosti.
Glazba i animacija uvode nas u ovaj ciklus iz perspektive glavnog lika koji ignorirajući vlastitu sjenu i ne preuzimajući odgovornost za mračne strane svog bića i društva, u konačnici biva obuzet tim istim mrakom. Od djeteta, koje istražuje, sanjari i u čudu promatra svoj papirnati avion u letu, on postaje čudovište koje je sposobno uništiti sve do čega mu je stalo i nametnuti tiraniju svijetu. Srećom, pratimo glavnog lika kroz ove mračne vode do druge strane ponora gdje susrećemo nadu u njegovoj sposobnosti da prolije suze i doživi pokajanje nad vlastitim zlom, u tom poniznom trenutku, nadajmo se, prekidajući obrazac tiranskog djelovanja.
Jonathan Pageau, The Symbolic World
Program:
- T.S.Elliot: excerpt from Burnt Norton (narration)
- P. Radisavljević: Journey
- Logos / Cheer / The Shadow dance / The Abyss / Possession
- V. Vlasov: Gulag Archipelago (Orchestrator: Predrag Radisaljević)
- A Foot Stage / Blanty / Timber Cutting / Pahan and Creeper
- P. Radisavljević: The Malice
- V. Trojan: The Demolished Cathedral (Orchestrator: Predrag Radisaljević)
- P. Radisavljević: Finale