Jedan od najljepših i svakako najpopularniji i najizvođeniji baletni naslov uopće, Orašar Petra Iljiča Čajkovskog ponovno je, u ovo adventsko vrijeme na programu Hrvatskog narodnog kazališta Split. Baletni će ansambl našeg teatra šest puta izvedbi Orašara, od petka 5. prosinca do subote 13. prosinca. Koreografiju i režiju Waczlawa Orlykowskog na splitsku scenu prenio je Dinko Bogdanić, a orkestrom splitskog kazališta ravnat će maestro Hari Zlodre. U predstojećim izvedbama u ulozi Klare izmjenjivat će se Eva Karpilovska i Leona Sivoš, ulogu Princa tumačit će Mihai Mezei i Artjom Žusov, a Orašar je Aleksandar Korjakovski. Osim baletnog ansambla i orkestra, u izvedbi sudjeluju i Baletni studio, te ženski zbor HNK Split.
Jedan od najljepših i svakako najpopularniji i najizvođeniji baletni naslov uopće, Orašar Petra Iljiča Čajkovskog ponovno je, u ovo adventsko vrijeme na programu Hrvatskog narodnog kazališta Split. Baletni će ansambl našeg teatra šest puta izvedbi Orašara, od petka 5. prosinca do subote 13. prosinca. Koreografiju i režiju Waczlawa Orlykowskog na splitsku scenu prenio je Dinko Bogdanić, a orkestrom splitskog kazališta ravnat će maestro Hari Zlodre. U predstojećim izvedbama u ulozi Klare izmjenjivat će se Eva Karpilovska i Leona Sivoš, ulogu Princa tumačit će Mihai Mezei i Artjom Žusov, a Orašar je Aleksandar Korjakovski. Osim baletnog ansambla i orkestra, u izvedbi sudjeluju i Baletni studio, te ženski zbor HNK Split.
Jedan od najljepših i svakako najpopularniji i najizvođeniji baletni naslov uopće, Orašar Petra Iljiča Čajkovskog ponovno je, u ovo adventsko vrijeme na programu Hrvatskog narodnog kazališta Split. Baletni će ansambl našeg teatra šest puta izvedbi Orašara, od petka 5. prosinca do subote 13. prosinca. Koreografiju i režiju Waczlawa Orlykowskog na splitsku scenu prenio je Dinko Bogdanić, a orkestrom splitskog kazališta ravnat će maestro Hari Zlodre. U predstojećim izvedbama u ulozi Klare izmjenjivat će se Eva Karpilovska i Leona Sivoš, ulogu Princa tumačit će Mihai Mezei i Artjom Žusov, a Orašar je Aleksandar Korjakovski. Osim baletnog ansambla i orkestra, u izvedbi sudjeluju i Baletni studio, te ženski zbor HNK Split.
Orašar je praizveden u Marijinskom teatru u St. Petersburbu 1892. a kao osnova libreta poslužila je djelo njemačkog romantičkog pisca E. T. A. Hoffmana Orašar i Kralj miševa. Priča o fantastičnom i bajkovitom snu djevojčice Klare na božićnu večer već 121 godinu upravo u ovo adventsko doba u brojnim kazalištima širom svijeta uveseljava publiku svih uzrasta. Jer, kako je zapisao Waczlaw Orlykowsky „Odrasli prepoznaju u njemu čar romantika, djeca uživaju u bajci kojoj je junakinja i sama dijete koje živi, igra se i sanjari među drugom djecom.“ Riječi su to koreografa koji je Orašara na scenu HNK u Zagrebu postavio 1970. Tu su antologijsku režiju i koreografiju od tada na našim kazališnim pozornicama više puta obnavljali razni koreografi, pa je ona tako postala svojevrsnim klasikom hrvatskog baleta. Najnovijom splitskom produkcijom, u kojoj sudjeluje preko 160 plesača, solista, članova ansambla i polaznica Baletnog studija splitskog HNK, hommage Orlykowskom još jednom odaje i Dinko Bogdanić.
Radnja Orašara započinje na Badnju večer. Djeca se vesele poklonima, a djevojčica Klara od svog omiljenog kuma Drosselmeyera dobiva lutka Orašara, koji umije lomiti prave orahe. Djeca odlaze na počinak i tada započinje čarobni svijet dječjeg sna. Tu Klara svoju igračku spašava od opake vojske miševa, Orašar i božićni bor rastu, Orašar se pretvara u prekrasnog princa. On Klaru vodi na dvor svog oca, Kralja slatkiša koji za nju priređuje veličanstvenu svečanost...
Autorski tim ćine još i scenografkinja Dinka Jeričević, kostimografkinja Barbara Bourek, oblikovatelji svjetla i tona Srđan Barbarić Petar Ivanišević. Baletni majstori su Vladimir Šuvalov, Dmitrij Rodikov i , a polaznice baletnog studija uvježbale su Dunja Njegovan, Tanja Cvitanović, Albina Rahmatullina, Sanja Dimache, Korana Bilan i Buga Bešker.