“Klasični sam repertoar odabrao zato jer je to najbolji način da se orkestar vrati u formu nakon prinudne dulje pauze. Siguran sam da će to publika čuti i uživati u koncertu” kaže ravnatelj Opere HNK Split i dirigent predstojećeg koncerta maestro Jure Bučević.
Program otvara uvertira Mozartovoj operi Figarov pir, nastaloj 1786. Uvertira, skladana u D-duru s oznakom presto, popularno je djelo koje se često izvodi samostalno na koncertima. Simfoniju br. 31 u D – duru, poznatiju kao Pariška, Mozart je skladao 1778, u dobi od 22 godine. U neuspješnoj potrazi za poslom nakon što je napustio mjesto na dvoru u Salzburgu, mladi je skladatelj, proveo šest stresnih mjeseci u Parizu koji se nerijetko označavaju kao mračno razdoblje njegova života. U Parizu mu je umrla majka Anna Maria koja ga je pratila na turneji, bio je u besparici, a njegova potraga za angažmanom bila je neuspješna. Genijalni je skladatelj bio fasciniran masovnošću tamošnjeg orkestra koji je brojio 55 glazbenika, najveći za koji je skladao do tada. Između ostalog, po prvi put je tada u jednoj simfoniji uključio klarinet. Navike pariške glazbene publike, koja je aplaudirala između pa čak i tijekom stavaka, nisu se svidjele Mozartu. Upravo osluškujući njihove reakcije skladatelj je napisao dvije verzije drugog stavka, jednu u šestosminskoj, drugu u tročetvrtinskoj mjeri. Obje se verzije danas ravnopravno izvode, pa je specifičnost u tome što publika, dolazeći na koncert, ne zna koju će od dvije Mozartove verzije drugog stavka slušati, Andantino, 6/8 ili Andante, 3/4 u G-duru.