Novosti / Objavljeno: 10.4.2010.

Mozart i Schumann na Uskršnjem koncertu u Konkatedrali

Mozart i Schumann na Uskršnjem koncertu u Konkatedrali

Solisti, Zbor i Orkestar splitske Opere održat će, pod ravnanjem maestra Domenika Briškog veliki Uskršnji koncert u Konkatedrali sv. Petra u ponedjeljak, 12. travnja s početkom u 20 sati. Na programu su Schumannova Proljetna simfonija i Mozartova Krunidbena misa. Kao solisti nastupit će sopranistica Božena Svalina, alt Terezija Kusanović, tenor Sveto Matošić Komnenović, te bas Marijo Krnić.

Solisti, Zbor i Orkestar splitske Opere održat će, pod ravnanjem maestra Domenika Briškog veliki Uskršnji koncert u Konkatedrali sv. Petra u ponedjeljak, 12. travnja s početkom u 20 sati. Na programu su Schumannova Proljetna simfonija i Mozartova Krunidbena misa. Kao solisti nastupit će sopranistica Božena Svalina, alt Terezija Kusanović, tenor Sveto Matošić Komnenović, te bas Marijo Krnić.

Solisti, Zbor i Orkestar splitske Opere održat će, pod ravnanjem maestra Domenika Briškog veliki Uskršnji koncertu Konkatedrali sv. Petra u ponedjeljak, 12. travnja s početkom u 20 sati. Na programu su Schumannova Proljetna simfonija i Mozartova Krunidbena misa. Kao solisti nastupit će sopranistica Božena Svalina, alt Terezija Kusanović, tenor Sveto Matošić Komnenović, te bas Marijo Krnić. Svoju prvu simfoniju u B-Duru, op. 38 (Proljetnu) Robert Schumann (1810 – 1856) napisao je 1841. na nagovor supruge Clare. Praizvedena 31. ožujka u leipziškom Gewandhausu pod ravnanjem Felixa Mendelssohna, “Proljetna“ simfonija na pola je puta između apsolutne i programske glazbe, o čemu svjedoče i prvotni nazivi stavaka, koje Schumann kasnije briše iz partiture: Buđenje proljeća, Večer, Radosni drugovi u igri, Proljeće u zenitu. „Krunidbenu“, najpopularniju od njegovih 17 misa, Wolfgang Amadeus Mozart (1756 – 1791) skladao je u rodnom Salzburgu 1779. Djelo je praizvedeno na Uskrs, 4. travnja iste godine, a naziv „Krunidbena“ vjerojatno je dobila kasnije. Zadatak da sklada veliku misu za soliste, zbor i puni orkestar, prikladnu za veliko katedralno zdanje, genijalnom je skladatelju povjerio nadbiskup Colloredo, koji je od Mozarta očekivao glazbu koja neće skretati fokus sa samog crkvenog obreda. No, rezultat je bilo remek-djelo koje je pokazalo značajke skladateljeve samosvijesti, koje od samog početka blješti sjajnim orkestralnim bojama i prštećom energijom.

više o programu i izvođačima