„Tijekom Splitskog ljeta i pauze nakon festivala održavali su se radovi obnove fasade Kazališta i ugradnje lifta za osobe s invaliditetom. Radovi na fasadi bi trebali biti gotovi za najviše dva tjedna, a i radovi na liftu su dobrano uznapredovali. Da nije bilo zastoja urokovanog pandemijom, ti bi radovi, čiji je glavni financijer Grad Split, već bili gotovi. Raduje me što će kazalište po završetku tog projekta biti dostupnije svim kategorijama građana“, nastavio je intendant.
Zbog znatno smanjenog kapaciteta gledališta kao i nemogućnosti da se u nepredvidivim okolnostima jamči izvedba najavljenog programa za ovu sezonu splitsko nacionalno kazalište iznimno neće uplaćivati pretplate. U vjeri da će od sezone 2021/22 biti moguć upis pretplata kao i prethodnih sezona Kazalište je prošlosezonskim pretplatnicima omogućilo popust od 20% pri kupnji ulaznica za sve predstave. Od 19. do 26. listopada održat će se i jubilarni 30. festival hrvatske drame Marulićevi dani, po prvi put van uobičajenog termina krajem travnja.
U opernom programu planirane su dvije premijere. Opera Lombardijci Giuseppea Verdija, koja je s velikim uspjehom izvedena na Peristilu na ovogodišnjem Splitskom ljetu sada se, pod ravnanjem maestra Ive Lipanovića i u režiji Roberta Boškovića, seli na kazališnu pozornicu. U veljači sljedeće godine planirana je premijerna izvedba Verdijeve opere Krabuljni ples, “ljubavne priče s političkom urotom u pozadini“ koju krasi glazbeno-scenska raskoš karakteristična za cijeli Verdijev opus, nedostižna elegancija, prozračnost i istančanost cjelokupne partiture. Glazbeno vodstvo povjereno je dirigentima Ivi Lipanoviću i Juri Bučeviću, a predstavu će režirati Ozren Prohić. U repriznom opernom programu bit će prikazane opere Rigoletto, MadamaButterfly, Ero s onoga svijeta i opereta Spli’ski akvarel.
U dramskom programu vidjet ćemo intimnu dramu Francuzica Ilije Zovka za koju su na 66. Splitskom ljetu njeni koredatelji i protagonisti Snježana Sinovčić Šiškov i Trpimir Jurkić nagrađeni Juditom. Na površini duhovita, naizgled svakodnevna je to ljudska priča o zamjeni identiteta i zabavnim nesporazumima koji iz te zamjene proizilaze, a u svojoj suštini dubinska analiza ljudskih odnosa u današnjem, svijetu važnosti nevažnog i zaboravu bitnog, u kojemu ponekad ipak proklija čežnja za “srodnom dušom“. Gordana neće doći autorski je projekt Jelene Bosančić u režiji Ivana Planinića, provokativna i duhovita predstava o ljudima zarobljenim vlastitim projekcijama. Povratak Harolda Pintera u režiji Nine Mitrović duboko je uznemirujući dramski tekst američkog nobelovca, prožet nama bliskim crnim humorom. Usidrene, novi tekst Elvisa Bošnjaka, dobitnik nagrade Marin Držić za 2017. godinu, nastaje u koprodukciji HNK Split, GDK Gavella i HNK Zadar, a režira ga Anastasija Jankovska. Drama prati živote generacija, prije svega ženâ osuđenih na vječna čekanja muškaraca koji napuštaju škoje odlazeći na more, u pečalbu, vraćajući se tek provesti na njima svoje zadnje dane. Otkačena i maštovita komedija ...A mobitel i dalje zvoni suvremene američke dramatičarke Sare Ruhl dolazi nam u režiji NenniDelmestre. Ovaj se duhoviti komad bavi univerzalnim temama ljubavi, smrti, komunikacijom, obiteljskim rivalstvom, suosjećanjem; ali i potrebom da se poprave odnosi među ljudima, i, još dublje, da se popravi svijet u kojem živimo. U malu je uša đava, književni hit splitske slikarice Tisje Kljaković Braić, portret jedne splitske ulice osamdesetih, njezinih osebujnih likova i nepisanih pravila, režira Bruna Bebić. Kazališnu inačicu filmskog hita Trumanov show režira Saša Anočić. Priča ove znanstveno-fantastične tragikomedije Andrew M. Niccola vrti se oko Trumana Burbanka koji tegobno i sporo osvještava činjenicu da je idilično američko predgrađe Seahaven u kojemu živi cijeli život, zapravo gigantski studio s posvuda postavljenim skrivenim kamerama. Predstava Teške ljubavi Itala Calvina u režiji Aleksandra Švabića bit će izvođena na pozornici Gradskog kazališta mladih s kojim je koprodukcijski realizirana.
U dramskom ćemo programu reprizno gledati Lepuricu, mjuzikl Bambina, Laponiju, Kroćenje goropadnice, Čudo u Poskokovoj Dragi, Umišljenog bolesnika, Obitelj te Priče iz Vukovara.
Baletni program nudi tri premijerna naslova. Correr o fado zadivljujuća je plesna predstava portugalskog koreografa Daniela Cardosa u kojoj fado, najreprezentativniji način izražavanja u popularnoj portugalskoj kulturi, poprima posve nove, posve neočekivane, čak zapanjujuće dimenzije o čemu je svjedočila i publika na Sustipanu na završetku 66. Splitskog ljeta. Daniel Cardoso ponudit će nam i svoje viđenje Labuđeg jezera Petra Iljiča Čajkovskog predstavom za koju je zapažene kritike već dobio koreografirajući je 2013. za svoju plesnu trupu QuorumBallet. Koreografski tandem Vasilij Medvedev i Stanislav Fečo i baletni ansambl te orkestar HNK Split u svibnju sljedeće godine ispričat će nam romantičnu baletnu priču Esmeralda o prekrasnoj ciganskoj djevojci koja se udaje za pjesnika kako bi ga spasila od smrtonosne ruke ciganskog kralja.
U repriznom baletnom programu su dobro poznati, omiljen naslovi: Orašar, Gusar, Coppelia, Petar i vuk, te Baletna gala-večer.