U predstojećim izvedbama baleta Napoli i Carmen publici će se predstaviti nekoliko novopristiglih solista u baletnom ansamblu Hrvatskog narodnog kazališta Split. Tako će u Napoliju, osim splitskoj publici već poznatih protagonista Elene Nikolajeve i Andreja Kremza, solo uloge zaplesati i japanski plesači Hazuki Tomita, te Shunsuke Amma, dok će u Carmen, uz Irinu Čaban i Kristinu Luptakovu u naslovnoj ulozi, glavnu mušku ulogu Josea po prvi zaplesati Shunsuke Amma i Jerome Johnson.
U predstojećim izvedbama baleta Napoli i Carmen publici će se predstaviti nekoliko novopristiglih solista u baletnom ansamblu Hrvatskog narodnog kazališta Split. Tako će u Napoliju, osim splitskoj publici već poznatih protagonista Elene Nikolajeve i Andreja Kremza, solo uloge zaplesati i japanski plesači Hazuki Tomita, te Shunsuke Amma, dok će u Carmen, uz Irinu Čaban i Kristinu Luptakovu u naslovnoj ulozi, glavnu mušku ulogu Josea po prvi zaplesati Shunsuke Amma i Jerome Johnson.Dvadeset jednogodišnja Hazuki Tomita rođena je u Osaki, a baletno je obrazovanje sticala u Njemačkoj, gdje je ostvarila i svoj prvi profesionalni angažman u baletu Schleswig-Holstein Landestheater.
I plesač Shunsuke Amma rođen je u Japanu, a školovao se u baletnoj školi English National Ballet-a u Londonu, da bi u toj prestižnoj baletnoj kući ostvario i svoj prvi profesionalni angažman. Bio je i član Jeune Ballet de France, kao i američkih trupa Colorado Ballet i Tulsa Ballet Theater.
Tamnoputi Amerikanac Jerome Johnson školovao se u Houston Balletu, North Carolina School of Arts, te School of American Ballet, a profesionalno je bio angažiran u nekoliko profesionalnih trupa, najduže u uglednom New York City Ballet, ostvarivši veći broj solističkih uloga neoklasičnog i suvremenog repertoara. Balete Napoli i Carmen Balet HNK Split premijerno je izveo u travnju ove godine.Napoli je bijeli balet u tri čina, najreprezentativnije i najizvođenije djelo Augusta Bournonvillea, danskog plesača, koreografa i baletnog majstora, ključne figure zlatnog doba danskog romantizma iz 19. stoljeća. Dio bogate Bournonvilleove ostavštine, baštine koja se već više od stoljeća i pol njeguje u Danskom kraljevskom baletu na splitsku scenu prenio je danski koreograf Johnny Eliasen, koji je sa splitskim Baletom postavio pas de six i tarantellu iz trećeg čina Napolija, u koje je ukomponirao i pas de deux iz jednog drugog Bournonvilleovog baleta, Praznik cvijeća u Genzanu. Eliasen je plesač izuzetno bogate međunarodne karijere, u kojoj je bio partner nekima od najvećih imena svjetske baletne scene dvadesetog stoljeća, kao što su Rudolf Nurejev, Natalija Makarova, Erik Bruhn i Peter Schaufuss.Baletnu suitu Carmen Rodiona Ščedrina i Georgesa Bizeta koreografirala je i režirala Valentina Turcu. Plesačica i koreografkinja s iskustvom višegodišnjeg baletnog usavršavanja kod velikog Mauricea Béjarta, jednog od najvažnijih autora u povijesti suvremenog plesa, nakon prošlogodišnje premijere Ravelovog Bolera, ponovo na splitsku scenu donosi ples natopljen španjolskim podnebljem i uzavrelom ciganskom krvlju. Zanimljivo je napomenuti kako je kostime za Carmen kreirala Michal Negrin, proslavljena dizajnerica nakita, odjeće i modnih dodataka koje nose i najveće zvijezde svjetskog show-businessa (primjerice Demi Moore, Uma Thurman, Nicole Kidman, Britney Spears, Alicia Keys, Jane Seymour i Melanie Griffith) koja se tako po prvi put okušala u svijetu kazališne kostimografije.Izvedbe su na programu 7, 8, 9, 10, te 15. i 16. studenog na pozornici HNK Split s početkom u 19.30